Business & Finance Δευτέρα 29/03/2021, 15:19
BUSINESS & FINANCE

Μετρό: Στήνονται τα εργοτάξια για τη Γραμμή 4

Ξεκινούν οι πρόδρομες εργασίες

Μετρό: Στήνονται τα εργοτάξια για τη Γραμμή 4

Την έναρξη των πρόδρομων εργασιών για την κατασκευή της Γραμμής 4 του μετρό της Αθήνας ανακοίνωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, ανάβοντας «πράσινο» φως σ’ ένα από τα βασικότερα έργα ανάπτυξης της πρωτεύουσας.

Μάλιστα, η Αττικό Μετρό Α.Ε. και η ανάδοχος εταιρεία ΕΡΕΤΒΟ Α.Ε. υπέγραψαν σήμερα τη σύμβαση για την υλοποίηση των πρόδρομων εργασιών του Τμήματος Α’ της Γραμμής 4 και το αμέσως επόμενο διάστημα θα αρχίσουν να εγκαθίστανται τα εργοτάξια στους χώρους, όπου θα γίνουν οι νέοι σταθμοί.

«Η Αττικό Μετρό πιάνει ξανά δουλειά στο κέντρο της Αθήνας. Έχουμε δεσμευτεί ότι μετά από χρόνια οι Αθηναίες και οι Αθηναίοι θα δουν να αρχίζουν ξανά εργασίες Μετρό στην πόλη. Σήμερα έγινε το τελευταίο βήμα ώστε η δέσμευσή μας να γίνει πραγματικότητα» δήλωσε, μεταξύ άλλων, ο κ. Καραμανλής.

Από την πλευρά του, ο διευθύνων σύμβουλος της Αττικό Μετρό Α.Ε., Νικόλαος Κουρέτας, εξήγησε ότι το έργο των πρόδρομων εργασιών περιλαμβάνει όλες τις αναγκαίες μελέτες, όπως τοπογραφικές, κυκλοφοριακές, μετατοπίσεων των δικτύων των Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας (ΟΚΩ), καθώς και όλες τις αρχαιολογικές εργασίες.

Πού θα στηθούν τα πρώτα εργοτάξια 

Οι πρόδρομες εργασίες για τη Γραμμή Άλσος Βεΐκου – Γουδί, είναι συνολικού προϋπολογισμού 33.496.777 εκατ. ευρώ -χωρίς Φ.Π.Α-. και θα διαρκέσουν 30 μήνες.

Περιλαμβάνει τη μετατόπιση δικτύων ΟΚΩ σ’ όλους τους χώρους, όπου θα γίνουν οι σταθμοί μετρό και τα φρέατα, κυκλοφοριακές μελέτες και παρακάμψεις. Περικλείει επίσης, εργασίες αποξηλώσεων, μετατοπίσεις προτομών, αγαλμάτων κλπ., καθώς και αρχαιολογικές εργασίες, όπως διερευνητικές τομές για τον εντοπισμό αρχαιοτήτων, φύλαξη των χώρων των αρχαιολογικών εργασιών, αρχαιολογικές ανασκαφές, καταγραφή , αποτύπωση, συντήρηση και φύλαξη των ευρημάτων και αρχαιοτήτων.

Οι 25 συνολικά θέσεις του έργου (σ.σ. σταθμοί, φρέατα, επίσταθμοι Βεϊκου και Κατεχάκη) θα χωριστούν σε τρεις ομάδες, βάσει χρονοδιαγράμματος παράδοσης στον ανάδοχο του βασικού έργου, αλλά και πιθανότητας εντοπισμού αρχαίων και πολυπλοκότητας δικτύων ΟΚΩ.

  • Η πρώτη ομάδα αφορά εννέα θέσεις, όπου οι εργασίες θα ξεκινήσουν άμεσα: Φρεάτια στα δύο «άκρα» του έργου, από όπου θα μπει ο «Μετροπόντικας» για να ξεκινήσει την κατασκευή της σήραγγας, δηλαδή σε Βεΐκου και Κατεχάκη. Τους σταθμούς Ακαδημία , Ευαγγελισμός, Εξάρχεια, Κολωνάκι. Και τα φρέατα σε Βιβλιοθήκη, Διακλάδωση Ευαγγελισμού και ΓΝΑ.
  • Η δεύτερη ομάδα αφορά επίσης εννέα θέσεις: Τους σταθμούς Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Άλσος Βεΐκου, Κυψέλη, Ελικώνος. Τη σήραγγα ανοιχτού ορύγματος και τα φρέατα ΕΥΔΑΠ Φορμίωνος και Δικαιοσύνης.
  • Η τρίτη ομάδα τέλος, αφορά επτά θέσεις: Τους σταθμούς Γαλάτσι, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ιλίσια, Ζωγράφου, Γουδή και το φρεάτιο Νήαρ Ήστ.

Η Αττικό Μετρό θα εκτελέσει τη διερεύνηση δικτύων ΟΚΩ και αρχαιολογικών στις ίδιες θέσεις ανά ομάδα, ώστε να περιοριστεί η όχληση από τα έργα. Ήδη έχει κάνει επαφές με ΟΚΩ και με τους Δήμους, όπου θα γίνουν οι εργασίες (Αθηναίων, Καισαριανής, Ζωγράφου, Γαλατσίου).

Η Γραμμή 4 σε αριθμούς:

  • 13 χλμ μήκος
  • 15 νέοι σταθμοί: Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ζωγράφου, Ιλίσια, Γουδή
  • 9 ενδιάμεσα ή/και τερματικά φρέατα.
  • 2 επίσταθμοι, πριν το σταθμό Άλσος Βεΐκου (κάτω από την Λεωφ. Βεϊκου) και μετά το σταθμό Γουδή (κάτω από τη Λεωφ. Κατεχάκη).
  • 1 νέο Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας (ΚΕΛ) για την Γραμμή 4, με προοπτική ενσωμάτωσης και του ελέγχου λειτουργίας των γραμμών 1, 2, 3, αλλά και μελλοντικών αυτόματων νέων γραμμών, καθώς και του Τραμ. Το νέο ΚΕΛ θα χωροθετηθεί εντός των ορίων του Αμαξοστασίου Σεπολίων.
  • Προμήθεια 20 συρμών

Συνολικά, εκτιμάται ότι με τη Γραμμή 4 του Μετρό θα μετακινούνται περίπου 340.000 επιβάτες ημερησίως, ενώ οι μετακινήσεις με Ι.Χ. αναμένεται να μειωθούν κατά 53.000 ημερησίως.

Υπενθυμίζεται ότι το βασικό τμήμα του έργου θα υλοποιηθεί από την κοινοπραξία ΑΒΑΞ – Ghella-Alstom Transport, με τη σύμβαση να ανέρχεται σε 1,8 δισ. ευρώ, συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ.

moneyreview.gr

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News