Business & Finance Τετάρτη 4/08/2021, 12:26
BUSINESS & FINANCE

Jumbo κατά εταιρειών logistics: Η αγορά ταλαιπωρείται από αθέμιτες πρακτικές

Πολύ πιθανό και το 2022 να αποτελέσει μια χαμένη χρονιά, προειδοποιεί ο όμιλος - Αύξηση 10% στις πωλήσεις το επτάμηνο

Φωτ. Intime

Αύξηση κατά +10% περίπου σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα κατέγραψαν οι συνολικές πωλήσεις του ομίλου Jumbo κατά το επτάμηνο του 2021 (Ιανουάριος- Ιούλιος 2021). Παρ’ όλα αυτά η διοίκηση του ομίλου εκφράζει την ανησυχία της για τη διατάραξη της τροφοδοτικής αλυσίδας, σημειώνει πως «η αγορά ταλαιπωρείται από αθέμιτες πρακτικές και συμπράξεις μεταξύ των εταιρειών logistics» και επισημαίνει τον κίνδυνο να καταστούν τόσο το 2021, όσο και το 2022 δύο ακόμη «χαμένες χρονιές» αν δεν υπάρξει αλλαγή της κατάστασης.

«Η διατάραξη της τροφοδοτικής αλυσίδας καλά κρατεί. Παρόλα αυτά, η εμπιστοσύνη του καταναλωτικού κοινού, στα προϊόντα και τις υπηρεσίες του Ομίλου Jumbo, οδήγησε τις πωλήσεις σε αύξηση κατά +0,7% περίπου για τον μήνα Ιούλιο 2021 παρά την εμφανή έλλειψη πλήρους γκάμας προϊόντων λόγω της διατάραξης της τροφοδοτικής αλυσίδας και του κόστους των πρώτων υλών» αναφέρεται στην ανακοίνωση της εταιρείας.

Όπως επισημαίνεται ωστόσο «παγκοσμίως η τροφοδοτική αλυσίδα έχει διαταραχθεί με βίαιο τρόπο ανατρέποντας ισορροπίες ετών» ενώ «οι νεότερες εξελίξεις στην εφοδιαστική αλυσίδα και το μεταφορικό κόστος δημιουργούν πρόσθετη ανησυχία».

«Η κατάσταση αντί να σταθεροποιείται και σταδιακά να επανέρχεται σε βιώσιμα επίπεδα, χειροτερεύει. Η αγορά ταλαιπωρείται από αθέμιτες πρακτικές και συμπράξεις μεταξύ των εταιρειών logistics που διαχειρίζεται την διαθεσιμότητα των containers που χρησιμοποιούνται για την μεταφορά των εμπορευμάτων» σημειώνει η εταιρεία, προσθέτοντας πως «ουδείς κρατικός παράγοντας διεθνώς και καμία επιτροπή ανταγωνισμού δεν επιχειρεί ουσιαστική παρέμβαση για να σπάσει το άτυπο καρτέλ».

Πρώτο αποτέλεσμα αυτών των πρακτικών, σύμφωνα με την Jumbo, «είναι τα -εκτός λογικής- ναύλα στις μεταφορές που διατηρούνται σε εξωφρενικά υψηλά επίπεδα, με διάφορες δικαιολογίες και προφάσεις που δεν πείθουν κανένα πλην των αφελών».

Επιπλέον, όπως τονίζει η εταιρεία, «ο συνδυασμός της διαταραγμένης τροφοδοτικής αλυσίδας και της ταχύτατης διάδοσης του ιού Covid 19 με τη μετάλλαξη Δέλτα, δημιουργεί ένα περιβάλλον όπου μετά βεβαιότητας, καθιστά το 2021, μία ακόμα χαμένη χρονιά, όσον αφορά την κερδοφορία πάντα συγκρινόμενη με το 2019. Εφόσον δεν υπάρξει θεαματική μεταβολή της παρούσας κατάστασης, δυστυχώς- είναι πολύ πιθανό και το 2022 νομοτελειακά να αποτελέσει μια εξίσου χαμένη χρονιά με όρους 2019».

