Business & Finance Δευτέρα 10/05/2021, 10:38
BUSINESS & FINANCE

Jumbo: Αυξημένες κατά +24% οι πωλήσεις του ομίλου το α΄ τετράμηνο

Φωτ. Intime

Σε θετικό έδαφος πέρασαν – για πρώτη φορά από την έναρξη της χρήσης – οι πωλήσεις του ομίλου Jumbo κατά το πρώτο τετράμηνο του 2021, καταγράφοντας αύξηση κατά +24% περίπου σε σχέση με το αντίστοιχο τετράμηνο του 2020. Tο πρώτο τρίμηνο του 2021 οι πωλήσεις κατέγραψαν μείωση κατά -11% περίπου.

Ειδικότερα, στην Ελλάδα οι καθαρές πωλήσεις της μητρικής εταιρείας κατά το πρώτο τετράμηνο του 2021 -χωρίς να υπολογίζονται οι ενδοεταιρικές συναλλαγές- παρουσίασε αύξηση κατά +5% περίπου σε σχέση με τον περσινό τετράμηνο. Όπως επισημαίνει η Jumbo σε ανακοίνωσή της, τον Απρίλιο του 2021, ξεκίνησε να επαναλειτουργεί 75% των καταστημάτων του ομίλου στην Ελλάδα, «με αυστηρούς και δυσανάλογους για το μέγεθος των καταστημάτων περιορισμούς, ως προς τον αριθμό των επιτρεπόμενων πελατών εντός των καταστημάτων και μόνο με την μέθοδο click inside ή click away». Τα καταστήματα στη Θεσσαλονίκη και τα καταστήματα σε εμπορικά κέντρα παρέμειναν κλειστά κατά το μεγαλύτερο μέρος του μήνα με αποτέλεσμα η συνεισφορά τους κατά την κρίσιμη πασχαλινή περίοδο να είναι αμελητέα.

Στην Κύπρο τα καταστήματα συνέχισαν να λειτουργούν με περιορισμό στον αριθμό των επιτρεπόμενων πελατών εντός των καταστημάτων. Ωστόσο, το σύνολο του δικτύου παρέμεινε κλειστό κατά την Μεγάλη Εβδομάδα και παρέμεινε κλειστό και την εβδομάδα μετά το Πάσχα (ολικό lock down). Oι πωλήσεις κατά το πρώτο τετράμηνο του 2021 σημείωσαν αύξηση κατά +33% περίπου, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό τετράμηνο.

Θεαματική αύξηση κατά +64% περίπου κατέγραψαν οι πωλήσεις του δικτύου στη Βουλγαρία τον Απρίλιο 2021, με αποτέλεσμα οι πωλήσεις κατά το πρώτο τετράμηνο του 2021 να σημειώσουν αύξηση κατά +32% περίπου. Η πλειονότητα των καταστημάτων ξεκίνησε να λειτουργεί από τις 12 Απριλίου με περιορισμό στον αριθμό των επιτρεπόμενων πελατών εντός των καταστημάτων. 

Στη Ρουμανία λειτούργησαν και τα 14 καταστήματα Jumbo στη χώρα με περιορισμούς στο ωράριο λειτουργίας, σημειώνοντας σχεδόν τριπλάσιες πωλήσεις σε σύγκριση με τον Απρίλιο του 2020 με αποτέλεσμα οι πωλήσεις κατά το πρώτο τετράμηνο του 2021 να σημειώσουν αύξηση κατά +74% περίπου.

Η εταιρεία τονίζει πάντως πως «παρά το θετικό πρόσημο του τετραμήνου, η επιστροφή στην κανονικότητα του λιανεμπορίου, αποτελεί μια δύσκολη, επίπονη και περίπλοκη διαδικασία, με δεδομένους τους υπέρμετρα αυστηρούς περιορισμούς που τίθενται για τα Jumbo καθώς και για τα άλλα καταστήματα λιανικής ανάλογου μεγέθους, σε σχέση με τους άμεσα ανταγωνιστές μας που είναι τα υπερ-market».

Money Review