BUSINESS & FINANCE

«Λευκός καπνός» για το Θριάσιο-Με διπλάσιο ποσοστό η Goldair

φωτ. ΑΠΕ - ΜΠΕ

 

Λύνεται ο γόρδιος δεσμός της κατασκευής του εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο Πεδίο, το οποίο, ύστερα από τις παρατηρήσεις της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού (DG Comp) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, είχε βρεθεί αντιμέτωπο με σειρά ανοιχτών μετώπων.

Όπως ανέφερε σε τηλεδιάσκεψη με το διοικητικό συμβούλιο του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς ο υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής μετά από σκληρή διαπραγμάτευση ξεπεράστηκαν τα εμπόδια με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή που ήταν αποτέλεσμα της προβληματικής σύμβασης παραχώρησης. Όπως ο ίδιος ανέφερε, 12 σημεία της σύμβασης είναι υπό αναθέωρηση.

Κλειδί ο διπλασιασμός του ποσοστού της Goldair

Όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, εκτός από τις ενέργειες του υπουργείου Υποδομών, καθοριστικό ρόλο για την απεμπλοκή του έργου διαδραμάτισε ο διπλασιασμός του ποσοστού της Goldair στην κοινοπραξία όπου συμμετέχει και η ΕΤΒΑ-ΒΙΠΕ. Προκειμένου να μην καταρρεύσει το έργο, που παρότι χαρακτηρίζεται από πολλές δεκαετίες καθυστερήσεων θα καθιερώσει την Ελλάδα ως διεθνές διαμετακομιστικό κέντρο, ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος του ομίλου Goldair, Καλλίνικος Καλλίνικος αποφάσισε να ενισχύσει τη συμμετοχή του από 20% σε 40%, αυξάνοντας και τα κεφάλαια που πρόκειται να επενδύσει. Ως εκ τούτου, η Goldair θα διαθέτει περισσότερα (εκτελεστικά) μέλη στο διοικητικό συμβούλιο του σχήματος παραχώρησης του Θριασίου, ενώ το ποσοστό της ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ μειώνεται από 80% στο 60%.

Μετά τις αλλαγές στην μετοχική σύνθεση της κοινοπραξίας και τις τροποποιήσεις στη σύμβαση παραχώρησης, μέσα στις επόμενες εβδομάδες εκτιμάται ότι θα αποσταλεί στην DG Comp η απάντηση της ελληνικής πολιτείας ότι γίνονται δεκτές οι προτεινόμενες από την Επιτροπή αλλαγές.

Η κοινοπραξία Goldair Cargo-ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ, που ύστερα από διεθνή διαγωνισμό επελέγη για την κατασκευή και εκμετάλλευση, για 50 χρόνια, του εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο, θα αναπτύξει, σε πρώτη φάση, 120.000 τ.μ.  Από το δεύτερο έως το δέκατο έτος, από την έναρξη ισχύος της σύμβασης, θα υλοποιηθούν τα εναπομείναντα 120.000 τ.μ. χώρων και σε βάθος δεκαετίας, το κονσόρτσιουμ θα ολοκληρώσει στο Θριάσιο την κατασκευή 240.000 τ.μ. στεγασμένων αποθηκευτικών χώρων.

Συνολικά θα αναπτυχθούν 250.000 παλετοθέσεις σε 210.000 τ.μ. αποθηκών, 4.000 θέσεις για αυτοκίνητα και 120 θέσεις για φορτηγά σε έκταση που καταλαμβάνει 588 στρέμματα.

Money Review