Business & Finance Τρίτη 6/07/2021, 11:06
ΕΣΕΙΣ ΡΩΤΑΤΕ, Η ΑCCENTURE AΠΑΝΤΑ

Υπάρχουν ελληνικές εταιρείες που στηρίζονται στην τεχνητή νοημοσύνη;

Τι πλεονεκτήματα έχουν

Oι επιχειρήσεις και οι οργανισμοί στην Ελλάδα πιστεύουν στη δυναμική του ΑΙ ως καταλύτη αλλαγής και επίτευξης ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος. Συγκεκριμένα, το 85% των ερωτηθέντων στελεχών πιστεύει ότι η Τεχνητή Νοημοσύνη παρουσιάζει τεράστιες ευκαιρίες στην ανάπτυξη νέων προϊόντων, υπηρεσιών και επιχειρηματικών ιδεών. Την ίδια στιγμή, 7 στους 10 (73%) προβλέπουν ότι το ΑΙ θα αλλάξει τη φύση του ανταγωνισμού τα επόμενα 3 χρόνια, προκαλώντας ισχυρές μεταβολές στην αγορά. Το ίδιο περίπου ποσοστό (71%) εκφράζει την αγωνία ότι εάν η εταιρεία τους δεν αξιοποιήσει συστηματικά τις δυνατότητες που προσφέρει το ΑΙ, θα κληθεί να αντιμετωπίσει ένα ισχυρό ανταγωνιστικό μειονέκτημα.

Παρόλα αυτά, φαίνονται μάλλον διστακτικές στο να επενδύσουν δυναμικά αυτή τη στιγμή στην Τεχνητή Νοημοσύνη, εστιάζοντας ως επί το πλείστον σε πιλοτικά προγράμματα περιορισμένης κλίμακας. Συγκεκριμένα, το 54% των στελεχών αισθάνεται ότι είναι ακόμη πολύ νωρίς, θεωρώντας ότι το ΑΙ βρίσκεται ακόμη σε πρώιμο στάδιο, οπότε προτιμά να περιμένει έως ότου ωριμάσουν οι σχετικές τεχνολογίες και συνθήκες.

Πολύ μικρός αριθμός επιχειρήσεων (3%) έχει υλοποιήσει ολοκληρωμένα προγράμματα ΑΙ σε σχέση με το 45% των επιχειρήσεων από το αντίστοιχο παγκόσμιο δείγμα. Ωστόσο, ελπιδοφόρο είναι το γεγονός ότι 23% των επιχειρήσεων βρίσκεται σε αρχικά στάδια επενδύσεων επάνω στο ΑΙ, ενώ 37% πειραματίζεται με διάφορες πιλοτικές εφαρμογές. Οι τρεις βασικότεροι λόγοι που εξηγούν την αδράνεια των επιχειρήσεων, σύμφωνα με τις απόψεις των στελεχών, είναι η έλλειψη ΑΙ δεξιοτήτων (69%), η ασυμβατότητα με τα παραδοσιακά-legacy συστήματα των επιχειρήσεων (57%) καθώς και η ποιότητα των δεδομένων (37%).

Κύριοι τομείς εφαρμογής των πρωτοβουλιών ΑΙ αναμένεται να είναι σε ΙΤ, Marketing, Πωλήσεις και Operations, ενώ τα βασικά οφέλη από την υλοποίηση τέτοιων λύσεων σχετίζονται με τη βελτιστοποίηση των λειτουργιών, το μετασχηματισμό προϊόντων και υπηρεσιών, τη βελτίωση των σχέσεων με τους πελάτες (customer engagement) και την ενδυνάμωση του προσωπικού.

Τα παραπάνω αποτελούν βασικά πορίσματα της μελέτης «Greece: With an AI to the Future», την οποία εκπόνησε η Accenture σε συνεργασία με τη Microsoft το 2019. Έκτοτε, έχουν σημειωθεί σημαντικά βήματα προόδου στην ελληνική αγορά, με την πανδημία να αποτελεί επιταχυντή εξελίξεων. Σε κάθε περίπτωση όμως, ο ρυθμός υιοθέτησης της τεχνητής νοημοσύνης στη βάση ολοκληρωμένων προγραμμάτων και στο πλαίσιο ενός ευρύτερου στρατηγικού σχεδιασμού οφείλει να αυξηθεί περαιτέρω.

Στην κατεύθυνση αυτή, αξίζει να αναφέρουμε ότι η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να λειτουργήσει ως μοχλός ανάπτυξης για την οικονομία της Ελλάδας, καθώς διαπιστώνεται ότι έχει τη δυνατότητα να οδηγήσει σωρευτικά σε άνοδο του ΑΕΠ κατά 195 δισεκατομμύρια δολάρια, στα επόμενα 15 χρόνια.

Μπορείτε να υποβάλετε και εσείς τις ερωτήσεις σας στην Accenture εδώ.

moneyreview.gr

Money Review