Business & Finance Δευτέρα 9/08/2021, 18:21
BUSINESS & FINANCE

Πώς μία εταιρεία με χαμηλής ποιότητας προϊόντα δεν έχει ούτε μία κακή βαθμολογία;

Οι έμποροι παρακάμπτουν την Amazon και ζητούν από τους καταναλωτές να σβήσουν τα αρνητικά σχόλια

Πώς μία εταιρεία με χαμηλής ποιότητας προϊόντα δεν έχει ούτε μία κακή βαθμολογία;

Σε κυνήγι των δυσαρεστημένων καταναλωτών επιδίδονται ορισμένες εταιρείες, ώστε να τους πείσουν να διαγράψουν τις αρνητικές κριτικές για τα προϊόντα, προσφέροντας ως αντάλλαγμα αποζημιώσεις πολλές φορές αρκετά υψηλότερες από το ίδιο το προϊόν. Πρόκειται για επιχειρήσεις που πωλούν καταναλωτικά αγαθά μέσω της πλατφόρμας της Amazon και βέβαια δεν μπορούν να έχουν πρόσβαση στα προσωπικά δεδομένα των χρηστών ή να επικοινωνούν μαζί τους απευθείας.

Σύμφωνα με σχετικό δημοσίευμα της Wall Street Journal, οι επιχειρήσεις αυτές βρίσκουν τις ηλεκτρονικές διευθύνσεις των χρηστών μέσω τρίτων εταιρειών και προσεγγίζουν όσους χρήστες άφησαν χαμηλή βαθμολογία. Το αποτέλεσμα που προκύπτει έιναι σε ορισμένες περιπτώσεις χιλιάδες υψηλές βαθμολογίες για εταιρείες με χαμηλής ποιότητας προϊόντα. Βέβαια, η εν λόγω πρακτική είναι αντίθετη με τους κανόνες που θέτει η Amazon για την προστασία των προσωπικών δεδομένων των χρηστών και την επικοινωνία των εταιρειών που βρίσκονται στην πλατφόρμα της μέσω άλλης διόδου.

Ενδεικτικό της πρακτικής αυτής είναι το παράδειγμα της Κάθριν Σκοτ, κατοίκου της Νέας Υόρκης, η οποία άφησε χαμηλή κριτική σε ένα προϊόν με συνολική βαθμολογία 4,5 στα 5, διότι ήταν διαφορετικό από το υποσχόμενο. Μία εβδομάδα αφότου ανήρτησε την κριτική, η Σκοτ έλαβε μήνυμα στην ηλεκτρονική της διεύθυνση από το τμήμα εξυπηρέτησης πελατών της συγκεκριμένης εταιρείας. Στο μήνυμα η εταιρεία δήλωνε ότι ήταν διατεθειμένη να προσφέρει πλήρη αποζημίωση με αντάλλαγμα τη διαγραφή της κριτικής. Μάλιστα, συμπλήρωνε ότι «εάν δεν λάβουμε κάποια απάντηση, θα υποθέσουμε ότι δεν το έχετε δει και θα συνεχίσουμε να στέλνουμε email», το οποίο και πράγματι έκαναν.

Παρότι η Σκοτ επικοινώνησε ανεπιτυχώς όχι μόνον με την Amazon, αλλά και τη συγκεκριμένη εταιρεία, τα ηλεκτρονικά μηνύματα συνεχίστηκαν και η εταιρεία παρέμενε στην πλατφόρμα της Amazon. Μόνον αφότου η Wall Street Journal ζήτησε από την Amazon να σχολιάσει το ζήτημα, η εταιρεία αφαιρέθηκε από την πλατφόρμα. «Το ζήτημα στο οποίο αναφέρεστε εντοπίσθηκε από τις εσωτερικές μας υπηρεσίες και ελήφθησαν τα κατάλληλα μέτρα», έγραφε το ηλεκτρονικό μήνυμα προς την Wall Street Journal.

Βέβαια, δεν επρόκειτο για μεμονωμένο περιστατικό. Πολλά σχόλια σε προϊόντα της ίδιας εταιρείες επιβεβαίωναν ότι επρόκειτο για πάγια πρακτική. Ωστόσο, δεν περιορίζεται ούτε μόνον σε αυή την εταιρεία. Πολλές είναι οι επιχειρήσεις, οι οποίες προσπαθούν να κρατήσουν υψηλά τις βαθμολογίες τους στην πλαρφόρμα της Amazon και προσεγγίζουν τους δυσαρεστημένους καταναλωτές προσφέροντας πλήρεις αποζημιώσεις ή υπέρμετρα ποσά και δώρα.

Ο τρόπος με τον οποίον εντοπίζουν οι έμποροι τις ηλεκτρονικές διευθύνσεις των καταναλωτών, δεδομένα δηλαδή τα οποία δεν κοινοποιούνται στον έμπορο, είναι μέσω ειδικών ψηφιακών εργαλείων. Ορισμένες εταιρείες προσφέρουν τις υπηρεσίες τους έναντι έως και 60 δολαρίων για κάθε εργασία, ώστε να εντοπίσουν την ηλεκτρονική διεύθυνση του καταναλωτή μέσω της διεύθυνσης παράδοσης.

Η ίδια η Amazon αποδοκιμάζει τέτοιου είδους συμπεριφορές και δηλώνει πως κάνει ό,τι περνά από το χέρι της, ώστε να προλαμβάνει τέτοια περιστατικά. «Δόλιοι συνεργάτες, οι οποίοι προσπαθούν να καταχραστούν το σύστημά μας, αποτελούν μία μικρή μερίδα της δραστηριότητάς μας στον ιστότοπο και χρησιμοποιούμε προηγμένης τεχνολογίας εργαλεία, ώστε να τους αντιμετωπίσουμε και να το κάνουμε εξαιρετικά δύκολο για αυτούς να κρυφούν», δήλωσε σχετικά με το συγκεκριμένο ζήτημα η Amazon.

moneyreview.gr με πληροφορίες από Wall Street Journal

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News