Business & Finance Παρασκευή 7/05/2021, 09:12
BUSINESS & FINANCE

Online φαρμακεία: Αύξηση 38,3% στις πωλήσεις το α΄ τρίμηνο – Τι αγοράζουν οι καταναλωτές

Φωτ. Intime

Ρυθμό ανάπτυξης +38,3% στην αξία των online αγορών κατέγραψαν τα online φαρμακεία στην Ελλάδα το πρώτο τρίμηνο του 2021, συγκριτικά με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2020, σύμφωνα με έκθεση που δημοσιεύει η Convert Group.

Η μεγαλύτερη αύξηση ως προς την αξία των online αγορών τους μήνες Ιανουάριο, Φεβρουάριο και Μάρτιο καταγράφηκε στις εξής κατηγορίες: +46,6% σε προϊόντα ομορφιάς και προσωπικής φροντίδας, +36,3% σε συμπληρώματα διατροφής και βιταμίνες, +33,4% σε προϊόντα υγείας (με τις φαρμακευτικές μάσκες να συγκαταλέγονται σε αυτήν την κατηγορία) και +15,4% σε βρεφικά και παιδικά είδη. Όπως διευκρινίζει η Convert Group, στις αγορές από τα ηλεκτρονικά φαρμακεία δεν περιλαμβάνονται τα ΜΗΣΥΦΑ (μη συνταγογραφούμενα φάρμακα), καθότι η χώρα μας είναι ​η μόνη στην Ευρώπη που δεν έχει ​εναρμονιστεί με την ευρωπαϊκή οδηγία 2011/62/ΕΕ​ και τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό 699/2014​, ενώ δεν έχει εφαρμόσει την σχετική σύσταση του ΟΟΣΑ για τα online φαρμακεία, όπως καταγράφηκε σε έκθεση του Οργανισμού το 2017 για τις συνθήκες ανταγωνισμού του κλάδου. 

Συνολικά στην Ελλάδα λειτουργούν 313 ηλεκτρονικά φαρμακεία, με τα 30 μεγαλύτερα να συγκεντρώνουν το 70% της επισκεψιμότητας των καταναλωτών. Βάσει των στοιχείων της έκθεσης διαφαίνεται ξεκάθαρα η τάση τα μεγάλα ηλεκτρονικά φαρμακεία να ισχυροποιούνται συνεχώς σε σχέση με τα μικρότερα, λόγω ισχυρής αγοραστικής δύναμης, μεγάλων επενδύσεων σε marketing και υποδομές logistics αλλά και διεύρυνση της εμπορικής τους γκάμας. 

Στα 43,2 ευρώ το μέσο αγοραστικό καλάθι

Το μέσο αγοραστικό καλάθι στο πρώτο τρίμηνο του 2021 αυξήθηκε στα 43,2 ευρώ με το ΦΠΑ από 41,4 ευρώ που ήταν στο πρώτο τρίμηνο του 2020, ενώ η μέση ποσότητα προϊόντων παραμένει σταθερή στα 4,2 τεμάχια με τα 2 από αυτά να είναι προϊόντα Περιποίησης και Προσωπικής Φροντίδας. 

Τα marketing κανάλια

Αναφορικά με τα marketing κανάλια, τα ευρήματα έδειξαν πως είναι πέντε φορές πιθανότερο μια αγορά να έχει προέλθει από περιήγηση του καταναλωτή σε μια μηχανή αναζήτησης (π.χ. Google) σε σχέση με την απευθείας επίσκεψή του στην ιστοσελίδα ενός φαρμακείου. Ειδικότερα, οι διαφημίσεις Google και τα Οργανικά Αποτελέσματα, πρωταγωνίστησαν το πρώτο τρίμηνο του 2021 φέρνοντας 26,6% και 26,2% των παραγγελιών αντίστοιχα, σημειώνοντας αύξηση 3,2 και 5,3 ποσοστιαίων μονάδων συγκριτικά με το πρώτο τρίμηνο του 2020. 

Η ξεκάθαρη προτίμηση των καταναλωτών στην πραγματοποίηση των παραγγελιών τους από κινητά και τάμπλετ συνεχίζεται και το πρώτο τρίμηνο του 2020, καθώς κυριαρχούν με ένα ποσοστό 54% έναντι των desktop & laptop συσκευών (46%). Επίσης, για την διεκπεραίωση των αγορών φαίνεται πως το work from home έχει επηρεάσει και τις αγοραστικές συνήθειες, αφού προτιμώνται οι πρωινές ώρες (11:00-12:00) με τη Δευτέρα να χαρακτηρίζεται ως η πιο δημοφιλής ημέρα

Money Review