Business & Finance Δευτέρα 12/04/2021, 14:38
BUSINESS & FINANCE

Mastercard: Kατά 900 δισ. δολ. αυξήθηκε ο όγκος των ηλεκτρονικών συναλλαγών το 2020

Mastercard: Kατά 900 δισ. δολ. αυξήθηκε ο όγκος των ηλεκτρονικών συναλλαγών το 2020

Εννιακόσια δισεκατομμύρια δολάρια περισσότερα σε σχέση με το 2019 δαπάνησαν το 2020 οι καταναλωτές στο ηλεκτρονικό εμπόριο σύμφωνα με νέα έρευνα της Mastercard με τίτλο: «Recovery Insights: Commerce E-volution».

Η έρευνα που πραγματοποιήθηκε από το Mastercard Economics Institute παρουσιάζει μια ανώνυμη και συγκεντρωτική καταγραφή της δραστηριότητας των συναλλαγών στο δίκτυο της Mastercard. Επιπλέον, τονίζει τις νέες τάσεις που δημιούργησε η πανδημία στις συναλλαγές των καταναλωτών. Όπως προκύπτει, το λιανικό εμπόριο λειτούργησε ως σανίδα σωτηρίας για τους λιανοπωλητές στη διάρκεια της πανδημίας

Συγκεκριμένα, για κάθε 5 δολ. που δαπανήθηκαν σε εμπορικές δραστηριότητες, το 1 δολ. αφορούσε στο ηλεκτρονικό εμπόριο, ενώ το 2019 η συγκεκριμένη αναλογία ήταν 7 δολ. προς 1 δολ. για το ηλεκτρονικό εμπόριο. Παράλληλα, η έρευνα σημειώνει πως περίπου το 20-30% των σχετιζόμενων με τον Covid-19 αλλαγών σε ψηφιακές λύσεις παγκοσμίως, αναμένεται να διατηρηθούν και μετά το τέλος της πανδημίας.

Η δυνατότητα πώλησης αγαθών και υπηρεσιών μέσω διαδικτύου, διευκόλυνε σημαντικά λιανοπωλητές, εστιατόρια και άλλες μεγάλες και μικρές επιχειρήσεις, καθώς οι προσωπικές δαπάνες των καταναλωτών ήταν ασταθείς και απρόβλεπτες.

Οι τάσεις ανά χώρα

Αν και τα επίπεδα ψηφιακού μετασχηματισμού δεν ήταν τα ίδια ανά γεωγραφική περιοχή, οικονομία ή νοικοκυριό, εντούτοις οι βασικές γενικές τάσεις ήταν οι ακόλουθες:

Οι ψηφιακά ώριμες οικονομίες αύξησαν σημαντικά την ηλεκτρονική κατανάλωση. Οι οικονομίες που είχαν υιοθετήσει περισσότερες ψηφιακές λύσεις και εφαρμογές πριν από την πανδημία, όπως για παράδειγμα το Ηνωμένο Βασίλειο και οι ΗΠΑ, κατέγραψαν μεγαλύτερα και πιο σταθερά κέρδη από την αυξημένη ροπή των καταναλωτών προς τις ψηφιακές συναλλαγές, σε σχέση με εκείνα των χωρών που είχαν μικρότερο μερίδιο ηλεκτρονικού εμπορίου πριν από την πανδημία, όπως η Αργεντινή και το Μεξικό.

Ποιοι κλάδοι ευνοήθηκαν

Οι ηλεκτρονικές αγορές σε καταστήματα τροφίμων και εκπτωτικά κέντρα ήρθαν για να μείνουν. Οι βασικοί τομείς λιανικής, που είχαν το μικρότερο μερίδιο ηλεκτρονικών αγορών πριν από την κρίση, εμφάνισαν μερικά από τα μεγαλύτερα κέρδη, λόγω της προσαρμογής των καταναλωτών σε νέες ψηφιακές λύσεις. Η διαμόρφωση νέων καταναλωτικών συνηθειών, καθώς και η μικρή βάση δεδομένων σε αυτές τις αγορές που υπήρχε από την προ-πανδημική εποχή, υποδεικνύει πως η αύξηση της χρήσης του ηλεκτρονικού εμπορίου (70-80%) στα καταστήματα τροφίμων θα διατηρηθεί και μετά το τέλος της πανδημίας.

