ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ

Ποια νέα σιδηροδρομικά έργα €3,45 δισ. ρίχνει στην αγορά το Υποδομών

Ποια νέα σιδηροδρομικά έργα €3,45 δισ. ρίχνει στην αγορά το Υποδομών

Σιδηροδρομικά έργα, προϋπολογισμού 3,45 δισ. ευρώ, σχεδιάζει να δημοπρατήσει το υπουργείο Υποδομών μέσω της διαδικασίας του ανταγωνιστικού διαλόγου. Για το σκοπό αυτό βρίσκεται στη διαδικασία πρόσληψης νομικού και τεχνικού συμβούλου, μέσω δύο συμβάσεων αξίας 71.400 ευρώ καθεμία. Ειδικότερα, το υπουργείο Υποδομών σχεδιάζει να βγάλει στην αγορά ενδεχομένως, από τις αρχές του 2022, οπότε αναμένεται να ολοκληρώσουν το έργο τους οι σύμβουλοι, έξι σιδηροδρομικά έργα. Πρόκειται για σιδηροδρομικές συνδέσεις που θα ενταχθούν στην προγραμματική περίοδο 2021-2027, διαθέτουν μεγάλη σημασία για την ολοκλήρωση της εθνικής σιδηροδρομικής υποδομής, ενώ έχει εκπονηθεί από την ΕΡΓΟΣΕ και τον ΟΣΕ σημαντικό μέρος των αναγκαίων μελετών για την κατασκευή τους.

Ποια είναι τα εν λόγω σιδηροδρομικά projects;

1. H αναβάθμιση σε διπλή, της υφιστάμενης μονής σιδηροδρομικής γραμμής μήκους 178 χλμ. στο τμήμα Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο- Ελληνοβουλγαρικά σύνορα.  Θα εγκατασταθούν συστήματα σηματοδότησης και ETCS Level1 και ηλεκτροκίνησης και θα αναβαθμιστούν οι σταθμοί και οι στάσεις.  

2. Η κατασκευή μονής σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Θεσσαλονίκη – Τοξότες, συνολικού μήκους 206 χλμ, σε νέα χάραξη (νότια χάραξη) μέσω Αμφιπόλης και Ν. Καρβάλης, με σηματοδότηση, ETCS και ηλεκτροκίνηση.

3. Η κατασκευή νέας σιδηροδρομικής γραμμής για τη δυτική σιδηροδρομική σύνδεση του έκτου προβλήτα του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) με την υφιστάμενη σιδηροδρομική γραμμή που συνδέει το Σταθμό Διαλογής Θεσσαλονίκης με τον εμπορικό σταθμό και τον λιμένα. Προβλέπονται:

*Νέες σιδηροδρομικές στάσεις για την εξυπηρέτηση συρμών προαστιακού τύπου.

*Αναμόρφωση σταθμών ή στάσεων επί υφιστάμενων εν λειτουργία γραμμών.

*Ανακατασκευή της παρακαμπτηρίου γραμμής Ζέιτενλικ και επέκτασή της προς την οδό Λαγκαδά για τη χρήση ελαφρών συρμών.

* Νέα γραμμή από τον Εμπορικό Σταθμό (Παλαιό σταθμό) παράλληλα με το όριο της λιμενικής ζώνης για την προσέγγιση του Προβλήτα 1

4. Η κατασκευή νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Ρίο – Νέος Λιμένας Πατρών, συνολικού μήκους 11 χλμ. περίπου. Τμήμα του έργου το οποίο διέρχεται από πυκνό αστικό ιστό εντός της πόλης της Πάτρας, θα υπογειοποιηθεί με τεχνικό Cut & Cover, μήκους 5,1 χλμ περίπου. Οι προς κατασκευή νέες υπόγειες επιβατικές σιδηροδρομικές στάσεις θα αντικαταστήσουν τις 8 υφιστάμενες και θα κατασκευασθεί νέα επιφανειακή στάση στο Νέο Λιμένα Πατρών.

5. Η σιδηροδρομική σύνδεση της πόλης και του λιμένα Ραφήνας με την υφιστάμενη σιδηροδρομική προαστιακή γραμμή, συνολικού μήκους 17χλμ περίπου. Αυτό θα πραγματοποιηθεί είτε μέσω της σύνδεσης της υφιστάμενης προαστιακής σιδηροδρομικής στάσης Παλλήνης μέσω του κατασκευασμένου σιδηροδρομικού διαδρόμου της οδού Σταυρού – Ραφήνας με το λιμάνι της Ραφήνας. Είτε μέσω της σιδηροδρομικής σύνδεσης του λιμένα της Ραφήνας μέσω της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής από το αεροδρόμιο (Βόρεια έξοδος αεροδρομίου).

6. Η σιδηροδρομική σύνδεση της πόλης και του λιμένα Λαυρίου με την υφιστάμενη σιδηροδρομική προαστιακή γραμμή από τον Σιδηροδρομικό Σταθμό (Σ.Σ.) Κορωπίου συνολικού μήκους 31,7 χλμ. Η νέα σιδηροδρομική γραμμή θα είναι διπλή στο μεγαλύτερο μήκος της, σηματοδοτούμενη και ηλεκτροκινούμενη, με ταχύτητα σχεδιασμού ≤ 120 km/h (με εξαίρεση τμήματα στα πολεοδομικά συγκροτήματα Μαρκόπουλο, Καλύβια, Πέτα, Κερατέα και Λαύριο, όπου η ταχύτητα περιορίζεται). Προβλέπονται δύο σιδηροδρομικοί σταθμοί, ένας στο Μαρκόπουλο και ο Τερματικός επιλιμένιος στο Λαύριο, καθώς και επτά σιδηροδρομικές στάσεις στις θέσεις/οικισμούς ΒΙΟ.ΠΑ Καλυβίων, Καλυβίων, Κουβαρά, Κερατέας, Δασκαλειού, Καλοπήγαδου και Λαυρίου.

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News