ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΕΣ

Aegean: Γιατί αναμένονται βελτιωμένες προοπτικές φέτος

Πώς η αεροπορική περιόρισε το κόστος - Τι αναμένεται για τη φετινή σεζόν

Φωτ. ΑΠΕ - ΜΠΕ

Βελτιωμένες αναμένεται να είναι οι επιδόσεις της Aegean από το δεύτερο εξάμηνο της φετινής χρονιάς, οπότε αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί και η αύξηση κεφαλαίου ύψους 60 εκατ. ευρώ, που θα ξεκλειδώσει την κεφαλαιακή «ένεση» ύψους 120 εκατ. ευρώ. Όπως ανέφερε, χθες, κατά την τηλεδιάσκεψη αναλυτών ο πρόεδρος της Aegean Ευτύχης Βασιλάκης, η ΑΜΚ θα λάβει χώρα τον Μάιο, ενώ έως το πρώτο δεκαήμερο του ίδιου μήνα θα γίνουν γνωστοί οι όροι της διαδικασίας.

Ερωτηθείς σχετικά ο κ. Βασιλάκης, ανέφερε πως η ολοκλήρωση της αύξησης κεφαλαίου, σε συνδυασμό με την άντληση των 120 εκατ. ευρώ, αποτρέπει το ενδεχόμενο η αεροπορική να έχει ανάγκη από περαιτέρω στήριξη, τουλάχιστον για τους επόμενους 18 μήνες. Κι αυτό διότι οι προοπτικές, εάν κι εφόσον η πορεία των εμβολιασμών προχωρήσει ικανοποιητικά, υπολογίζεται ότι περίπου ένα στους δύο ενήλικες Ευρωπαίους θα έχει εμβολιαστεί, γεγονός που θα τροδοφοτήσει τη ζήτηση για ταξίδια. Βέβαια, αυτό που αποτελεί ερώτημα είναι πόσο σύντομα θα μετουσιωθεί σε κρατήσεις η αύξηση ανοσοποίησης του πληθυσμού, δεδομένου ότι, σήμερα, υπάρχει μόνο σημαντική ζήτηση.

Ωστόσο, η Aegean, ύστερα από ένα χρόνο κρίσης, έχει περιορίσει τη βάση κόστους, τοποθετώντας την απώλεια ταμειακών ροών (cash burn) για το πρώτο τρίμηνο της φετινής χρονιάς σε 18 έως 20 εκατ. ευρώ, μέγεθος που ανήλθε σε 280 εκατ. ευρώ για το σύνολο του 2020. Η εισηγμένη, εκτός από την επιμήκυνση του χρόνου παραλαβής των 46 νέων αεροσκαφών Airbus 320neo-από τα οποία έχει, ήδη, παραλάβει οκτώ (θα παραλάβει ένα ακόμη μέσα σε ένα μήνα)- πρόκειται να επαναδιαπραγματευτεί και τις συμφωνίες μίσθωσης για τα υφιστάμενα αεροπλάνα.

Και σε αντίθεση με το 2020, έχει προχωρήσει σε hedging (αντιστάθμιση κινδύνου) καυσίμου σε ποσοστό μόλις 20%, με την εισηγμένη να έχει ωφεληθεί ταμειακά από την χρονική παράταση της υποχρέωσης της καταβολής ασφαλιστικών εισφορών και ΦΠΑ, τη μείωση των ενοικίων καθώς και τη χρονική παράταση καταβολής χρεώσεων στο Εurocontrol.

Έχοντας, δηλαδή, περιορίσει το κόστος, σε περίπτωση, που λάμβανε χώρα, το κακό σενάριο και ο τουρισμός δεν ανέκαμπτε, η εισηγμένη, φέτος, θα είχε σημαντικά μικρότερες απώλειες, σε σύγκριση με το 2020.

Με τα δεδομένα αυτά, η αεροπορική ενισχύει, φέτος, περαιτέρω τη συνδεσιμότητα νησιωτικών και περιφερειακών προορισμών με το εξωτερικό, καθώς οι επισκέπτες προτιμούν να μεταβούν απευθείας στον προορισμό τους αποφεύγοντας τις συχνές μετεπιβιβάσεις. Όπως έγινε, γνωστό, κατά τη χθεσινή τηλεδιάσκεψη αναλυτών, από τον Ιούλιο το πτητικό έργο της Aegean τοποθετείται στο 70-75% του 2019, με την αεροπορική να είναι σε θέση να προχωρήσει είτε στην αύξησή του είτε στην μείωσή του, εάν απαιτηθεί.

Επιπρόσθετη ρευστότητα

Εκτός από την κρατική ενίσχυση ύψους 120 εκατ. ευρώ, που πρόκειται να λάβει, η Aegean, πριν από ένα χρόνο εξασφάλισε χρηματοδοτική γραμμή κεφαλαίου κίνησης ύψους 120 εκατ. ευρώ από τις τέσσερις ελληνικές συστημικές τράπεζες. Από το ποσό αυτό έχουν εκταμιευθεί έως σήμερα 92 εκατ. ευρώ, ενώ έχει υπάρξει συμφωνία επέκτασης της διάρκειας της χρηματοδοτικής γραμμής μέχρι και τον Σεπτέμβριο του 2022.

Επίσης, τον περασμένο Οκτώβριο η Aegean, κάνοντας χρήση του Ταμείου Εγγυοδοσίας Επιχειρήσεων COVID-19, άντλησε δάνειο πενταετούς διάρκειας ύψους 150 εκατ. ευρώ με την κατά 80% εγγύηση του Ελληνικού Δημοσίου, από τις τέσσερις ελληνικές τράπεζες. Σημειώνεται ότι η προμήθεια που ήδη καταβλήθηκε από την εισηγμένη για την εγγύηση που παρέχεται από την Ελληνική Αναπτυξιακή Τράπεζα ανήλθε σε 4,8 εκατ. ευρώ.

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News