BUSINESS & FINANCE

ACS: Ελεύθερη πτώση των εσόδων από επιστολές το 2020

Τα μεγέθη της εταιρείας ταχυμεταφορών

ACS: Ελεύθερη πτώση των εσόδων από επιστολές το 2020

Αν και στην κορύφωση των lockdowns, το περιθώριο κέρδους της ACS υποχωρούσε, επειδή οι δαπάνες αυξάνονταν, όπως ανέφερε, χθες, ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Quest Απ.Γεωργαντζής, η εταιρεία ταχυμεταφορών κατά το 2020 εμφάνισε αυξημένα μεγέθη.

Πέρυσι, σε σχέση με το 2019, ο συνολικός κύκλος εργασιών της εταιρείας αυξήθηκε 15,8%, σε 126 εκατ. ευρώ, με τα έσοδα από υπηρεσίες ταχυμεταφορών να αυξάνονται κατά 21,6%. Αντίθετα, υποχώρησαν 21,2% οι εισπράξεις από τις υπηρεσίες ταχυδρομείου, λόγω της επιτάχυνσης της στροφής στα ηλεκτρονικά έγγραφα. Ως εκ τούτου, η δραστηριότητα των υπηρεσιών ταχυδρομείου αφορά στο 2020 πλέον μόνο το 9% των συνολικών εσόδων και υπολογίζεται ότι θα συρρικνωθεί στο 5% το 2022, όπως εκτιμά η ACS.

Τα λειτουργικά κέρδη (Ebitda) της εταιρείας διαμορφώθηκαν σε 16,9 εκατ. ευρώ και είναι υψηλότερα κατά περίπου 7,2% έναντι του 2019), ενώ τα κέρδη προ φόρων (EBT) ανήλθαν σε 13,9 εκατ. ευρώ (+4,7%).  

Τα μεγέθη αυτά εκτιμάται ότι θα ήταν αυξημένα, εάν η ACS δεν πραγματοποιούσε έκτακτες δαπάνες και επενδύσεις ύψους 4,5 εκατ. ευρώ για την αντιμετώπιση των συνθηκών της πανδημίας.

Πάντως, οι εκτιμώμενοι ανοδικοί ρυθμοί ανάπτυξης του ηλεκτρονικού εμπορίου, ευνοούν τη βελτίωση των μεγεθών της εταιρείας για τα οποία, αναμένεται, φέτος, υψηλή μονοψήφια ή χαμηλά διψήφια αύξηση των εσόδων καθώς και αυξημένη κερδοφορία.

Με τα δεδομένα αυτά, η ACS από το 2017 αναπτύσσει στην οδό Πέτρου Ράλλη 36-38 στο Αιγάλεω διώροφο κέντρο διαλογής, που θα είναι σε θέση να διαχειρίζεται περισσότερα από 20.000 δέματα ανά ώρα. Αποτελεί επένδυση της τάξεως των 30 εκατ. ευρώ, που εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί στα τέλη της φετινής χρονιάς, με τις υπολειπόμενες κεφαλαιουχικές δαπάνες να τοποθετούνται σε 16 εκατ. ευρώ.  

Η εταιρεία προχωράει και στην αναβάθμιση των μηχανογραφικών της υποδομών και στη δημιουργία νέων λύσεων για τους πελάτες της, καθώς και σε ανάπτυξη του δικτύου των σημείων για την καλύτερη εξυπηρέτηση των αναγκών των πελατών του ηλεκτρονικού εμπορίου με στόχο την αύξηση του μεριδίου της στην αγορά αυτή.

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News