BUSINESS & FINANCE

Πάγιες δαπάνες: Μέχρι την Παρασκευή οι τελικές αιτήσεις

AP Photo

Αγώνας δρόμου μιας εβδομάδας για τους λογιστές ώστε να προλάβουν την προθεσμία και να προχωρήσουν στις αιτήσεις χορήγησης για τις πάγιες δαπάνες. Με νέα Υπουργική Απόφαση δίνεται μια μίνι παράταση για τις τελικές αιτήσεις και οι δικαιούχοι έχουν περιθώριο έως και την Παρασκευή, 6 Αυγούστου, ώστε να υποβάλλουν τις τελικές αιτήσεις στην ηλεκτρονική πλατφόρμα «myBusinessSupport». Κατά την αίτηση οι επιχειρήσεις δηλώνουν το ποσό της ενίσχυσης που επιθυμούν να χρησιμοποιήσουν για δικαίωμα έκπτωσης από τρέχουσες φορολογικές και ασφαλιστικές οφειλές.

Αίτηση μπορούν να υποβάλουν οι επιχειρήσεις που έχουν υποβάλει ήδη εκδήλωση ενδιαφέροντος κατά την Α΄ φάση του μέτρου. Σύμφωνα με τα στατιστικά που έχει δώσει το Υπουργείο Οικονομικών προκύπτει ότι 30.922 επιχειρήσεις με 253.360 εργαζόμενους ενισχύονται στο πλαίσιο του προγράμματος.

Από τις επιχειρήσεις αυτές, η συντριπτική πλειοψηφία (25.713 επιχειρήσεις) έχουν 1-10 εργαζόμενους.

Η μέση ενίσχυση διαμορφώνεται στα 14.000 ευρώ περίπου, ενώ οι μισές επιχειρήσεις λαμβάνουν ενίσχυση άνω των 3.720 ευρώ.

Ενδεικτικά, οι ΚΑΔ με το μεγαλύτερο συνολικό ποσό ενίσχυσης περιλαμβάνουν:

* 3.475 επιχειρήσεις καταλυμάτων

* 10.356 επιχειρήσεις εστίασης

* 4.019 επιχειρήσεις λιανεμπορίου

* 1.272 επιχειρήσεις χονδρεμπορίου

* 1.488 επιχειρήσεις χερσαίων μεταφορών

* 1.008 επιχειρήσεις αθλητικών δραστηριοτήτων και δραστηριοτήτων διασκέδασης και ψυχαγωγίας.

Από τις επιχειρήσεις των οποίων η αίτηση απορρίφθηκε, 1.497 έλαβαν ενισχύσεις περισσότερες από τις πάγιες δαπάνες.

Ο υπολογισμός των «voucher»

Το ποσό της στήριξης υπολογίζεται  ως ποσοστό επί της διαφοράς των παγίων δαπανών που κατέβαλε η επιχείρηση και των ενισχύσεων που έχει λάβει. Ειδικότερα, ως πάγιες δαπάνες υπολογίζονται  οι δαπάνες που κατέβαλε το 2020 η επιχείρηση για συγκεκριμένες κατηγορίες δαπανών, όπως αυτές αποτυπώνονται στο έντυπο Ε3, όπως παροχές σε εργαζόμενους, ασφαλιστικές εισφορές, ενέργεια, ύδρευση, τηλεπικοινωνίες, ενοίκια, λοιπά λειτουργικά έξοδα, χρεωστικοί τόκοι και συναφή έξοδα.

Μεγαλύτερα ποσά-voucher θα λάβουν οι επιχειρήσεις που εμφανίζουν και τις μεγαλύτερες ζημίες παρόλα αυτά υπάρχει μέγιστο πλαφόν για το ποσό καθώς δεν θα μπορεί να υπερβαίνει το 70% επί των ζημιών προ φόρων για τις μεσαίες και μεγάλες επιχειρήσεις και το 90% για τις μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις. Ενώ για τις νέες επιχειρήσεις η επιδότηση δεν  μπορεί να υπερβαίνει την απώλεια τζίρου μεταξύ του 2020 και του 2019.

Τα πιστωτικά vouchers μπορούν να χρησιμοποιηθούν έως το τέλος του έτους, για την αποπληρωμή τρεχουσών φορολογικών οφειλών ή και ασφαλιστικών εισφορών που καθίστανται πληρωτέες από 1.7.2021 έως 31.12.2021. 

Για τις φορολογικές υποχρεώσεις ισχύει η  ακόλουθη σειρά εξόφλησης:

α) φόρος εισοδήματος φυσικών προσώπων ή φόρος εισοδήματος νομικών προσώπων/νομικών οντοτήτων,

β) ΕΝ.Φ.Ι.Α.,

γ) Φ.Π.Α.,

δ) κάθε άλλος φόρος, τέλος, εισφορά ή χρηματική κύρωση από τις φορολογικές αρχές

Η ρήτρα των θέσεων εργασίας

Oι δικαιούχοι που θα λάβουν και τη στήριξη μέσω του προγράμματος των παγίων δαπανών θα πρέπει να διατηρήσουν  κατά μέσο όρο τον αριθμό του προσωπικού που απασχολούν, έως την 31 η Δεκεμβρίου 2021. Αυτό σημαίνει πως εάν τώρα απασχολούν για παράδειγμα 20 άτομα θα πρέπει και στις 31 Δεκεμβρίου να απασχολούν 20 άτομα χωρίς να υποχρεούνται οι εργαζόμενοι να είναι οι ίδιοι.

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News