ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Ευτ. Βασιλάκης: Πώς κρατήσαμε κερδοφόρα την Autohellas

Φωτ. Autohellas

Σημαντικά καλύτερες προοπτικές διαθέτει τη φετινή χρονιά, σε σχέση με το 2020, η Autohellas-Hertz, όπως ανέφερε, κατά τη χθεσινή ετήσια γενική συνέλευση, o αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας ενοικίασης και πώλησης αυτοκινήτων, Ευτύχης Βασιλάκης.

Κατά τη χρήση του 2020, η εταιρεία εμφάνισε πωλήσεις 491,7 εκατ. ευρώ, λειτουργική κερδοφορία (Ebitda) ύψους 135,4 εκατ. ευρώ και κέρδη μετά φόρων 17,4 εκατ. ευρώ.

«Αν εξετάσετε άλλες εταιρείες με δραστηριότητα ενοικίασης αυτοκινήτων, δεν θα βρείτε εύκολα κερδοφόρο αποτέλεσμα» σχολίασε ο κ. Βασιλάκης, με την εταιρεία να προτείνει τη διανομή μερίσματος για το 2020, έχοντας «καταφέρει να διατηρήσει το σερί της θετικής κερδοφορίας σε αντίξοες συνθήκες». Στο πλαίσιο αυτό, η εισηγμένη θα διανείμει μέρισμα 0,23 ευρώ ανά μετοχή για τη χρήση του 2020.

Εκτίμησε ότι το πρώτο εξάμηνο της φετινής χρονιάς έχει χαθεί, σε επίπεδο τουριστικών επιδόσεων, τοποθετώντας την επαναδραστηριοποίηση των παικτών του ταξιδιού τον Ιούλιο, σε συνάρτηση με την πορεία των προγραμμάτων εμβολιασμού.

Ωστόσο, όπως είπε, το 2021, μία χρονιά όπου η τουριστική ζήτηση θα παραμείνει αναιμική τουλάχιστον κατά το πρώτο εξάμηνο, μπήκε για την εταιρεία με λιγότερα βάρη, επειδή έχει μειωθεί ο ανενεργός στόλος αυτοκινήτων της βραχυχρόνιας ενοικίασης.

«Ξεκινήσαμε με λιγότερα βάρη μία χρονιά που δεν θα έχει τόσο μεγάλη ζήτηση. Δεν έχουμε την πλήρη απώλεια των πωλήσεων που είχαμε στο πρώτο lockdown. Το πρώτο εξάμηνο του χρόνου, ακόμη και χωρίς τουρισμό θα είναι πολύ πιο παραγωγικό σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Αντέξαμε σε μία χρονιά που είναι η χειρότερη που έχει περάσει ο κλάδος αλλά και ο πλανήτης συνολικά. Ξεκινάμε την καινούργια χρονιά με μεγαλύτερη προσαρμογή στα δεδομένα και τις δυσκολίες των συνθηκών. Είναι εύλογο να περιμένουμε βελτίωση – ενδεχομένως σημαντική σε σχέση με τα μεγέθη του 2020» σημείωσε.

Η Autohellas διαθέτει τρεις πυλώνες δραστηριότητας, τις βραχυχρόνιες, τις μακροχρόνιες ενοικιάσεις και την εμπορία αυτοκινήτων.

Στο rent-a-car, η δραστηριότητα περιορίστηκε, λόγω της πανδημίας, από τα μέσα Ιουλίου έως τα τέλη Οκτωβρίου, γεγονός που προκάλεσε μεγάλη απομείωση τζίρου. Ωστόσο, κατά τους τρεισήμισι αυτούς μήνες, η εταιρεία κινήθηκε περίπου στο 60-65% του επιπέδου δραστηριότητας, σε σχέση με μία κανονική χρονιά. Ταυτόχρονα, η σταδιακή διαδικασία εκποίησης και μείωσης του στόλου βοήθησε την εισηγμένη να υποστηρίξει τα μεγέθη της, όπως ανέφερε ο κ. Βασιλάκης.

Στις μακροχρόνιες ενοικιάσεις, σε αντίθεση με την κρίση 2009-2018, η πανδημία δεν προκάλεσε αλλαγές στη ζήτηση των εταιρειών για μακροχρόνιες μισθώσεις. Έτσι, όπως ανέφερε ο κ. Βασιλάκης, η Autohellas συνέχισε να διαθέτει το σύνολο του τζίρου από τη συγκεκριμένη δραστηριότητα λόγω, βέβαια, και του μακροπρόθεσμου χαρακτήρα των συμβάσεων μίσθωσης. Χάθηκαν όμως, όπως ανέφερε, περίπου δυόμιση μήνες (που αφορούν το lockdown) από επιπλέον πωλήσεις, ενώ ο κλάδος μακροχρόνιας μίσθωσης παρουσίασε οριακή αύξηση «που θεωρούμε θετικό αποτέλεσμα, δεδομένων της συνθηκών της πανδημίας».

Ο κλάδος της εμπορίας αυτοκινήτων, κατάφερε να συγκρατήσει το μεγαλύτερο μέρος του τζίρου του, έχοντας σχετικά μικρότερες απώλειες, ενώ συνέχισε να λειτουργεί σε επίπεδα μηδενικού ή σχεδόν μηδενικού δανεισμού, όπως σημείωσε ο κ. Βασιλάκης. Το 2020 σε επίπεδο ταξινομήσεων καταγράφηκε πτώση 29%, με το μεγαλύτερο τμήμα της απώλειας νέων πωλήσεων να αφορά αυτές προς εταιρείες rent-a-car.

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News