Business & Finance Σάββατο 15/05/2021, 12:58
BUSINESS & FINANCE

Τουρισμός: Πώς θα φθάσουμε σε εισπράξεις 7 δισ. ευρώ

Ή αλλιώς στο 40% των εσόδων του 2019

φωτ.: Shutterstock

Με υψηλές προσδοκίες ξεκινάει η φετινή τουριστική σεζόν στην Ελλάδα, με τον κλάδο να προσδοκά σημαντική αύξηση των εσόδων σε σχέση με τις απογοητευτικές επιδόσεις του 2020. Και πάλι, όμως, ο πήχυς παραμένει χαμηλά σε σχέση με τα προ-πανδημίας επίπεδα.

Σύμφωνα με τα επίσημα κυβερνητικά χείλη, ο στόχος για το 2021 ανέρχεται στο 40% των εσόδων του 2019, όταν η χώρα είχε εισπράξει 18 δισ. ευρώ από 34 εκατ. τουρίστες. Πρόκειται επομένως, για ένα ποσό, το οποίο κυμαίνεται γύρω στα 7 δισ. ευρώ.

Εφόσν επιτευχθεί ο συγκεκριμένος στόχος, από την άλλη πλευρά, θα μιλάμε για μια σημαντική αύξηση σε σχέση με το 2020, όταν τα έσοδα είχαν περιοριστεί σε μόλις 4,3 δισ. ευρώ (7,4 εκατ. τουρίστες). 

Ο «χαμένος» Ιούνιος

Παρά το άνοιγμα του τουρισμού στις 14 Μαΐου, ο κλάδος θεωρεί τόσο τον Μάιο όσο κι ένα μεγάλο τμήμα του Ιουνίου ως «χαμένο». Ιδίως λαμβάνοντας υπόψη ότι το Ην. Βασίλειο, μία από τις βασικές αγορές του ελληνικού τουρισμού, δεν έχει συμπεριλάβει τη χώρα μας στη λίστα των «πράσινων προορισμών».

«Όλοι οι τουρίστες είναι σημαντικοί για εμάς. Αλλά αισιοδοξούμε ότι θα ενταχθούμε σύντομα (σ.σ. στην βρετανική λίστα)» δήλωσε την Παρασκευή ο Αλέξης Πατέλης, οικονομικός σύμβουλος του πρωθυπουργού, μιλώντας στο CNBC.

Δεν είναι τυχαίο ότι ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), Γιάννης Ρέτσος, από το βήμα του 6ου Οικονομικού Φόρουμ, εκτίμησε ότι η τουριστική κίνηση θα ξεκινήσει από τα τέλη Ιουνίου ή τις αρχές Ιουλίου. 

Το βασικό στοίχημα, επομένως, είναι ό,τι χάσαμε από τους πρώτους μήνες του καλοκαιριού να το ανακτήσουμε τους πρώτους μήνες του φθινοπώρου, δηλαδή τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο.

Υπό την προϋπόθεση φυσικά, ότι δεν θα υπάρξει νέο πισωγύρισμα στο εμβολιαστικό πρόγραμμα τόσο της Ελλάδας όσο και των βασικών «αιμοδοτών» του ελληνικού τουρισμού. 

Οι αγορές – κλειδιά

Πέραν της Βρετανίας, ο κλάδος προσδίδει ιδιαίτερη σημασία και στους Αμερικανούς, όπου το τελευταίο διάστημα καταγράφει αξιοσημείωτη αύξηση της ζήτησης. 

Συμφωνα με στοιχεία του Airbnb, ειδικότερα, οι αναζητήσεις Αμερικανών για την Ελλάδα έχουν εκτιναχθεί κατά 75% τον τελευταίο μήνα, με τη χώρα μας να συγκαταλέγεται στο top-3 των αμερικανικών αναζητήσεων στην Ευρώπη.

Αισιοδοξία, τέλος, επικρατεί και για τη γερμανική αγορά, η οποία αποτελεί βασική «δεξαμενή» ταξιδιωτών και εισπράξεων (σ.σ. 4 δισ. ευρώ το 2019 και 1,5 δισ. ευρώ το 2020).

Τιε προηγούμενες ημέρες, η ομοσπονδιακή κυβέρνηση ανακοίνωσε ότι όσοι επιστρέφουν από το εξωτερικό δεν θα τίθενται σε υποχρεωτική καραντίνα, αρκεί να προσκομίζουν πιστοποιητικό εμβολιασμού, να έχουν αναρρώσει από κορωνοϊό ή να φέρουν αρνητικό τεστ Covid-19.

Η επίμαχη απόφαση, επί της ουσίας, επιτρέπει σ’ ένα μεγάλο μέρος των Γερμανών να ταξιδέψουν ελεύθερα προς την Ελλάδα, η οποία εδώ και ορισμένες εβδομάδες έχει ανοίξει τα σύνορα για τους τουρίστες από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

moneyreview.gr

 

Money Review