ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ CEO ΑΝΔΡΕΑ ΓΡΑΜΜΑΤΗ ΣΤΟ «MR»

Ο Douleutaras βάζει «πλώρη» για νέες αγορές στην Ευρώπη

Πού θα κατευθυνθεί η χρηματοδότηση από τον όμιλο Olympia – Τα σχέδια επέκτασης και τα νέα δεδομένα που δημιούργησε η πανδημία

Φωτ. Shutterstock

Σε τροχιά εισόδου σε νέες αγορές στην Ευρώπη, αλλά και ανάπτυξης νέων τεχνολογικών υποδομών βρίσκεται η πλατφόρμα εύρεσης επαγγελματιών Douleutaras. Έχοντας θέσει γερές βάσεις σε Ελλάδα και Κύπρο, όπου αριθμεί πλέον πάνω από 3.700 επιλεγμένους επαγγελματίες από όλο το φάσμα εργασιών για το σπίτι, η πλατφόρμα ετοιμάζεται να διεισδύσει σε νέες χώρες ως «EasyHero» με «όχημα» τη νέα χρηματοδότηση του Ομίλου Olympia και την σταθερή υποστήριξη του VentureFriends Fund.

o-douleutaras-vazei-plori-gia-nees-agores-stin-eyropi0

Ο CEO και συνιδρυτής του Douleutaras Ανδρέας Γραμμάτης μιλάει στο moneyreview.gr για τη διαδρομή της πλατφόρμας, τις προκλήσεις που κλήθηκε να αντιμετωπίσει το εγχείρημα, τα σχέδια επέκτασής του, αλλά και τις ευκαιρίες που γέννησε η πανδημία.

Τα πρώτα βήματα

Όλα ξεκίνησαν το 2015. Η ιδέα γεννήθηκε όταν οι συνιδρυτές της εταιρείας, Ανδρέας Γραμμάτης, Cezary Szandecki και Ιωάννης Πουλουπάτης, συνειδητοποίησαν ότι πολλές φορές η διαδικασία βελτίωσης των σπιτιών μπορεί να αποδειχθεί χρονοβόρα και να μην φέρει τα προσδοκώμενα αποτελέσματα. Κάνοντας έρευνα στην αγορά κατέληξαν πως δεν υπήρχε κάποια εταιρεία που να έδινε συστηματικά λύση σε αυτό το πρόβλημα. Έτσι, το 2015 ξεκίνησε το Douleutaras με αποστολή να βοηθήσει όποιον χρειάζεται οποιαδήποτε εργασία για το σπίτι του να βρει real time τον επαγγελματία που θα την εκτελέσει, διασφαλίζοντας ότι αυτή θα γίνει ποιοτικά και αξιόπιστα.

Οι αριθμοί σήμερα

Πλέον στα έξι χρόνια της λειτουργίας της η πλατφόρμα έχει φτάσει να συνεργάζεται με πάνω από 3.700 αξιολογημένους επαγγελματίες σε Ελλάδα και Κύπρο, εξυπηρετώντας όλο το φάσμα εργασιών για το σπίτι, από μικρές εργασίες όπως μία συντήρηση κλιματιστικού μέχρι μεγαλύτερης κλίμακας εργασίες, όπως μία γενική ανακαίνιση σπιτιού. Με παρουσία σε έξι πόλεις σε Ελλάδα και Κύπρο η πλατφόρμα δέχεται καθημερινά 800 αιτήματα εργασιών κατά μέσο όρο και εξυπηρετεί πάνω από 90 ειδικότητες, ενώ απασχολεί συνολικά 52 εργαζόμενους.

Από τις συστάσεις φίλων και γνωστών στη real time αναζήτηση επαγγελματιών 

o-douleutaras-vazei-plori-gia-nees-agores-stin-eyropi1

Πώς κατάφερε όμως η πλατφόρμα να πείσει τον Έλληνα να προτιμήσει τη διαδικτυακή εύρεση ενός επαγγελματία από το να στραφεί στην παραδοσιακή οδό και να απευθυνθεί σε κάποιον γνωστό του για να του συστήσει π.χ. έναν υδραυλικό ή ξυλουργό; «Όντως, ο μεγαλύτερος “ανταγωνιστής” μας είναι η συνήθεια του κόσμου να προσπαθεί να βρει επαγγελματία μέσω φίλων και συγγενών. Ωστόσο, αυτό πιστεύουμε ότι δεν είναι ανταγωνιστής αλλά μία συνήθεια που σταδιακά αλλάζει, όπως έχει γίνει και σε άλλους κλάδους της αγοράς» δηλώνει ο κ. Γραμμάτης. Όπως εξηγεί, «μία πλατφόρμα σαν τη δική μας, μέσα από τις αξιολογήσεις και αξιοποιώντας τους αλγόριθμους που διαθέτει μπορεί να προτείνει τον κατάλληλο επαγγελματία για το αίτημα κάθε χρήστη μέσα σε δευτερόλεπτα, διασφαλίζοντας ότι μία εργασία θα γίνει σωστά και με τους όρους που έχουν συμφωνηθεί με τον επαγγελματία».

