Business & Finance Τρίτη 30/03/2021, 11:52
BUSINESS & FINANCE

Με διάταξη ξεμπλοκάρει η μεταφορά του καζίνο Πάρνηθας

Φωτ. Intime

Με διατάξη στο προς ψήφιση σχέδιο νόμου «Κατεπείγουσες ρυθμίσεις για την προστασία της δημόσιας υγείας από τις συνεχιζόμενες συνέπειες της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19, την ανάπτυξη, την κοινωνική προστασία και την επαναλειτουργία των δικαστηρίων και άλλα ζητήματα» επιχειρείται να «ξεπαγώσει» η διαδικασία της μεταφοράς του καζίνο της Πάρνηθας στο Μαρούσι. Κι αυτό ύστερα από την πρόσφατη απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας που έκρινε ότι ο νόμος του 2017 (4400/2017), στον οποίο στηρίζοταν η απόφαση για μεταφορά ήταν «φωτογραφικός».

Τι αναφέρει η διάταξη

1. Η μεταφορά επιχείρησης καζίνο απαγορεύεται. Κατ’ εξαίρεση, επιτρέπεται, για λόγους δημοσίου συμφέροντος, η μεταφορά επιχείρησης καζίνο η οποία λειτουργεί τουλάχιστον επί δεκαετία και έχει αδειοδοτηθεί με οποιοδήποτε καθεστώς για συγκεκριμένη θέση ή περιοχή, είτε ως αυτοτελής δραστηριότητα παροχής υπηρεσιών τυχερών παιγνίων, είτε μαζί με υπηρεσίες ξενοδοχείου, εστίασης, μαρίνας, αναψυχής ή άλλες, σε άλλη θέση από εκείνη για την οποία έχει χορηγηθεί η άδεια καζίνο και σε κάθε περίπτωση εντός της ίδιας περιφέρειας ή, σε περίπτωση νησιωτικών περιφερειών, εντός της ίδιας νήσου, με υποχρεωτική μεταφορά του συνόλου των δραστηριοτήτων της και υπό την προϋπόθεση ότι λαμβάνονται υπόψη υφιστάμενα δικαιώματα αποκλειστικής λειτουργίας καζίνο, εφόσον συντρέχουν σωρευτικά οι εξής προϋποθέσεις: α) Αδυναμία απρόσκοπτης και βιώσιμης συνέχισης της λειτουργίας του καζίνο στην υφιστάμενη θέση, κατά τρόπο ώστε αυτό να επιτελεί αποτελεσματικά τον ρόλο του ως μέρος του νόμιμου δικτύου παροχής υπηρεσιών τυχερών παιγνίων και παράγοντα διασφάλισης τόσο του οικονομικού συμφέροντος του Δημοσίου όσο και των λοιπών πτυχών του δημοσίου συμφέροντος, όπως, ενδεικτικά, της προαγωγής της ανάπτυξης, της διατήρησης των θέσεων εργασίας, της ανταγωνιστικής λειτουργίας των αγορών τυχερών παιγνίων και της προστασίας του περιβάλλοντος και της χωροταξίας, β) δημιουργία αυξημένων, μετρήσιμων πλεονεκτημάτων για το δημόσιο συμφέρον από τη μεταφορά του καζίνο σε άλλη περιοχή εντός της ίδιας περιφέρειας ή, σε περίπτωση νησιωτικών περιφερειών, εντός της ίδιας νήσου, όπως, ιδίως η προσέλκυση παικτών στο νόμιμο δίκτυο διεξαγωγής των τυχερών παιγνίων, η βελτίωση των συνθηκών λειτουργίας της νόμιμης αγοράς των τυχερών παιγνίων, τα άμεσα και έμμεσα οικονομικά οφέλη για το Δημόσιο, η διατήρηση και αύξηση των θέσεων εργασίας, τα περιβαλλοντικά, χωροταξικά, πολεοδομικά ή άλλα οφέλη, και γ) ύπαρξη συγκριτικών πλεονεκτημάτων από τη σκοπιά του δημοσίου συμφέροντος, της διαδικασίας μετεγκατάστασης αντί της διακοπής της λειτουργίας του καζίνο στην υφιστάμενη θέση και της εν συνεχεία διενέργειας διαγωνιστικής διαδικασίας για εγκατάσταση και λειτουργία καζίνο σε άλλη θέση όπως, ιδίως, η αποφυγή του κόστους της πρόωρης διακοπής της λειτουργίας του καζίνο στην υφιστάμενη θέση, τα οικονομικά και άλλα πλεονεκτήματα που προκύπτουν για το Δημόσιο και το γενικό συμφέρον από την αδιάλειπτη συνέχιση της λειτουργίας του καζίνο μέσω της μεταφοράς στη νέα θέση, ο προσδοκώμενος χρόνος ολοκλήρωσης των απαιτούμενων διαδικασιών και ενεργειών, το συγκριτικό κόστος αβεβαιότητας αναφορικά με την επιτυχή ή μη έκβαση της διαγωνιστικής διαδικασίας του άρθρου 361 για τη χορήγηση νέας άδειας καζίνο σε άλλη θέση στην ίδια  Περιφέρεια ή νήσο και το συγκριτικό κόστος αβεβαιότητας σχετικά με τη διασφάλιση συνθηκών υγιούς ανταγωνισμού στη σχετική αγορά τυχερών παιγνίων. Η μεταφορά εγκρίνεται ύστερα από τεκμηρίωση της συνδρομής των ως άνω λόγων σύμφωνα με τη διαδικασία των επόμενων παραγράφων. 