Business & Finance Πέμπτη 18/03/2021, 17:55
BUSINESS & FINANCE

Τι πραγματικά συμβαίνει με τους «δανεικούς» κωδικούς του Netflix

Τι πραγματικά συμβαίνει με τους «δανεικούς» κωδικούς του Netflix

Όσοι μοιράζονται τον κωδικό του Netflix πρέπει να το ξανασκεφτούν. Πριν λίγες ημέρες, η αποκάλυψη ότι η πλατφόρμα streaming αρχίζει να κινείται κατά εκείνων που χρησιμοποιούν «δανεικούς» κωδικούς από φίλους και συγγενείς, προκάλεσε αναστάτωση σε όλο τον πλανήτη. Σήμερα, η Wall Street Journal εξηγεί τι ακριβώς συμβαίνει με αυτή την πρακτική, η οποία αποτελεί κοινό μυστικό στη βιομηχανία του streaming.

Όπως γράφει η αμερικανική εφημερίδα, οι υπηρεσίες streaming έκαναν εδώ και χρόνια τα στραβά μάτια μπροστά σε εκείνους που χρησιμοποιούν κωδικούς άλλων για να γλιτώνουν το κόστος της συνδρομής. Όμως τελευταία, το Netflix άρχισε να ζητά από κάποιους χρήστες να επιβεβαιώσουν την ταυτότητά τους, μέσω μηνύματος στο κινητό.

Οι ανταγωνιστές του Netflix, όπως το HBO Max της AT&T, το Disney+ της Walt Disney και το Peacock της Comcast, συνηθίζουν να στέλνουν email στους πελάτες τους, όταν διαπιστώνουν πολλαπλά logins στους κωδικούς τους από διαφορετικές τοποθεσίες. Τα emails συνήθως γράφουν ότι η εταιρεία θέλει να διασφαλίσει ότι ο λογαριασμός δεν έχει πέσει στα χέρια χάκερς, όμως στην πραγματικότητα είναι μία ευγενική υπενθύμιση προς τους χρήστες: Ξέρουμε  ακριβώς πόσα άτομα χρησιμοποιούν αυτό το λογαριασμό.

Γιατί, λοιπόν, το Netflix αποφάσισε τώρα να κινηθεί κατά των «δανεικών» passwords; Πρώτα από όλα, γιατί ο ανταγωνισμός στο streaming φουντώνει και οι άλλες πλατφόρμες κερδίζουν πολλούς συνδρομητές. Το Disney, για παράδειγμα, έσπασε πρόσφατα το φράγμα των 100 εκατ. πελατών παγκοσμίως.

Όταν η Wall Street Journal ρώτησε το Netflix εάν όλοι οι χρήστες θα κληθούν να επιβεβαιώσουν το λογαριασμό τους, εκπρόσωπος της εταιρείας αρνήθηκε να απαντήσει. Αρκέστηκε να πει ότι η προσπάθεια έχει στόχο να διασφαλίσει ότι όσοι χρησιμοποιούν λογαριασμούς Netflix έχουν την έγκριση να το κάνουν. Πηγή που βρίσκεται κοντά στην εταιρεία ανέφερε ότι το Netflix δεν έχει κόψει κανέναν συνδρομητή γιατί μοιράστηκε το password του.

Όμως, με περισσότερους από 200 εκατ. συνδρομητές –εκ των οποίων τα 74 εκατ. στις ΗΠΑ και τον Καναδά- η πλατφόρμα δεν έχει πολλά περιθώρια ανάπτυξης στη Β. Αμερική, εκτός και εάν «σπρώξει» περισσότερους από τους χρήστες του να πληρώσουν για μία συνδρομή.

Στελέχη της βιομηχανίας λένε ότι ήταν απλά θέμα χρόνου για να γίνει το Netflix πιο σκληρό με εκείνους που μοιράζονται κωδικούς, με αποτέλεσμα να κοστίζουν σε συνδρομές και σε έσοδα για την εταιρεία.

«Τη γλίτωσαν για τόσα χρόνια. Εάν το τζάμπα τελείωσε, ο περισσότερος κόσμος δεν θα κρατήσει κακία στην εταιρεία που ζητά τα έσοδα που της αναλογούν», λέει στη WSJ ο Νιλ Μπέγκλεϊ, αναλυτής της Moody’s.

Πραγματικά, τα «δανεικά» passwords κοστίζουν στις εταιρείες πολλά χρήματα. Οι αμερικανικές πλατφόρμες streaming υπολογίζεται ότι έχασαν 2,5 δισ. δολάρια σε έσοδα το 2019 εξαιτίας της πρακτικής αυτής και το ποσό αναμένεται να αυξηθεί στα 3,5 δισ. δολάρια έως το 2024, σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών Parks Associates.

Η Leichtman Research Group υπολογίζει ότι το 30% των συνδρομητών του Netflix δίνουν τον κωδικό τους και σε άλλους. Και καθώς οι πλατφόρμες streaming αυξάνονται, οι χρήστες έχουν μεγαλύτερο κίνητρο να το κάνουν. Πριν από μερικά χρόνια, μία συνδρομή στο Netflix αρκούσε για να δει κάποιος το «Friends», το «The Office» και το «Grey’s Anatomy». Όμως σήμερα, για να δει τις ίδιες σειρές πρέπει να πληρώσει συνδρομή σε τρεις διαφορετικές υπηρεσίες – HBO Max, Peacock και Netflix.

Τυπικά, πάντως, οι όροι χρήσης τους οποίους υπογράφουν όλοι οι συνδρομητές του Netflix λένε ότι το περιεχόμενο της πλατφόρμας διατίθεται μόνο στο συνδρομητή και τα πρόσωπα που μένουν στο σπίτι του και προορίζεται για προσωπική και μη εμπορική χρήση.

Ενώ ο ιδρυτής και CEO του Netflix Ριντ Χέιστινγκς αναγνώριζε το 2016 ότι οι «δανεικοί» κωδικοί είναι κάτι με το οποίο η υπηρεσία πρέπει να ζήσει, έως το 2019, η στάση της εταιρείας είχε αλλάξει. Ο επικεφαλής προϊόντος της, Γκρεγκ Πίτερς, έλεγε τότε σε επενδυτές ότι η εταιρεία παρακολουθεί τη μοιρασιά των passwords και ψάχνει «φιλικούς προς τον καταναλωτή τρόπους για να την περιορίσει».

Moneyreview.gr με πληροφορίες από Wall Street Journal 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News