Business & Finance Πέμπτη 8/07/2021, 17:11
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Κομισιόν: Πρόστιμο 875 εκατ. ευρώ σε VW και BMW

Οι δύο γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες συνεργάζονταν επί χρόνια με την Daimler, μητρική της Mercedes-Benz, για να καθυστερήσουν τη χρήση «πράσινης» τεχνολογίας, η οποία θα μείωνε την απόδοση των κινητήρων.

φωτ. Reuters

Πρόστιμο ύψους 875 εκατομμυρίων ευρώ επέβαλε η Κομισιόν σε Volkswagen και BMV, αφότου απέδειξε ότι οι δύο αυτοκινητοβιομηχανίες συνεργάζονταν με την ανταγωνιστική Daimler, ώστε να καθυστερήσουν την υιοθέτηση τεχνολογίας για τη μείωση των αέριων ρύπων. Το μερίδιο που θα κληθεί να καταβάλει η Volkswagen, η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία παγκοσμίως, ανέρχεται στα 502 εκατομμύρια ευρώ. Το ποσό που είχε οριστεί αρχικά ήταν αρκετά υψηλότερο, ωστόσο περιορίστηκε, καθώς η VW συμφώνησε να βοηθήσει τις ευρωπαϊκές αρχές στη διεξαγωγή των ερευνών. Όσον αφορά την BMW, θα καταβάλει πρόστιμο ύψους 372 εκατομμυρίων ευρώ, πολύ χαμηλότερο από την αρχική της πρόβλεψη για 1 δισ. ευρώ. Αντιθέτως η Daimler διέφυγε των ποινών, καθώς ήταν αυτή που υπέδειξε στις αρχές την παράνομη συνεργασία μεταξύ τους, η οποία παραβιάζει τις ευρωπαϊκές αρχές ανταγωνισμού.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση της Κομισιόν, οι αυτοκινητοβιομηχανίες συνεργάζονταν επί πέντε χρόνια, προκειμένου να καθυστερήσουν την κυκλοφορία μίας αποδοτικότερης τεχνολογίας, η οποία θα μείωνε την εκπομπή του πρωτοξειδίου του αζώτου στην ατμόσφαιρα. Ο λόγος για τον οποίο καθυστερούσαν συνειδητά την κυκλοφορία της συγκεκριμένης τεχνολογίας, ήταν ότι ναι μεν μειώνει τη διοχέτευση επικίνδυνων ρύπων στην ατμόσφαιρα, αλλά παράλληλα μειώνει και την απόδοση των κινητήρων των αυτοκινήτων.

Η Μαργκρέτε Βεστάγκερ, Επίτροπος Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής ‘Ενωσης, δήλωσε ότι πρόκειται για πρωτοφανή υπόθεση. «Δεν είχαμε αντιμετωπίσει ποτέ προηγουμένως ένα καρτέλ του οποίου ο σκοπός ήταν να αποτρέψει τη χρήση μίας νέας τεχνολογίας», υπογράμμισε η κ. Βεστάγκερ.

Dieselgate

Παρόλα αυτά, για τις VW και Daimler δεν πρόκειται για την πρώτη παραβίαση όσον αφορά τις εκπομπές αέριων ρύπων, αφού μερικά χρόνια πριν είχαν εμπλακεί στο σκάνδαλο «Dieselgate», το οποίο προκάλεσε ισχυρούς κραδασμούς στο γερμανικό κλάδο παραγωγής οχημάτων. Οι δύο εταιρείες δέχθηκαν πρόστιμα δισεκατομμυρίων ευρώ και πολλά υψηλόβαθμα στελέχη τους συνελήφθησαν από τις αρχές, καθώς παρουσίαζαν ψευδώς και επί χρόνια ότι ορισμένα ντιζελοκίνητα αυτοκίνητα εξέπεμπαν χαμηλότερους αέριους ρύπους.

moneyreview.gr με πληροφορίες από Reuters και The Guardian

Money Review