2. Οι επιχειρήσεις καζίνο που θεωρούν επιβεβλημένη τη μεταφορά τους κατά τα ανωτέρω, υποβάλλουν αίτηση στην Επιτροπή Εποπτείας και Ελέγχου Παιγνίων, που συνοδεύεται από φάκελο τεκμηρίωσης της συνδρομής των προϋποθέσεων της παρ. 1. Ο φάκελος τεκμηρίωσης περιλαμβάνει τουλάχιστον: (α) πλήρες σχέδιο (business plan) για τη λειτουργία του καζίνο στη νέα του θέση, σε βάθος πενταετίας, στο οποίο περιλαμβάνονται τα βασικά χαρακτηριστικά της επένδυσης στη νέα θέση εγκατάστασης του καζίνο, σε συνδυασμό με τις κτιριακές εγκαταστάσεις και τους προβλεπόμενους κύριους και επικουρικούς χώρους διοργάνωσης και διεξαγωγής των παιγνίων, οι λοιπές δραστηριότητες, πέραν της παροχής υπηρεσιών τυχερών παιγνίων, που μεταφέρονται ή προβλέπεται να οργανωθούν στη νέα θέση, τα λοιπά θέματα υλοποίησης της επένδυσης, άλλα συναφή με τα παραπάνω θέματα, καθώς και θέματα που συνδέονται με την εξυπηρέτηση του δημοσίου συμφέροντος και την προστασία των παικτών και του κοινωνικού συνόλου από τις βλαπτικές συνέπειες που έχει η συστηματική ενασχόληση με τα τυχερά παίγνια, (β) δύο (2) ανεξάρτητες μελέτες, από ορκωτούς ελεγκτές ή άλλους φορείς εγνωσμένου κύρους, με τις οποίες τεκμηριώνονται και τρόπο διεξοδικό και μετρήσιμο, σύμφωνα με τους κανόνες της επιστήμης: αα. η αδυναμία απρόσκοπτης, βιώσιμης και επωφελούς για το δημόσιο συμφέρον συνέχισης της λειτουργίας του καζίνο στην υφιστάμενη θέση, ββ. τα συγκεκριμένα πλεονεκτήματα από τη μεταφορά του καζίνο και των λοιπών δραστηριοτήτων σε συγκεκριμένη οικιστική ενότητα ή θέση εντός της ίδιας περιφέρειας ή νήσου, γγ. τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της διαδικασίας μεταφοράς αντί της διακοπής της λειτουργίας του καζίνο στην υφιστάμενη θέση και της διενέργειας διαγωνιστικής διαδικασίας του άρθρου 361 για τη χορήγηση νέας άδειας καζίνο σε άλλη θέση στην ίδια περιφέρεια ή νήσο, δδ. η υπεραξία που η επιχείρηση καζίνο αποκτά λόγω της μεταφοράς στη νέα θέση. (γ) αναλυτικό χρονοδιάγραμμα υλοποίησης της επένδυσης, μεταφοράς και έναρξης λειτουργίας του καζίνο και των λοιπών δραστηριοτήτων που μεταφέρονται στη νέα θέση, (δ) τις πηγές και τους φορείς χρηματοδότησης της νέας επένδυσης, (ε) αναλυτική επιμέτρηση του κόστους της νέας επένδυσης, (στ) αναλυτική εκτίμηση του άμεσου και έμμεσου δημοσιονομικού οφέλους που προκύπτει από τη νέα επένδυση, του κοινωνικού κόστους και οφέλους που αυτή συνεπάγεται, καθώς και των ωφελειών που θα προκύψουν για την εθνική οικονομία, (ζ) περιγραφή των υφιστάμενων θέσεων εργασίας και αυτών που θα προστεθούν, ανά ειδικότητα και επιμέρους επιχειρηματική δραστηριότητα, (η) ανάλυση κινδύνων που μπορούν να επηρεάσουν την έγκαιρη ολοκλήρωση της επένδυσης, (θ) κάθε άλλο στοιχείο, δεδομένο ή έγγραφο, που κρίνεται σκόπιμο να υποβληθεί στην Ε.Ε.Ε.Π. για τη διαμόρφωση της κρίσης της, όπως βεβαίωση ότι έχει γίνει έγκαιρη ενημέρωση των εργαζομένων για τη μεταφορά της επιχείρησης.

