Business & Finance Παρασκευή 23/04/2021, 14:32
BUSINESS & FINANCE

Έρευνα ΕΕΑ – Pulse: Πώς είδαν οι καταναλωτές το άνοιγμα της αγοράς

Τρεις στους τέσσερις αξιολογούν θετικά το άνοιγμα της εστίασης - Ένας στους δύο αξιολογεί θετικά τα μέτρα στήριξης

Έρευνα ΕΕΑ – Pulse: Πώς είδαν οι καταναλωτές το άνοιγμα της αγοράς

Οκτώ στους δέκα καταναλωτές στην Αττική επικροτούν την απόφαση να ανοίξουν τα εμπορικά καταστήματα, ενώ πάνω από τους μισούς έχουν ήδη επισκεφθεί ή σκοπεύουν να επισκεφθούν, μέσα στις επόμενες ημέρες κάποιο κατάστημα, όπως προκύπτει από έρευνα που διεξήχθη από την εταιρεία Pulse RC για λογαριασμό του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών.

Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας που διενεργήθηκε στην Περιφέρεια Αττικής το χρονικό διάστημα 16-19 Απριλίου 2021, με δείγμα 1.023 ενηλίκους από τον γενικό πληθυσμό, οι 3 στους 4 (73%) αξιολογούν θετικά το άνοιγμα της εστίασης αμέσως μετά το Πάσχα. Σύμφωνα με την ανάλυση των στοιχείων, το άνοιγμα της εστίασης αποτελεί επιθυμία μεγάλου τμήματος της κοινωνίας.

Τα «βάρη» για τους επιχειρηματίες και τους επαγγελματίες

Βάσει των απαντήσεων των ερωτηθέντων, μεταξύ αυτών που έχουν πληγεί οικονομικά περισσότερο, την περίοδο της πανδημίας, περιλαμβάνονται οι επιχειρηματίες και οι επαγγελματίες. Ειδικότερα:

  •  Tο 44% βρίσκεται με προσωπικές ή οικογενειακές τραπεζικές, φορολογικές ή ασφαλιστικές υποχρεώσεις που έχει καθυστερήσει την πληρωμή τους (όταν το αντίστοιχο ποσοστό στον γενικό πληθυσμό της Αττικής είναι 21%),
  •  Tο 34% έχει επαγγελματικές τραπεζικές, φορολογικές ή ασφαλιστικές υποχρεώσεις σε καθυστέρηση,
  •  Tο 56% ανησυχεί για το μέλλον και τη βιωσιμότητα της επιχείρησής του, τους επόμενους 6 μήνες,
  •  Tο 15% (από όσους απασχολούν εργαζομένους) θεωρεί «Σίγουρα» υπαρκτό το ενδεχόμενο απολύσεων – και άλλο ένα 25% απαντά «Μάλλον».

Ένας στους δύο αξιολογεί θετικά τα μέτρα στήριξης

Η έρευνα καταδεικνύει επίσης, σύμφωνα με το ΕΕΑ, την ανάγκη συνέχισης και ενίσχυσης της στήριξης όλων όσων έχουν πληγεί σημαντικά από τις οικονομικές συνέπειες της πανδημίας. Το 50% των συμμετεχόντων αξιολογεί θετικά τα μέτρα της κυβέρνησης για τη στήριξη των επιχειρήσεων – καταστημάτων – επαγγελματιών, όμως το 44% απαντά αρνητικά επιθυμώντας (προφανώς) μεγαλύτερη ενίσχυση.

Για το πρόγραμμα ΕΣΠΑ με το οποίο θα στηριχθεί η εστίαση, αν και αποτυπώνεται με θετικό ισοζύγιο στις απόψεις της κοινής γνώμης, ο ένας στους τέσσερις δεν το γνωρίζει ή/και δεν παίρνει θέση.

Οι ηλεκτρονικές αγορές ήρθαν για να μείνουν

Όπως επίσης προκύπτει από την έρευνα, το ποσοστό όσων αγοράζουν μέσω ηλεκτρονικών καταστημάτων διατηρείται υψηλό (έξι στους δέκα από όσους χρησιμοποιούν το Ίντερνετ). Η υψηλή, σύμφωνα με τα στοιχεία, αξιοποίηση του διαδικτύου, των e-shop και των υπηρεσιών ηλεκτρονικής παραγγελίας αναμένεται να συνεχιστεί και μετά την πανδημία. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι έξι στους δέκα (58%) αξιολογούν σήμερα θετικά τις μεθόδους click away και click in shop (ως λύσεις ανάγκης)!

«Η έρευνα που έκανε το ΕΕΑ σε συνεργασία με την εταιρεία Pulse, αποτυπώνει όσα έχουμε επισημάνει οι φορείς και οι εκπρόσωποι της αγοράς. Φαίνεται ξεκάθαρα ότι η κοινή γνώμη ήθελε το άνοιγμα και του λιανεμπορίου και της εστίασης, οι ηλεκτρονικές αγορές ήρθαν για να μείνουν, κάτι που δείχνει ότι μέρα με την ημέρα το επιχειρείν αλλάζει, ενώ η κυβέρνηση πρέπει να ‘ακούσει’ τη φωνή αγωνίας των μικρομεσαίων και των επαγγελματιών για την επόμενη μέρα» σχολίασε ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Γιάννης Χατζηθεοδοσίου.

Παράλληλα, πρόσθεσε ο ίδιος, «η πλειοψηφία των ερωτηθέντων ανησυχεί για το μέλλον της επιχείρησης τους, ένα πολύ μεγάλο ποσοστό ζητά την συνέχιση της στήριξης από την Πολιτεία, ενώ καταγράφεται σοβαρότατο πρόβλημα με οφειλές που βρίσκονται σε καθυστέρηση. Είναι θέματα που πρέπει να απασχολήσουν όχι μόνο την κυβέρνηση αλλά όλα τα πολιτικά κόμματα και πρέπει να επιλυθούν το ταχύτερο δυνατό γιατί αποτελούν τροχοπέδη για την ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας και της οικονομίας αλλά και τη διατήρηση της κοινωνικής συνοχής».

moneyreview.gr

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News