Business & Finance Παρασκευή 11/06/2021, 05:40
BUSINESS & FINANCE

ΕΛΣΤΑΤ: Σε θετικό έδαφος πέρασε ο πληθωρισμός τον Μάιο

Αύξηση 0,1% στον δείκτη τιμών καταναλωτή, για πρώτη φορά από την έναρξη της πανδημίας

φωτ.: Unsplash/Mehrad Vosoughi

Σε θετικό έδαφος πέρασε τον Μάιο ο πληθωρισμός, για πρώτη φορά από την έναρξη της πανδημίας, με τον δείκτη τιμών καταναλωτή να εμφανίζει αύξηση 0,1% σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα. Κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2020 με το 2019 είχε καταγραφεί μείωση 1,1%. 

Σε σύγκριση με τον Απρίλιο, ο δείκτης τιμών καταναλωτή παρουσίασε μείωση 0,4% έναντι μείωσης 0,8% που  σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους. 

elstat-se-thetiko-edafos-perase-o-plithorismos-ton-maio0

Ο μέσος δείκτης τιμών καταναλωτή του δωδεκαμήνου Ιουνίου 2020 – Μαΐου 2021, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του δωδεκαμήνου Ιουνίου 2019 – Μαΐου 2020, παρουσίασε μείωση 1,5% έναντι μείωσης 0,1% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του δωδεκαμήνου  Ιουνίου 2019 – Μαΐου 2020 με το δωδεκάμηνο Ιουνίου 2018 – Μαΐου 2019. 

Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, η αύξηση του Γενικού ΔΤΚ κατά 0,1% τον μήνα Μάιο 2021, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Μαΐου 2020, προήλθε  κυρίως από τις μεταβολές στις ακόλουθες ομάδες αγαθών και υπηρεσιών:

1. Από τις αυξήσεις των δεικτών κατά:

• 3,2% στην ομάδα Στέγαση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: φυσικό αέριο, πετρέλαιο θέρμανσης. Μέρος της αύξησης  αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στον ηλεκτρισμό.

• 4,6% στην ομάδα Μεταφορές, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: καύσιμα και λιπαντικά, αυτοκίνητα καινούργια, εισιτήρια  μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με σιδηρόδρομο, οδικές μεταφορές επιβατών, συνδυασμένες μεταφορές επιβατών.

2. Από τις μειώσεις των δεικτών κατά:

• 0,2% στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: δημητριακά για πρωινό, χοιρινό,  γιαούρτι, νωπά φρούτα, αναψυκτικά. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών σε: αρνί και κατσίκι, πουλερικά, νωπά ψάρια, τυριά, ελαιόλαδο, άλλα βρώσιμα έλαια , νωπά λαχανικά, πατάτες.

• 0,3% στην ομάδα Αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα κρασιά.

• 5,0% στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, λόγω μείωσης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης. 

• 1,4% στην ομάδα Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: υφαντουργικά  προϊόντα οικιακής χρήσης, υαλικά-επιτραπέζια σκεύη και σκεύη οικιακής χρήσης, είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού.

• 1,3% στην ομάδα Υγεία, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα φαρμακευτικά προϊόντα. Μέρος της μείωσης αυτής  αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών στις ιατρικές, οδοντιατρικές και παραϊατρικές υπηρεσίες.

• 1,7% στην ομάδα Επικοινωνίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στις τηλεφωνικές υπηρεσίες.

• 0,8% στην ομάδα Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα διαρκή αγαθά αναψυχής.

• 1,6% στην ομάδα Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα ξενοδοχεία-μοτέλ-πανδοχεία.

• 1,8% στην ομάδα Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: άλλα είδη ατομικής φροντίδας, άλλα  προσωπικά είδη. 

Money Review