Business & Finance Τρίτη 3/08/2021, 12:46
BUSINESS & FINANCE

Ποιος πληρώνει για τη βιωσιμοτητα;

Ερευνα της EY καταδεικνύει ότι περισσότεροι από τους μισούς καταναλωτές προτείνουν την τιμή έναντι της βιωσιμότητας στις αγορές τους.

Φωτ. Intimenews

Μεταβολές στις απαιτήσεις των καταναλωτών από τις επιχειρήσεις ως προς τη βιωσιμότητα καταδεικνύει σχετική έρευνα της Ernst & Young, ως αποτέλεσμα της πανδημίας. Μεταξύ άλλων, η ίδια έρευνα καταγράφει στη συντριπτική πλειοψηφία των ερωτηθέντων σε παγκόσμιο επίπεδο ανησυχία σχετικά με τα οικονομικά τους από την επέλαση της πανδημίας.

Το 64% όσων συμμετείχαν στη δημοσκόπηση δήλωσε ότι θα εστιάσει περισσότερο στο περιβαλλοντικό αποτύπωμα των προϊόντων που αγοράζει. Επιπλέον, το 30% των ερωτηθέντων ξοδεύει σήμερα περισσότερα χρήματα για προϊόντα που είναι βιώσιμα και λιγότερο επιβαρυντικά για το περιβάλλον, ενώ το 64% είναι διατεθειμένο να αλλάξει τις καταναλωτικές του συνήθειες και τη συμπεριφορά του, εφόσον είναι ωφέλιμο για το κοινωνικό σύνολο.

Παράλληλα, όμως, ένας ακόμη καίριος παράγοντας εξακολουθεί να καθορίζει τις καταναλωτικές τάσεις σε παγκόσμιο επίπεδο. Μεταξύ των περίπου 14.000 ερωτηθέντων, το 78% ανησυχεί για τον αντίκτυπο της πανδημιας στα οικονομικά τους. Το 53% δηλώνει ότι το σημαντικότερο κριτήριο για τις αγορές του είναι η τιμή. Συνεπώς, αυτό το μερίδιο των καταναλωτών βάζει σε δέυτερη προτεραιότητα τους στόχους βιωσιμότητας και επιλέγει τη φθηνότερη εναλλακτική. Περισσότεροι από τους μισούς ερωτηθέντες (56%) υιοθετούν βιώσιμες συμπεριφορές, μόνον εφόσον εξοικονομούν χρήματα, ιδίως όσον αφορά τις οικιακές δραστηριότητες. Παραδείγματος χάριν, την εξοικονόμηση ενέργειας, την ανακύκλωση ή την επαναχρσιμοποίηση των συσκευασιών μετά τη χρήση και τη χρήση επαναχρησιμοποιούμενων τσαντών κατά τις αγορές.

Αξίζει σε αυτό το σημείο να αναφερθεί ότι το 30% των ερωτηθέντων αναμένει πως η πανδημία θα εξακολουθήσει να επηρεάζει τα οικονομικά του για τουλάχιστον ένα ακόμη έτος.

Το βάρος στους ώμους των επιχειρήσεων

Δεδομένου ότι ένα μεγάλο μερίδιο των καταναλωτών θέτει ως υψηλότερη προτεραιότητα το κόστος έναντι της βιωσιμότητας, το βάρος ματακυλίεται στις επιχειρήσεις. Ενδεικτικά, σύμφωνα πάντοτε με την έρευνα της EY, το 68% των καταναλωτών βασίζεται στις εταιρείες για την επίτευξη θετικών κοινωνικών και περιβαλλοντικών αποτελεσμάτων. Ειδικότερα, οι καταναλωτές πιστεύουν ότι οι εταιρείες έχουν τη δυνατότητα να προκαλέσουν μεγαλύτερο αντίκτυπο μέσω της καινοτομίας και πρωτοβουλιών που μετασχηματίζουν την αγορά. Το 28% πιστεύει ότι οι μεγάλες πολυεθνικές πρέπει να μειώσουν τα απόβλητα που προκύπτουν από την παραγωγή και το 25% εκτιμά ότι οι εταιρέιες οφείλουν να μειώσουν τις εκπομπές αέριων ρύπων.

Σύμφωνα με την έρευνα, καταγράφονται διαφορές παγκοσμίως όσον αφορά τα ζητήματα βιωσιμότητας που απασχολούν περισσότερο τους καταναλωτές: τα πλαστικά απόβλητα αποτελούν τη μεγαλύτερη ανησυχία στις ΗΠΑ (62%) και στο Ηνωμένο Βασίλειο (73%), ενώ η ατμοσφαιρική ρύπανση είναι η κορυφαία ανησυχία στην Κίνα, με τη ρύπανση των υδάτων να απασχολεί περισσότερο τους καταναλωτές στη Βραζιλία (93%). Συνεπώς, δεν μπορεί να υπάρξει μια ενιαία προσέγγιση για όλες τις επιχειρήσεις, οι οποίες θα πρέπει να εξετάζουν τις εκάστοτε τοπικές και περιφερειακές διαφοροποιήσεις και ιδιαιτερότητες, όταν διαχειρίζονται ζητήματα βιωσιμότητας.

moneyreview.gr

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News