BUSINESS & FINANCE

Σούπερ μάρκετ: Το άνοιγμα της αγοράς φέρνει μείωση πωλήσεων

Τι θα επιφέρει το άνοιγμα της οικονομίας

Φωτ. Intimenews

Μετατόπιση του τζίρου από τα σούπερ μάρκετ στα εξειδεικευμένα καταστήματα τροφίμων, καθώς και στο υπόλοιπο λιανεμπόριο και φυσικά και στην εστίαση αναμένεται να επιφέρει το άνοιγμα των οικονομικών δραστηριοτήτων, ενώ, αντιθέτως, νέο lockdown θα έχει ως αποτέλεσμα την επιστροφή των καταναλωτών και επομένως και του τζίρου στο κανάλι του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων. 

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις για την πορεία των λεγόμενων ταχυκίνητων αγαθών (FMCGs) που παρουσίασε χθες ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας ερευνών αγοράς IRI Hellas κ. Παναγιώτης Μπορέτος στο πλαίσιο του 11ου συνεδρίου σελφ σερβις – Food Retail Forum αυτή θα είναι καθοδική σε κάθε περίπτωση το 2021, με τον βαθμό της υποχώρησης να συνδέεται με το κατά πόσο θα έχουμε νέα lockdown ή όχι. Βεβαίως, η σύγκριση γίνεται με το 2020, μία χρονιά όπου η αύξηση των πωλήσεων για τα σούπερ μάρκετ ήταν της τάξης του 9%, ποσοστό που μεταφράζεται σε επιπλέον τζίρο 900 εκατ. ευρώ περίπου για τον κλάδο. 

Τρία είναι τα σενάρια που έχει αναπτύξει η IRI. Πρώτον, σε περίπτωση διατήρησης του συνολικού lockdown μέχρι το κλείσιμο του έτους, αναμένεται πτώση των πωλήσεων των FMCGs κατά 2,3%. Πρόκειται, πάντως, για σενάριο που με βάση τουλάχιστον και τις πρόσφατες ανακοινώσεις για άνοιγμα της εστίασης και του τουρισμού δεν φαίνεται να επιβεβαιώνεται. 

Δεύτερον, σε περίπτωση που οι δραστηριότητες παραμείνουν ανοιχτές μόνο κατά την τουριστική περίοδο, δηλαδή από τον Μάιο έως τον Σεπτέμβιο, οι πωλήσεις των ταχυκίνητων εκτιμάται ότι θα υποχωρήσουν κατά 3,7% σε σύγκριση με το 2020. 

Το τρίτο σενάριο, το σενάριο της επιστροφής στην κανονικότητα από τον Μάιο, χωρίς δηλαδή να υπάρξει νέο lockdown μέχρι το τέλος του χρόνου, οι πωλήσεις των FMCGs εκτιμάται ότι θα μειωθούν κατά 5,4%. 

Στο ίδιο πλαίσιο ο κ. Κωνσταντίνος Μαχαίρας, πρόεδρος του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) και πολύπειρο στέλεχος του κλάδου των σούπερ μάρκετ, εκτίμησε ότι η επιστροφή στην κανονικότητα θα έχει ως συνέπεια ένα τμήμα, περίπου το 50% από τα 900 εκατ. ευρώ, ήτοι 450 εκατ. ευρώ, που κέρδισε ο κλάδος των σούπερ μάρκετ το 2020 θα κατευθυνθεί στον κλάδο της εστίασης και του υπόλοιπου λιανεμπορίου. 

Money Review