BUSINESS & FINANCE

Νέο ιστορικό ρεκόρ για τον ελληνόκτητο εμπορικό στόλο

Φωτ. Intime

Ο ελληνικών συμφερόντων στόλος εμπορικών πλοίων κατά το δωδεκάμηνο που έληξε στις αρχές Μαρτίου, έχει αυξηθεί τόσο ως προς το πλήθος του, όσο και σε όρους χωρητικότητας. Εχει μάλιστα ανελιχθεί σε Όρους χωρητικότητας σε νέο ρεκόρ όλων των εποχών (και σε χωρητικότητα εκτοπίσματος, DWT, και σε ολική χωρητικότητα, GT).

Σύμφωνα με στοιχεία από την IHS Markit (10.03.2021) που επεξεργάστηκε η Ελληνική Επιτροπή Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου, (G.S.C.C. ή Committee) και παρουσιάζει στην 34η ετήσια έκθεσή της, ελληνικά συμφέροντα ελέγχουν 4.038 πλοία διαφόρων κατηγοριών, με χωρητικότητα εκτοπίσματος 350.465.999 DWT και ολική χωρητικότητα 205.647.569 GT.

Σε σύγκριση με τα δεδομένα του προηγούμενου έτους, αυτό αντιπροσωπεύει αύξηση 70 πλοίων, 9.642.362 DWT και 5.953.710 GT. Το πλήθος του ελληνόκτητου στόλου περιλαμβάνει και 134 πλοία διαφόρων κατηγοριών που τελούν υπο ναυπήγηση ή παραγγελία σε ναυπηγεία η συνολική χωρητικότητα ων οποίων ανέρχεται σε 17.814.560 DWT και 11.480.103 GT.

Ωστόσο για μια ακόμη χρονιά ο στόλος που είναι νηολογημένος στην ελληνική σημαία έχει μειωθεί τόσος ως προς τον αριθμό των πλοίων, όσο και σε όρους χωρητικότητας DWT και GT, και περιλαμβάνει τώρα 584 πλοία, 36.623.355 GT και 62.317.858 DWT, σε αντίθεση με τα 636 πλοία του προηγούμενου έτους, χωρητικότητας 38.799.270 GT και 65.640.708 DWT.

Ο ελληνικός ελεγχόμενος στόλος είναι σήμερα νηολογημένος σε 29 περίπου διαφορετικές σημαίες. Η ανάλυση της σημαίας των πλοίων που ανήκουν σε ελληνικές μητρικές ναυτιλιακές εταιρείες δείχνει ότι ο Παναμάς κέρδισε 44 πλοία, η Λιβερία 65 πλοία, τα Νησιά Μάρσαλ 27 πλοία, η Σιγκαπούρη 5 και οι Μπαχάμες 1 πλοίο. Από την άλλη πλευρά, σημειώθηκαν μειώσεις στον αριθμό των σκαφών υπό τη σημαία της Κύπρου, της Μάλτας και του Χονγκ Κονγκ. Αυτά τα μητρώα κατέγραψαν απώλειες 24, 15 και 1 πλοίων, αντίστοιχα, σύμφωνα πάντοτε με την έκθεση του Committee. Επιπλέον, η ελληνική σημαία σημείωσε απώλεια 52 πλοίων φέτος, 3.322.850 σε DWT και 2.175.915 σε GT. Μικρές αλλαγές σημειώθηκαν για όλες τις άλλες σημαίες.

Σύμφωνα με στοιχειά του υπουργείου Ναυτιλίας, οι έλληνες διαχειριστές πλοίων κατέχουν πάνω από 21% του παγκόσμιου στόλου και 54% του ευρωπαϊκού. Παρόλα αυτά, μόνο το 16,7% της ελληνόκτητης χωρητικότητας φέρει σήμερα την ελληνική σημαία.

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News