ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ

Ελλάκτωρ: Ο διαγωνισμός για την Εγνατία και η κρίσιμη γενική συνέλευση

Φωτ. Ελλάκτωρ

Διευκρινίσεις με αφορμή την μη συμμετοχή της Ελλάκτωρ στο διαγωνισμό για τη διεκδίκηση της παραχώρησης της Εγνατίας Οδού παρείχαν, χθες, κύκλοι της εισηγμένης εταιρείας. Όπως ανέφεραν, η απόφαση για συμμετοχή στο διαγωνισμό, ως κοινοπραξία με την Roadis, ελήφθη από την προηγούμενη διοίκηση των αδελφών Καλλιτσάντση, χωρίς να προβλέπονται ρήτρες σε περίπτωση αποχώρησης των Καναδών. Συνοδευόταν δηλαδή, μόνο με μνημόνιο συναντίληψης. Οι ίδιες πηγές, απαντώντας σε όσα έχει αναφέρει η πλευρά των μετόχων μειοψηφίας Μπάκου-Καϋμενάκη -ότι τα προβλήματα της Roadis λόγω πανδημίας είναι πρόσχημα για τη μη συμμετοχή στο διαγωνισμό – διευκρίνισαν ότι υφίσταται επίσημη επιστολή των Καναδών προς την Άκτωρ, όπου προσδιορίζεται ρητά πως λόγω δυσχερειών, που σχετίζονται με την πανδημία, είναι μονόδρομος η αποχώρησή τους από την κοινοπραξία.

«Η Roadis έχει θέσει εγγράφως το θέμα της αποχώρησής της επικαλούμενη δύο θέματα. Τις επιπτώσεις της πανδημίας στις επενδύσεις της και στον ίδιο το διαγωνισμό» διευκρίνισαν.

Η εν λόγω επιστολή κατατέθηκε στα έγγραφα που συνόδευσαν την αίτηση προσωρινής διαταγής που κατέθεσε η Άκτωρ την Τετάρτη για μετάθεση της, χθεσινής καταληκτικής ημερομηνίας υποβολής προσφορών. Εν τέλει, η αίτηση προσωρινής διαταγής απορρίφθηκε, παρότι η εταιρεία ήταν έτοιμη- έχοντας εξασφαλίσει και εγγυητική επιστολή- να συμμετάσχει αυτόνομα στο διαγωνισμό. Αυτό με δεδομένο ότι, όπως έγινε γνωστό χθες, το δικαστήριο ζήτησε να μάθει το βράδυ της Τετάρτης εάν η εταιρεία είναι σε θέση να καταθέσει αυτόνομα προσφορά και κατ’επέκταση να εξασφαλίσει εγγυητική.

Ωστόσο, το πρωί της Πέμπτης, η εταιρεία ενημερώθηκε από τη δικαιοσύνη, προφορικά, ότι η αίτηση προσωρινής διαταγής απορρίπτεται, ανεξαρτήτως εάν πληροί τους όρους για την υποβολή προσφοράς, όπως αναφέρουν οι πηγές της εταιρείας. Όσον αφορά την εκδίκαση της κύριας αίτησης των ασφαλιστικών, τοποθετείται σε διάστημα 45 ημερών, οπότε εκτιμάται ότι το ΤΑΙΠΕΔ θα έχει προχωρήσει στην αποσφράγιση των προσφορών για την Εγνατία Οδό. Όπως ακόμη έγινε γνωστό, η Επιτροπή Ανταγωνισμού μέσω επιστολής της προς την Άκτωρ, ζήτησε να μάθει γιατί η εταιρεία δεν θα συμμετάσχει στο διαγωνισμό, εκφράζοντας την ανησυχία της για τον περιορισμό του ανταγωνισμού.

Σε κάθε περίπτωση, τα βλέμματα είναι στραμμένα στη σημερινή έκτακτη γενική συνέλευση για την αύξηση κεφαλαίου έως 120,5 εκατ. ευρώ. Κατά τη διοίκηση της Ελλάκτωρ, είναι απαραίτητο η διαδικασία να προχωρήσει, ώστε, σε συνδυασμό με την ενδιάμεση χρηματοδότηση ύψους 50 εκατ. ευρώ, ο τομέας της κατασκευής να αναδιαρθρωθεί και να κλείσει το μεγάλο μηνιαίο έλλειμα της Άκτωρ. Με το σκεπτικό αυτό, όπως ειπώθηκε, ένα πιθανό αίτημα, σήμερα, αναβολής της γενικής συνέλευσης θα βρεθεί αντιμέτωπο και με τους 6.000 εργαζόμενους του ομίλου.

Σε περίπτωση, που η διαδικασία αναβληθεί, τότε θα επαναληφθεί σε διάστημα 20 ημερών, όπως προβλέπει η νομοθεσία. Εάν, οι μέτοχοι την μπλοκάρουν, τότε η υφιστάμενη διοίκηση θα πρέπει να προχωρήσει στην εκ νέου υποβολή πρότασης για αύξηση κεφαλαίου με νέους όρους.

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News