Business & Finance Πέμπτη 24/06/2021, 19:46
BUSINESS & FINANCE

Κατανάλωση: Πώς η πανδημία άλλαξε τις συνήθειες των Ελλήνων

Δημοσκόπηση της Prorata και της ΚΕΠΚΑ

Φωτ. Intimenews

Πόσο άλλαξε η καταναλωτική μας συμπεριφορά εν μέσω της πανδημίας; Σ’ αυτό το ερώτημα έρχεται να απαντήσει το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών (ΚΕΠΚΑ) και η εταιρεία Prorata, μέσω δημοσκόπησης που διενεργήθηκε ηλεκρονικά στα τέλη Μαΐου.

Από τα ευρήματα προκύπτει, μεταξύ άλλων, το συμπέρασμα ότι η Covid-19 οδήγησε σε μείωση της συχνότητας αγοράς προϊόντων και υπηρεσιών, ενώ παράλληλα ευνόησε την στροφή των Ελλήνων προς τα μικρά και μεσαία καταστήματα. Ειδικότερα:

  • Σε σχέση με την περίοδο πριν το ξέσπασμα της πανδημίας, το 50% των συμμετεχόντων/συμμετεχουσών στην έρευνα δήλωσαν ότι τώρα αγοράζουν, σε γενικές γραμμές, λιγότερο συχνά από πριν προϊόντα και υπηρεσίες.
  • Σε σχέση με την περίοδο πριν το ξέσπασμα της πανδημίας, το 51% δηλώνουν ότι αγοράζουν λιγότερο συχνά προϊόντα στις εκπτωτικές περιόδους (χειμερινές και θερινές εκπτώσεις).
  • Επιλέγουν συχνά ή πάντα για τις αγορές τους μικρό ή μεσαίου μεγέθους κατάστημα περισσότεροι από 7 στους 10, κατάστημα μεγάλης αλυσίδας τύπου Public, Zara κ.λπ. σχεδόν 5 στους 10 ενώ εμπορικό κέντρο τύπου Mall σχεδόν 2 στους 10.

katanalosi-pos-i-pandimia-allaxe-tis-synitheies-ton-ellinon0

katanalosi-pos-i-pandimia-allaxe-tis-synitheies-ton-ellinon1

katanalosi-pos-i-pandimia-allaxe-tis-synitheies-ton-ellinon2

katanalosi-pos-i-pandimia-allaxe-tis-synitheies-ton-ellinon3

katanalosi-pos-i-pandimia-allaxe-tis-synitheies-ton-ellinon4

Την ίδια ώρα, σε σχέση με την περίοδο πριν το ξέσπασμα της πανδημίας, παρατηρήθηκαν ορισμένες μεταβολές ως προς την συχνότητα αγοράς συγκεκριμένων ειδών προϊόντων. Πιο συγκεκριμένα:

  • Στα είδη ρουχισμού καταγράφεται οριακή αύξηση των αγορών με ηλεκτρονικό αλλά και φυσικό τρόπο συγκριτικά με την περίοδο πριν το ξέσπασμα της πανδημίας.
  • Στα είδη σπιτιού δεν παρατηρείται κάποια μεταβολή στις αγορές μέσω διαδικτύου αλλά καταγράφεται μεγάλη μείωση των αγορών με φυσικό τρόπο σε σχέση με την περίοδο πριν από το ξέσπασμα της πανδημίας.
  • Στα καλλυντικά είδη καταγράφεται μικρή μείωση των διαδικτυακών αγορών και μεγάλη μείωση των αγορών σε φυσικά καταστήματα.
  • Στα προϊόντα τεχνολογίας ανιχνεύεται σημαντική αύξηση των διαδικτυακών αγορών και ακόμα πιο σημαντική ωστόσο μείωση των αγορών από φυσικά καταστήματα συγκριτικά με την προ – covid 19 εποχή.

Στο μεταξύ, η πλειονότητα των ερωτώμενων απάντησε ότι δεν σκοπεύει μέσα στους επόμενους 12 μήνες να αγοράσει αυτοκίνητο ή μηχανή, να αγοράσει ιδιωτική ασφάλεια υγείας, να αλλάξει πάροχο φυσικού αερίου/ηλεκτρισμού ή πάροχο τηλεπικοινωνιών.

Ωστόσο, περίπου 3 στους 10 σχεδιάζουν μέσα στους επόμενους 12 μήνες να πραγματοποιήσουν κάποιο ταξίδι στο εξωτερικό.

katanalosi-pos-i-pandimia-allaxe-tis-synitheies-ton-ellinon5

Τέλος, περίπου το 50% δήλωσε ότι το εισόδημα του νοικοκυριού τους παρέμεινε σταθερό σε σχέση με την προ-κορωνοϊού περίοδο, το 40% ότι μειώθηκε είτε πολύ είτε λίγο, ενώ το 10% ότι αυξήθηκε είτε πολύ είτε λίγο.

moneyreview.gr

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News