ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΕΣ

Τον Μάιο η ΑΜΚ €60 εκατ. της Aegean – Έκαψε €280 εκατ. το 2020

Τον Μάιο η ΑΜΚ €60 εκατ. της Aegean – Έκαψε €280 εκατ. το 2020

Τον Μάιο θα λάβει χώρα η Αύξηση Μετοχικού Κεφαλαίου, ύψους 60 εκατ. ευρώ της Aegean, όπως ανέφερε, κατά τη σημερινή τηλεδιάσκεψη αναλυτών, ο πρόεδρος της αεροπορικής Ευτύχης Βασιλάκης. Μέσα στις επόμενες τρεις εβδομάδες, όπως διευκρίνισε, η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς εκτιμάται ότι θα εγκρίνει το ενημερωτικό δελτίο της ΑΜΚ, με την εισηγμένη να ανακοινώνει το πρώτο δεκαήμερο του Μαΐου (6 έως 12 Μαΐου) τους όρους της διαδικασίας (π.χ. εάν θα προβλέπεται δικαίωμα προτίμησης υπέρ των υφιστάμενων μετόχων, όπως έχει προτείνει το δ.σ.). Η αύξηση κεφαλαίου αποτελεί προϋπόθεση για την ενίσχυση της εταιρείας με κεφάλαια 120 εκατ. ευρώ, με στόχο την αντιμετωπιση των επιπτώσεων της πανδημίας

Η συνολική διαδικασία της ΑΜΚ, όπως η διαπραγμάτευση των δικαιωμάτων και η συμμετοχή των μετόχων θα λάβει χώρα ενδεχομένως από τις 15 έως τις 30 Μαΐου. “Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο έχουμε προγραμματίσει μία ακόμη ενημέρωση αναλυτών με ορίζοντα την 10η Μαΐου” σημείωσε ο κ. Βασιλάκης.

Οι απώλειες ρευστότητας (cash burnout) της Aegean διαμορφώθηκαν για το 2020 στα 280 εκατ. ευρώ, από τα οποία 50 εκατ. αντιστοιχούν σε δαπάνες για την παραγγελία των νέων αεροσκαφών A320 neo, ενώ 80 εκατ. ευρώ σχετίζονται με τις απώλειες λόγω hedging. 

Το αντίστοιχο μέγεθος κυμαίνεται από 18 έως 20 εκατ. ευρώ για το πρώτο τρίμηνο του 2021, με τη ρευστότητα της εισηγμένης να διαμορφώνεται σε 478 εκατ. ευρώ τέλη της χρονιάς 

Ο επικεφαλής της Aegean εκτίμησε ότι σε συνάρτηση με την πρόοδο των εμβολιασμών, οι επιδόσεις της αεροπορικής θα βελτιωθούν από τα τέλη Μαΐου, γεγονός που σημαίνει ότι η εταιρεία θα καταστεί “cash burn neutral”, καθώς η αυξημένη ζήτηση θα οδηγήσει σε αυξημένα έσοδα. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι θα ανακάμψει, αλλά ότι οι ταμειακές ροές θα καταστούν θετικές.  

Στο πλαίσιο αυτό, η Aegean εκτιμά ότι από τον Ιούλιο κι έπειτα, η δραστηριότητα θα αντιστοιχεί στο 70-75%, σε σχέση με το 2019. 

Σε κάθε περίπτωση, ακόμη κι αν επικρατήσει το πολύ κακό σενάριο για τον τουρισμό, της μη επανόδου της ζήτησης, όπως αναφέρθηκε κατά τη τηλεδιάσκεψη αναλυτών, η αεροπορική είναι πολύ καλύτερα προετοιμασμένη, επειδή έχει βελτιώσει σημαντικά τη βάση κόστους κι έχει πραγματοποιήσει περιορισμένη αντιστάθμιση κινδύνου (hedging) που τοποθετείται σε ποσοστό 20%.  

Οι επιδόσεις του 2020

Σύμφωνα με όσα ανέφερε ο κ. Βασιλάκης και καταγράφονται στην οικονομική έκθεση του 2020, η Aegean ξεκίνησε το 2020 προγραμματίζοντας ένα έτος ανάπτυξης και επενδύσεων. Οι δύο πρώτοι μήνες του έτους ξεκίνησαν με θετικούς ρυθμούς σε ότι αφορά την επιβατική κίνηση και τις πληρότητες. Από την τελευταία εβδομάδα του Φεβρουαρίου του 2020 όμως και ύστερα, η πρωτόγνωρη υγειονομική κρίση και τα επακόλουθα περιοριστικά μέτρα που επιβλήθηκαν είχαν σημαντική αρνητική επίδραση στην επιχειρηματική δραστηριότητα και την οικονομική κατάσταση του ομίλου όπως άλλωστε και στο σύνολο του κλάδου των αερομεταφορών.

Τα περιοριστικά μέτρα και το κλείσιμο των συνόρων συνέβαλλαν στην καθήλωση του μεγαλύτερου μέρους του στόλου σχεδόν στο σύνολο του δεύτερου τριμήνου του έτους.

Κατά το τρίτο τρίμηνο του έτους με τη μερική άρση των περιορισμών, η εταιρεία επανάφερε μέρος του δικτύου της, όπου αυτό ήταν εφικτό. Συγκεκριμένα, το τρίτο τρίμηνο του 2020, πραγματοποίησε το 45% της πτητικής δραστηριότητας σε σχέση με το 2019, έχοντας επαναφέρει το 40% των πτήσεων εξωτερικού και το 60% των πτήσεων εσωτερικού.

Από τον Οκτώβριο 2020 μέχρι και το τέλος του έτους, η εξάπλωση του δεύτερου κύματος της πανδημίας και η επιβολή εκ νέου περιοριστικών μέτρων, συνετέλεσε στην καθήλωση μεγάλου μέρους του στόλου της Aegean.

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News