Business & Finance Δευτέρα 12/04/2021, 18:26
BUSINESS & FINANCE

Ρούμι, βαφές μαλλιών, απολυμαντικά: Τι αγοράσαμε στο γ’ κύμα της πανδημίας

Σταθερή αύξηση των πωλήσεων στα μεγάλα σούπερ-μάρκετ

Φωτ. Intimenew

Διατήρηση των θετικών επιδόσεων του οργανωμένου λιανεμπορίου και στο α’ τρίμηνο του 2021 διαπιστώνεται στη νέα έρευνα της εταιρείας Nielsen, η οποία συμπεριλαμβάνει τα καταστήματα τροφίμων άνω των 100 τ.μ. σε ηπειρωτική Ελλάδα και Κρήτη.

Πιο συγκεκριμένα, ο τζίρος κατέγραψε άνοδο κατά 1,9% σε σχέση με το α’ τρίμηνο του 2020, με τα ταχυκίνητα καταναλωτικά είδη να παρουσιάζουν αύξηση πωλήσεων κατά 1,2% σε επίπεδο αξίας.

Στις επιμέρους κατηγορίες, ο κλάδος τροφίμων – ποτών συνέχισε να «ξεχωρίζει», σημειώνοντας κέρδη της τάξης του 4,2%. Αντίθετα, οι κλάδοι προϊόντων προσωπικής περιποίησης και προϊόντων οικιακής χρήσης εμφάνισαν μείωση πωλήσεων κατά 8,9% και κατά 7,4%, αντίστοιχα.

Όσον αφορά τις κατηγορίες Bazaar (σ.σ. ένδυση, ηλεκτρικές συσκευές, βιβλία, εργαλεία, είδη κήπου, είδη αυτοκινήτου, οικιακός εξοπλισμός κλπ.), καταγράφηκε διψήφια άνοδο της τάξης του 16,5%, κάτι το οποίο οφείλεται και στο επί μακρόν «λουκέτο» σε μεγάλο μέρος του λιανεμπορίου.

Την ίδια ώρα, συγκρατημένη άνοδο κατά 1,5% σημείωσαν και τα φρέσκα ή επί ζυγίω προϊόντα.

Αύξηση 8,3% στις πωλήσεις των υπερ-μάρκετ

Ειδική μνεία πρέπει να γίνει και στις υπερ-αγορές, δηλαδή στα καταστήματα άνω των 2.500 τ.μ., τα οποία παρουσίασαν αύξηση πωλήσεων κατά 8,3% στο α’ τρίμηνο, επιβεβαιώνοντας τις θετικές προοπτικές της πανδημικής περιόδου.

Κατά 3,2%, ωστόσο, αυξήθηκαν και οι μικρότερες αγορές, δηλαδή έως 400 τ.μ., οι οποίες εμφάνισαν βελτίωση τζίρου κατά 3,2%, γεγονός το οποίο αναδεικνύει ότι οι αγοραστές επιλέγουν και τα μικρότερα super-market για τα καθημερινά ψώνια.

Άλμα πωλήσεων για το αλκοόλ

Σε επίπεδο κατηγοριών, τα αλκοολούχα ποτά «έτρεξαν» με εντυπωσιακούς ρυθμούς ανάπτυξης, καθώς για παράδειγμα οι πωλήσεις ρούμι άγγιξαν το +67,7%, κρασιών το +49,1%, ουίσκι το +43,6% και μπύρες το +27,3%. Η τάση αυτή, οφείλεται αφενός στην αναστολή λειτουργίας των καταστημάτων εστίασης, αφετέρου στην στροφή των Ελλήνων προς την κατ’ οίκον διασκέδαση.

Αντίστοιχα, μεγάλη άνοδο εμφάνισαν και οι πωλήσεις ειδών αισθητικής, με τις βαφές μαλιών να ενισχύονται κατά 22% και τα αποτριχωτικά προϊόντα κατά 25,1%. Τα απολυμαντικά χεριών, τέλος, συνέχισαν να «πρωταγωνιστούν» στις αγορές των Ελλήνων καταναλωτών, με τις πωλήσεις να καταγράφουν περαιτέρω άνοδο της τάξης του 15%.

moneyreview.gr

Money Review