Business & Finance Τετάρτη 17/03/2021, 13:23
BUSINESS & FINANCE

Αυτοκινητοβιομηχανίες: Ο χειρότερος Φεβρουάριος από το 2013

Οι πωλήσεις υποχώρησαν κατά σχεδόν 20%

Φωτ. Reuters

Τον χειρότερο Φεβρουάριο από το 2013 κατέγραψαν οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων στην Ευρώπη, δίνοντας συνέχεια στην αρνητική «εικόνα» της πανδημικής περιόδου.

Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (EAMA), οι ταξινομήσεις οχημάτων στις χώρες της Γηραιάς Ηπείρου υποχώρησαν κατά σχεδόν 20% και περιορίστηκαν σε μόλις 850.170.

Τον Ιανουάριο, η πτώση είχε διαμορφωθεί σε 24%, με αποτέλεσμα στο α’ δίμηνο (Ιανουάριος – Φεβρουάριος) η συνολική κάμψη να κυμαίνεται σε 21,7%. 

aytokinitoviomichanies-o-cheiroteros-fevroyarios-apo-to-20130

Σε επίπεδο χωρών, η μεγαλύτερη κάμψη παρατηρήθηκε στην Ισπανία, όπου οι πωλήσεις διολίσθησαν κατά 38%. Ακολούθησε το Ηνωμένο Βασίλειο, με πτώση της τάξης του 36%.

Όσον αφορά τις επιμέρους αυτοκινητοβιομηχανίες, η Renault εμφάνισε κάμψη κατά τουλάχιστον 29%, ενώ ακολούθησε η Stellantis με απώλειες 22%. Ελαφρώς καλύτερη ήταν η επίδοση της Volkswagen, της οποίας οι πωλήσεις περιορίστηκαν κατά 19%.

Συνολικά, πάντως, η VW κατάφερε να διατηρήσει τα «ηνία» της ευρωπαϊκής αγοράς, διαθέτοντας μερίδιο 25,8%. Σε απόσταση «αναπνοής» βρέθηκε η Stellantis (24,4%), ενώ ακολούθησαν οι Renault (9,3%), Hyundai (7,1%), BMW (6,5%), Toyota (6,2%) και Daimler (5,4%).

Παρ’ όλα αυτά, ο πανευρωπαϊκός δείκτης Stoxx 600 Automobiles & Parts εκτινάσσεται σήμερα στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων σχεδόν τριών ετών, με τις VW και BMW να ηγούνται της ανοδικής χρηματιστηριακής αντίδρασης.

Και ο λόγος δεν είναι άλλος από τις προσδοκίες για τη διείσδυση των ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών στην πολλά υποσχόμενη και ραγδαίως εξελισσόμενη αγορά της ηλεκτροκίνησης.

Άλλωστε, ιδίως οι VW και Daimler, έχουν κάνει σημαντικά βήματα προόδου, θέλοντας να ανταγωνιστούν επί ίσοις όροις της αμερικανική Tesla αλλά και την ιαπωνική Toyota.

moneyreview.gr

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News