Business & Finance Τρίτη 11/05/2021, 11:34
BUSINESS & FINANCE

Όμιλος Σαράντη: Με θετικό πρόσημο οι πωλήσεις το α΄ τρίμηνο

Αύξηση EBIT και EBITDA κατά 53% και 38% αντίστοιχα

Φωτ. αρχείου Unsplash (Nathaniel Yeo)

Με αύξηση κερδοφορίας και θετική δυναμική στις πωλήσεις, παρά το ασταθές περιβάλλον που προκάλεσε η πανδημία και τα περιοριστικά μέτρα, ξεκίνησε τη χρονιά ο όμιλος Σαράντη. Ειδικότερα, στη διάρκεια του α΄ τριμήνου του 2021, οι πωλήσεις του ομίλου ανήλθαν σε 88,72 εκατ. ευρώ από 86,94 εκατ. το αντίστοιχο τρίμηνο του 2020, καταγράφοντας αύξηση κατά 2,05%, παρά την υψηλή συγκρίσιμη βάση του περασμένου έτους.

Καθ ‘όλη τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου του 2021 οι πωλήσεις προήλθαν απ’ όλες τις προϊοντικές κατηγορίες του ομίλου που σχετίζονται με την προσωπική φροντίδα και υγιεινή, αλλά και την οικιακή φροντίδα, ενώ παρατηρήθηκε αύξηση ζήτησης για αρώματα ευρείας διανομής, αποσμητικά και προϊόντα αντηλιακής φροντίδας. Αντιθέτως, η καταναλωτική δραστηριότητα παρέμεινε υποτονική στο κανάλι της επιλεκτικής διανομής που παρέμεινε κλειστό κατά το πρώτο τρίμηνο του 2021.

Στην Ελλάδα καταγράφηκαν πωλήσεις ύψους 29,18 εκατ. ευρώ α΄ τρίμηνο του 2021 συγκριτικά με 29,82 εκατ. το α΄ τρίμηνο του 2020, μειωμένες κατά 2,1% καθώς οι σημαντικές αποδόσεις όλων των προϊοντικών κατηγοριών το κανάλι της ευρείας διανομής αντισταθμίστηκαν από τις αδύναμες πωλήσεις εντός του καναλιού της επιλεκτικής διανομής.

Στις ξένες χώρες οι πωλήσεις παρουσίασαν άνοδο κατά 4,2% και διαμορφώθηκαν σε 59,54 εκατ. ευρώ το α΄ τρίμηνο του 2021 από 57,12 εκατ. το α΄ τρίμηνο του 2020. Εξαιρώντας την νομισματική επίδραση, σε ουδέτερη νομισματική βάση, οι πωλήσεις των ξένων χωρών παρουσίασαν αύξηση πωλήσεων κατά 9,6%.

Η κερδοφορία του ομίλου παρουσιάζει σημαντική ανάπτυξη κατά το α΄ τρίμηνο του 2021, υποστηριζόμενη από μειωμένα έξοδα μάρκετινγκ, διαφήμισης και προώθησης και ισορροπημένα λειτουργικά έξοδα.

Ως εκ τούτου, κατά το α΄ τρίμηνο του 2021 τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) αυξήθηκαν κατά 38,45%, στα 13,63 εκατ. από 9,84 εκατ. ευρώ, και το περιθώριο EBITDA διαμορφώθηκε σε 15,36% από 11,32% το α΄ τρίμηνο του προηγούμενου έτους.

Τα κέρδη προ φόρων και τόκων (EBIT) αυξήθηκαν κατά 53,25% το α΄ τρίμηνο του 2021 φθάνοντας τα 10,43 εκατ. έναντι 6,80 εκατ. το ίδιο τρίμηνο του 2020 και το περιθώριο EBIT ανήλθε στο 11,75% το α΄ τρίμηνο του 2021 από 7,83% την αντίστοιχη περυσινή περίοδο.

Οι προοπτικές

Όπως επισημαίνεται σε ανακοίνωση της εταιρείας, «παρόλο που εξακολουθεί να υπάρχει μεγάλη αβεβαιότητα ως προς το πώς θα εξελιχθεί η πορεία της πανδημίας και συνεπακόλουθα η πορεία της παγκόσμιας οικονομίας, το περιβάλλον βελτιώνεται προοδευτικά λόγω των προγραμμάτων εμβολιασμού, γεγονός ιδιαίτερα ενθαρρυντικό».

Η εταιρεία δηλώνει πως θα συνεχίσει να υλοποιεί πιστά το στρατηγικό της πλάνο και να παραμένει προσηλωμένη στους μακροπρόθεσμους στόχους της, επιδιώκοντας περαιτέρω ανάπτυξη πωλήσεων, περαιτέρω βελτίωση στα περιθώρια κέρδους και δημιουργία ταμειακών ροών.

Η στρατηγική του ομίλου «παραμένει αμετάβλητη, με έμφαση, όπως πάντα, στην ανάπτυξη, είτε οργανική είτε μέσωεξαγορών, στην περαιτέρω ενίσχυση της δραστηριότητάς του στην γεωγραφική του περιοχή, στην βελτιστοποίηση των λειτουργικών του εξόδων, στις οικονομίες κλίμακας, στις συνέργειες και στην λειτουργική μόχλευση (operating leverage)».

Η διοίκηση εκφράζει τη βεβαιότητα ότι οι ικανότητες του ομίλου θα υποστηρίξουν την δυναμική και κερδοφόρα αναπτυξιακή του πορεία παρά το αντίξοο περιβάλλον.

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News