ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Jumbo: Πιθανές ελλείψεις προϊόντων το καλοκαίρι – Δεν θα υπάρξει αλλαγή τιμών

Πώς άνοιξε τα χαρτιά του ο Απόστολος Βακάκης στην ενημέρωση των επενδυτών

Jumbo: Πιθανές ελλείψεις προϊόντων το καλοκαίρι – Δεν θα υπάρξει αλλαγή τιμών

Ως «χαμένη» χρονιά λόγω του κορωνοϊού χαρακτήρισε το 2021 ο ισχυρός άνδρας της Jumbo, Απόστολος Βακάκης, εκτιμώντας ότι η επίδραση της πανδημίας στην οικονομία θα έχει διάρκεια τουλάχιστον τριών ετών.

Μάλιστα, κατά την ενημέρωση των αναλυτών, με αφορμή την παρουσίαση των οικονομικών αποτελεσμάτων του 2020, ο επικεφαλής τoυ Ομίλου απέφυγε να αναφερθεί στο ακριβές ύψος των κεφαλαιουχικών δαπανών της τρέχουσας χρήσης, δηλώνοντας απλώς ότι αυτό θα καθοριστεί μόνο εφόσον θα έχουν λειτουργήσει αδιαλείπτως για τρεις μήνες όλα τα καταστήματα του δικτύου.

Την ίδια ώρα, έκανε λόγο για την εκδήλωση πληθωριστικών πιέσεων, ως απόρροια του υψηλού μεταφορικού κόστους -κυρίως όσον αφορά τη μεταφορά προϊόντων από την Κίνα- αλλά και της ανόδου των τιμών σε βασικές πρώτες ύλες, όπως για παράδειγμα το πλαστικό.

«Όχι» σε αλλαγή τιμών

Διαβεβαίωσε πάντως, ότι η Jumbo δεν πρόκειται να προχωρήσει σε αλλαγή τιμών, κάτι το οποίο σε σημαντικό βαθμό οφείλεται στο γεγονός ότι πάγια τακτική του Ομίλου είναι να διαπραγματεύεται προγενέστερα -έναν χρόνο πριν- το κόστος μεταφοράς της επόμενης χρονιάς Επομένως, οι μεταφορές του 2021 υλοποιούνται με βάση τα όσα συμφωνήθηκαν πέρυσι.

«Ένας ανταγωνιστής μας πληρώνει τουλάχιστον πέντε φορές μεγαλύτερο κόστος μεταφοράς σε σύγκριση με πέρυσι» επεσήμανε χαρακτηριστικά ο κ. Βακάκης, ο οποίος απέφυγε να κάνει πρόβλεψη για το 2022, ενώ δεν απέκλεισε το φετινό καλοκαίρι να παρουσιαστούν ελλείψεις σε κάποια προϊόντα.

Παρότι έχει ομαλοποιηθεί η παραγωγή στην Κίνα, όπως παραδέχθηκε, δεν ισχύει το ίδιο με την έγκαιρη αποστολή των προϊόντων. Η αύξηση, μάλιστα, της τιμής των πρώτων υλών ενδέχεται βραχυπρόθεσμα να επηρεάσει το μείγμα προϊόντων του Ομίλου.

«Υπάρχουν πολλές προκλήσεις μπροστά μας και το κανάλι της διανομής έχει διαταραχθεί βίαια. Αυτό συμβαίνει για πρώτη φορά στη γενιά μου. Ανησυχώ για απρόβλεπτες συνέπειες από αυτό το γεγονός» προειδοποίησε, στον ίδιο τόνο.

Πιθανή επέκταση σε νέα προϊόντα

Κόντρα στο τρέχον ευμετάβλητο περιβάλλον, ο κ. Βακάκης δεν απέκλεισε την επέκταση της Jumbo σε νέες κατηγορίες προϊόντων και συγκεκριμένα, στην πώληση τροφών για ζώα συντροφιάς και στην πώληση ποδηλάτων. Εξάλλου, η εταιρεία ήδη διαθέτει αξεσουάρ για ζώα συντροφιάς και για ποδήλατα, και επομένως οι δύο παραπάνω κατηγορίες είναι κάτι που σαφώς εξετάζεται να περιληφθούν στο χαρτοφυλάκιο της Jumbo.

Οσον αφορά ειδικά την αγορά της Ρουμανίας, από την οποία το 2020 προήλθε το 24,5% των πωλήσεων και το 31,40% των λειτουργικών κερδών του Ομίλου, υποστήριξε ότι η Jumbo έχει διανύσει λιγότερο από το 1/3 της απόστασης.

Εξαιτίας δε, του γεγονότος ότι ο αριθμός των φυσικών καταστημάτων στη χώρα είναι ακόμη μικρός, εκτίμησε ότι το ηλεκτρονικό κατάστημα στη Ρουμανία, το οποίο θα ξεκινήσει να λειτουργεί φέτος, αναμένεται να κάνει τζίρο ίσο με τον αντίστοιχο τζίρο 2 – 3 καταστημάτων. Στόχος της Jumbo είναι μέσα στην επόμενη 5ετία, το ρουμανικό δίκτυο να αριθμεί τουλάχιστον 25 καταστήματα από 14 που διαθέτει σήμερα.

Αναφερθείς, τέλος, στις επιδόσεις του Ομίλου τον Απρίλιο, ο επικεφαλής της Jumbo τόνισε ότι οι φετινές πωλήσεις έχουν ήδη ισοσκελίσει τις περσινές απώλειες (σ.σ. τον Απρίλιο του 2020 τα καταστήματα ήταν κλειστά και είχε χαθεί η πασχαλινή περίοδος) και ότι το α΄ τετράμηνο του 2021 αναμένεται να κλείσει με ανάπτυξη.

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News