Παρόλα αυτά, συνεχίζει η ανακοίνωση, «μέσα στο ταραγμένο, εξαιρετικά περίπλοκο, αδιαφανές και ασταθές περιβάλλον – χωρίς την προοπτική ανάπτυξης από άποψη κερδοφορίας – η διοίκηση του Ομίλου Jumbo, δουλεύει ακατάπαυστα ώστε:

1. τελικά και να μην αλλοιώσει τον χαρακτήρα και τις αρχές που πρεσβεύει το Jumbo απέναντι στον καταναλωτή όσον αφορά την σχέση τιμής με το προσφερόμενο προϊόν αλλά και

2. να μείνει πιστή έναντι των μετόχων- συνεταίρων της διατηρώντας την πολιτική της για διανομή μερίσματος κάθε χρόνο».

Ακολουθεί αναλυτικά η εικόνα των πωλήσεων ανά αγορά

Ελλάδα

Tον Ιούλιο του 2021, συνέχισαν να λειτουργούν όλα τα φυσικά καταστήματα του Ομίλου στην Ελλάδα, με περιορισμούς ως προς τον αριθμό των επιτρεπόμενων πελατών παρουσιάζοντας αύξηση, μαζί με το ηλεκτρονικό κατάστημα, κατά περίπου +2% σε σχέση με τον Ιούλιο του 2020.

Ωστόσο, o ελεγχόμενος περιορισμός των εξαγωγών εμπορευμάτων της εταιρείας προς τις 6 χώρες που ο Όμιλος έχει παρουσία μέσω συνεργασιών (Αλβανία, Κόσσοβο, Σερβία, Βόρεια Μακεδονία, Βοσνία και Μαυροβούνιο), οδήγησε τις καθαρές πωλήσεις της μητρικής εταιρείας κατά τον Ιούλιο του 2021 -χωρίς να υπολογίζονται οι ενδοεταιρικές συναλλαγές- να παρουσιάσουν τελικά μικρή μείωση κατά -0,7% περίπου, σε σύγκριση με τον Ιούλιο του 2020.

Συνολικά, οι καθαρές πωλήσεις της μητρικής εταιρείας -χωρίς να υπολογίζονται οι ενδοεταιρικές συναλλαγές- για το επτάμηνο του έτους (Ιανουάριος-Ιούλιος 2021) είναι αυξημένεςκατά +3% περίπου σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.

Κύπρος

Όλα τα καταστήματα συνέχισαν να λειτουργούν με περιορισμούς ως προς τον αριθμό των πελατών στους εσωτερικούς χώρους. Ωστόσο, λόγω της επαναφοράς μέτρων που εμποδίζουν ή αποκλείουν κατά διαστήματα τους πελάτες που έρχονται από το εξωτερικό, οι πωλήσεις κατά τον Ιούλιο του 2021 εμφανίζονται μειωμένες κατά -3% περίπου, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα. Παρόλα αυτά, οι πωλήσεις κατά το επτάμηνο του 2021 είναι  αυξημένες κατά +12% περίπου, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό διάστημα.

Βουλγαρία

Τα καταστήματα συνέχισαν να λειτουργούν με περιορισμό στον αριθμό πελατών εντός. Οι πωλήσεις του δικτύου καταγράφουν αύξηση κατά +11% περίπου τον Ιούλιο του 2021, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα. Κατά συνέπεια οι πωλήσεις κατά το επτάμηνο του 2021 να είναι αυξημένες +16% περίπου, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό διάστημα.

Ρουμανία

Τον Ιούλιο 2021 συνέχισαν να λειτουργούν κανονικά όλα τα καταστήματα Jumbo στη χώρα. Οι πωλήσεις του δικτύου κατέγραψαν οριακή αύξηση κατά +1,84% περίπου. Σημειώνεται ότι η μηναία επίδοση δεν είναι άμεσα συγκρίσιμη με τον αντίστοιχο περσινό μήνα καθώς κατά το 2020 λόγω των περιορισμών που επιβλήθηκαν για πρώτη φορά τότε, η δυναμική που καταγράφηκε κατά την επανεκκίνηση της αγοράς ήταν εντονότερη.

Η μεσοσταθμική επίδοση της χώρας αποτυπώνεται καλύτερα στις πωλήσεις για τον διάστημα των επτά μηνών του 2021 όπου ήταν αυξημένες κατά +28% περίπου, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό διάστημα.

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News