3. Το αίτημα, συνοδευόμενο από τον φάκελο τεκμηρίωσης, εξετάζεται από την Ε.Ε.Ε.Π. κατά απόλυτη προτεραιότητα. Για την αξιολόγηση αυτή, η Ε.Ε.Ε.Π. δύναται να ζητεί την άμεση συνδρομή και γνώμη έως τεσσάρων (4) ανεξάρτητων εξωτερικών συμβούλων, με εγνωσμένο υπόβαθρο και εμπειρία στα πεδία της νομικής, της οικονομικής ή άλλης συναφούς επιστήμης, σύμφωνα με τη διαδικασία και εντός των ορίων που προβλέπονται στην παρ.14 του άρθρου 361. Εφόσον στοιχειοθετείται η συνδρομή των εξαιρετικών λόγων δημοσίου συμφέροντος της παρ. 1, η ΕΕΕΠ εισηγείται μέσα σε αποκλειστική προθεσμία δύο (2) μηνών από την υποβολή του αιτήματος την κατ’ εξαίρεση μεταφορά του καζίνο σε άλλη οικιστική ενότητα ή συγκεκριμένη θέση εντός της ίδιας περιφέρειας ή νήσου, λαμβάνοντας υπόψη υφιστάμενα δικαιώματα αποκλειστικής λειτουργίας καζίνο. Η εισήγηση της ΕΕΕΠ υποβάλλεται μαζί με τον φάκελο τεκμηρίωσης και τις γνώμες των ανεξάρτητων συμβούλων στον Υπουργό Οικονομικών. 4. Με προεδρικό διάταγμα, το οποίο εκδίδεται ύστερα από πρόταση των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Τουρισμού και Περιβάλλοντος και Ενέργειας, εγκρίνεται η κατ’ εξαίρεση μεταφορά του καζίνο και καθορίζονται οι ειδικότεροι όροι, περιορισμοί και προϋποθέσεις για την πραγματοποίησή της, όπως ιδίως: (α) Το αντάλλαγμα για τη μεταφορά στη νέα θέση, που καταβάλλεται στο Ελληνικό Δημόσιο από τον κάτοχο της άδειας, το οποίο καλύπτει τουλάχιστον το ύψος της υπεραξίας που η επιχείρηση αποκτά λόγω της μεταφοράς στη νέα θέση, όπως αυτή τεκμηριώνεται και αξιολογείται κατά τη διαδικασία των παρ. 2 και 3. (β) Το ελάχιστο ύψος της επένδυσης, η οποία περιλαμβάνει υποχρεωτικά έργα ανάπτυξης με λειτουργίες πολιτισμού, διασκέδασης, εστίασης, τουρισμού και αναψυχής, καθώς και κάθε έργο το οποίο συνδέεται με την πραγματοποίηση της μεταφοράς, χωρίς να περιορίζεται στις άμεσες δαπάνες για την κατασκευή και εγκατάσταση του καζίνο. (γ) Οι πηγές και οι φορείς χρηματοδότησης της νέας επένδυσης. (δ) Η υποχρέωση του κατόχου της άδειας να διατηρήσει τις υφιστάμενες θέσεις εργασίας και να δημιουργήσει νέες που δεν μπορεί να υπολείπονται σε ποσοστό είκοσι πέντε τοις εκατό (25%) των θέσεων εργασίας που προβλέπονται στην αρχική άδεια, καθώς και να διατηρήσει τις θέσεις αυτές για διάστημα τουλάχιστον πέντε (5) ετών από την έναρξη λειτουργίας του καζίνο στη νέα θέση. Τα αναγκαία μέτρα που θα λάβει ο εργοδότης για τη μετακίνηση του υφιστάμενου προσωπικού του στον νέο τόπο εργασίας, ώστε να μην υπάρξει βλαπτική μεταβολή των όρων εργασίας. Σε περίπτωση που ο εργαζόμενος θεωρήσει τη μεταφορά της επιχείρησης ως βλαπτική μεταβολή των όρων της ατομικής του σύμβασης εργασίας, και δεν μπορεί εξ αυτού του λόγου να συνεχίσει την παροχή της εργασίας του, δικαιούται να λάβει τη νόμιμη αποζημίωση, ώστε να λυθεί η σύμβαση εργασίας. (ε) Οι όροι και προϋποθέσεις για την υποδοχή του καζίνο στη νέα του θέση, από πλευράς δημόσιας εποπτείας των τυχερών παιγνίων, όπως ιδίως, τυχόν αντισταθμιστικά οφέλη στην τοπική κοινωνία και στο Δημόσιο, πρόγραμμα αποκατάστασης της προηγούμενης θέσης του καζίνο και ανάπτυξη προγραμμάτων εταιρικής κοινωνικής ευθύνης για χρονικό διάστημα τουλάχιστον πέντε (5) ετών από τη μεταφορά. 
me-diataxi-xemplokarei-i-metafora-toy-kazino-parnithas0

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News