Το διεθνές ηλεκτρονικό εμπόριο αυξήθηκε κατά 25-30% κατά την πανδημία

Όπως προκύπτει από την έρευνα, το διεθνές ηλεκτρονικό εμπόριο σημείωσε άνοδο τόσο στον όγκο των πωλήσεων, όσο και στον αριθμό των διαφορετικών χωρών, από τις οποίες οι αγοραστές πραγματοποίησαν ηλεκτρονικές παραγγελίες. Με  περισσότερες επιλογές στα χέρια τους, οι καταναλωτικές δαπάνες στο διεθνές ηλεκτρονικό εμπόριο αυξήθηκαν περίπου 25-30% σε ετήσια βάση, από τον Μάρτιο του 2020 έως τον Φεβρουάριο του 2021.

Οι καταναλωτές αγοράζουν κατά 30% περισσότερο από διαδικτυακά καταστήματα

Η έρευνα σημειώνει τη παγκόσμια ροπή των καταναλωτών για αγορές από περισσότερους διαδικτυακούς ιστότοπους και ηλεκτρονικά κανάλια αγοράς, σε σχέση με το παρελθόν. Οι κάτοικοι σε χώρες όπως η Ιταλία και η Σαουδική Αραβία έχουν αυξήσει τις αγορές τους από ηλεκτρονικά καταστήματα κατά 33% κατά μέσο όρο, με αμέσως επόμενους στη λίστα τους κατοίκους Ρωσίας και Ηνωμένου Βασιλείου.

Η στροφή σε ηλεκτρονικές αγορές επιταχύνθηκε στις ΗΠΑ

Ακόμη και στις αγορές εντός καταστημάτων, ο Covid-19 επιτάχυνε την ψηφιακή μετάβαση, καθώς όλο και περισσότεροι καταναλωτές μετέβησαν από τη χρήση μετρητών, στις ανέπαφες πληρωμές. Με βάση τα στοιχεία της έρευνας από καταστήματα στα οποία απαιτείται φυσική παρουσία για την πραγματοποίηση αγορών, όπως είναι τα εστιατόρια και τα καταστήματα τροφίμων, παρατηρήθηκε αύξηση των ανέπαφων συναλλαγών κατά 2.5%, πέραν της αυξητικής τάσης. Η συγκεκριμένη τάση, οδήγησε σε επιτάχυνση της μετάβασης από τα μετρητά σε ηλεκτρονικές πληρωμές, κατά ένα ολόκληρο έτος.

«Οι καταναλωτές, αν και κλεισμένοι στο σπίτι τους, μπόρεσαν να ταξιδέψουν σε άλλες χώρες μέσα από το πλήθος διαδικτυακών αγορών που πραγματοποίησαν» σχολίασε ο Ο Bricklin Dwyer, Mastercard chief economist and head of the Mastercard Economics Institute. Όπως είπε, αυτή η τάση των καταναλωτών και η στροφή τους προς το ηλεκτρονικό εμπόριο έχει σημαντικές προεκτάσεις, γεγονός που αξιοποιήθηκε από τις εταιρείες και τις χώρες που είχαν θέσει την ψηφιοποίηση των διαδικασιών τους ως προτεραιότητα. «Η έρευνα που πραγματοποιήσαμε, αναδεικνύει πως ακόμα και οι μικρότερες επιχειρήσεις μπορούν να απολαύσουν αυτά τα οφέλη όταν στρέφονται προς την ψηφιοποίηση των δομών τους» σημείωσε ο ίδιος.

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News