Business & Finance Δευτέρα 31/05/2021, 12:27
BUSINESS & FINANCE

Λιανεμπόριο: Τα πρώτα σημάδια ανάκαμψης – Τι έκαναν τα σούπερ μάρκετ

Τα στοιχεία του Μαρτίου 2021

φωτ. InTime News

Μικτή ήταν η «εικόνα» του ελληνικού λιανεμπορίου κατά τη διάρκεια του Μαρτίου 2021, εξέλιξη η οποία αποδίδεται αφενός στα περιοριστικά μέτρα της πανδημίας, αφετέρου στην σταδιακή βελτίωση του οικονομικού κλίματος.

Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με την Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ), ο δείκτης κύκλου εργασιών παρουσίασε μείωση κατά 3% σε σχέση με τον Μάρτιο του 2020 αλλά και αύξηση 2,6% σε σχέση με τον Φεβρουάριο του 2021.

Την ίδια ώρα, ο δείκτης όγκου (σ.σ. κύκλος εργασιών σε σταθερές τιμές) σημείωσε κάμψη κατά 0,9% έναντι του Μαρτίου του 2020, καθώς και άνοδο κατά 0,6% σε σχέση με τον Φεβουάριο του 2021.

lianemporio-ta-prota-simadia-anakampsis-ti-ekanan-ta-soyper-market0

Σε εποχικά διορθωμένο επίπεδο, τέλος, ο κύκλος εργασιών κατέγραψε αύξηση κατά 0,2% και ο όγκος κατά 0,6% σε σχέση με τον Φεβρουάριο του 2021.

Όσον αφορά τον κύκλο εργασιών, ο οποίος περιορίστηκε κατά 3% σε σχέση με πέρυσι, η πτώση οφείλεται στις εξής κατηγορίες καταστημάτων:

  • Μεγάλα καταστήματα τροφίμων -11%
  • Καύσιμα και λιπαντικά αυτοκινήτων -5,4%
  • Βιβλία – Χαρτικά – Λοιπά είδη 2,8%
  • Φαρμακευτικά – Καλλυντικά 11,1% 
  • Έπιπλα – Ηλεκτρικά είδη – Οικιακός εξοπλισμός 19,5%

Αντίστοιχα, η πτώση κατά 0,9% στον όγκο αποδίδεται στις παρακάτω μεταβολές:

  • Μεγάλα καταστήματα τροφίμων -10,6%
  • Καύσιμα και λιπαντικά αυτοκινήτων -10,3%
  • Βιβλία – Χαρτικά – Λοιπά είδη 4,7%
  • Φαρμακευτικά – Καλλυντικά 12,1%
  • Έπιπλα – Ηλεκτρικά είδη – Οικιακός εξοπλισμός 21,9%

Αξίζει να σημειωθεί ότι τα περιοριστικά μέτρα στο λιανεμπόριο επιβλήθηκαν στις 18 Μαρτίου του 2020. Μέχρι και τις 17 Μαρτίου, όλα τα καταστήματα λειτουργούσαν κανονικά, γεγονός το οποίο εξηγεί την ετήσια μείωση του τζίρου. 

moneyreview.gr

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News