BUSINESS & FINANCE

Lamda: Τι προκάλεσε το λουκέτο των 141 ημερών στα malls της

Πώς διαμορφώθηκε η επίπτωση της πανδημίας στα μεγέθη το 2020

Φωτ. Lamda Develpoment

Σημαντικές υπήρξαν οι επιπτώσεις της πανδημίας στα εμπορικά κέντρα της Lamda Development, Mall Athens, Golden Hall και Mediterranean Cosmos, τα οποία παρέμειναν κλειστά για συνολικά 141 ημέρες το 2020.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε, χθες, η εισηγμένη, κατά την τηλεδιάσκεψη αναλυτών, προτού εκδηλωθεί ο κορωνοϊός, τα malls εμφάνιζαν αύξηση πωλήσεων και επισκεψιμότητας κατά 4% και 6%, αντίστοιχα. Ωστόσο, λόγω της αναστολής λειτουργίας τους από τον Μάρτιο μέχρι τον Μάιο του 2020, τα εμπορικά κέντρα κατέγραψαν συνολικά, κατά την περασμένη χρονιά, μείωση πωλήσεων και επισκεπτών κατά 49% και 56%.

Οι επιδόσεις

Ανά εμπορικό κέντρο, οι πωλήσεις το 2020 έναντι του 2019, υποχώρησαν κατά 41%, στα 19,8 εκατ. ευρώ στο Mall Athens, κατά 31%, στα 14,2 εκατ. ευρώ στο Golden Hall και κατά 38%, στα 14,4 εκατ. ευρώ στο Mediterranean Cosmos.

Η λειτουργική κερδοφορία (EBitda) πέρυσι, σε σχέση με το 2019, μειώθηκε κατά 47%, σε περίπου 15 εκατ. ευρώ στο Golden Hall και κατά μέσο όρο κατά 38,5%, σε περίπου 11 εκατ. ευρώ, σε Golden Hall και Med.Cosmos.

Στο Mall Athens, η μείωση των ενοικίων (κατά 40%, συνδυαστικά με επιπρόσθετα μέτρα ελάφρυνσης των μισθωτών που υιοθέτησε η εταιρεία) λόγω της πανδημίας ανήλθε σε 10,3 εκατ. ευρώ, με το αντίστοιχο μέγεθος να ανέρχεται σε 5,6 εκατ. ευρώ και 6,8 εκατ. ευρώ, στο Golden Hall και το Med. Cosmos.

Ένας ακόμη δείκτης που φανερώνει την μείωση της επισκεψιμότητας και κατ’ επέκταση της κατανάλωσης λόγω των διαδοχικών lockdown περιλαμβάνει τα έσοδα από θέσεις στάθμευσης, που υποχώρησαν κατά 4,4 εκατ. ευρώ το 2020 έναντι του 2019.

Λόγω των επιπτώσεων της πανδημίας στα εμπορικά κέντρα, η καθαρή αξία ενεργητικού (Net Asset Value) της Lamda υποχώρησε κατά 49,5 εκατ. ευρώ.

Αναμένεται ανάκαμψη

Πάντως, όπως αναφέρθηκε, στη χθεσινή τηλεδιάσκεψη αναλυτών, αναμένεται σημαντική ανάκαμψη της καταναλωτικής δαπάνης όταν επαναλειτουργήσουν τα εμπορικά κέντρα. Αυτό τουλάχιστον, φανερώνει η εμπειρία του διαστήματος Ιούνιος – Οκτώβριος 2020, οπότε τα malls επαναλειτούργησαν με περιορισμούς (click-away, click-inside, περιορισμός αριθμού επισκεπτών βάσει των τ.μ.), με την υποχώρηση των πωλήσεων και του αριθμού των επισκεπτών να περιορίζεται στο -26% και -43%, αντίστοιχα.

Η πληρότητα των εμπορικών κέντρων παρέμεινε, υψηλή (98%) κατά τη διάρκεια της πανδημίας, με την Lamda Development να έχει καταφέρει να επαναδιαπραγματευτεί 80 νέες ή προς ανανέωση συμβάσεις εμπορικής συνεργασίας με τους ίδιους, πριν την εκδήλωση της πανδημίας, οικονομικούς όρους.

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News