Η παραδοσιακή φύση του κλάδου όπου δραστηριοποιείται η πλατφόρμα τόσο στην πλευρά του ελεύθερου επαγγελματία – τεχνίτη όσο και στην πλευρά του τελικού καταναλωτή ήταν και η μεγαλύτερη πρόκληση που κλήθηκε να αντιμετωπίσει η ομάδα στη διαδρομή της.

«Συγκεκριμένα, στην πλευρά του επαγγελματία, η μεγαλύτερη πρόκληση είναι πόσο γρήγορα προσαρμόζονται οι επαγγελματίες στα τεχνολογικά εργαλεία που τους παρέχουμε έτσι ώστε η τεχνολογία να γίνει ο βασικός πυρήνας της δουλειάς τους. Στην πλευρά του καταναλωτή, να αλλάξουμε τη συνήθεια να αναζητά επαγγελματία – τεχνίτη offline μέσω φίλων και συγγενών. Και στις δύο πλευρές, η απάντησή μας δίνεται μέσω της τεχνολογίας. Εφοδιάζουμε τους συνεργάτες μας με καινοτόμα εργαλεία για τη βελτίωση της απόδοσής τους και την ανάπτυξή τους, όπως τη δική τους Ψηφιακή Βοηθό, ενώ παράλληλα, μέσω ειδικών αλγορίθμων, προωθούμε τους επαγγελματίες που παρέχουν την καλύτερη ποιότητα εξυπηρέτησης στον χρήστη» αναφέρει ο CEO του Douleutaras.

Πώς γίνεται η επιλογή και αξιολόγηση των επαγγελματιών

Κομβικό ρόλο στη διασφάλιση της παροχής αξιόπιστων υπηρεσιών στην πλατφόρμα κατέχει η διαδικασία αξιολόγησης των συνεργαζόμενων επαγγελματιών. Η εγγραφή κάθε επαγγελματία περιλαμβάνει ένα είδος συνέντευξης, όπου η ομάδα του Douleutaras μαθαίνει περισσότερα για τον τρόπο εργασίας του, το πελατολόγιό του, τις φιλοδοξίες του κτλ. Στη συνέχεια, κάθε επαγγελματίας περνά από αναλυτικό πρόγραμμα εκπαίδευσης, στη διάρκεια του οποίου ενημερώνεται για τις αρχές της εταιρείας και για τις υποχρεώσεις που απορρέουν μέσω της συνεργασίας.

Από εκεί και πέρα, το σύστημα που έχει αναπτύξει η πλατφόρμα κατηγοριοποιεί τους επαγγελματίες βάσει αξιολογήσεων που λαμβάνουν από τους χρήστες και τους προτεραιοποιεί στον χρήστη. Όσο μικρότερο είναι το ποσοστό θετικών αξιολογήσεων που λαμβάνει ένας επαγγελματίας, τόσο ελαττώνονται οι πιθανότητες να του ανατεθεί μία εργασία από την πλατφόρμα. Παράλληλα ο Douleutaras παρακολουθεί την πορεία κάθε εργασίας από την αρχή μέχρι το τέλος, παρέχοντας μέχρι και εγγύηση επιστροφής χρημάτων στον πελάτη για τις σπάνιες περιπτώσεις που η εργασία του δεν εκτελεστεί σωστά από τον συνεργαζόμενο επαγγελματία.

Τι άλλαξε με την πανδημία

Την τάση της διαδικτυακής εύρεσης επαγγελματία ήρθε να επιταχύνει η πανδημία, η οποία και δημιούργησε νέες ευκαιρίες στο πεδίο δραστηριοποίησης της πλατφόρμας. «Η κρίση και η παρατεταμένη παραμονή στο σπίτι δημιούργησε κάποιες τάσεις στην αγορά στην οποία δραστηριοποιούμαστε. Όπως και στους περισσότερους κλάδους, η ψηφιοποίηση της εύρεσης επαγγελματία επιταχύνθηκε λόγω πανδημίας. Παρατηρήσαμε ακόμη την είσοδο μεγαλύτερων ηλικιακών κοινών που δεν χρησιμοποιούσαν παραδοσιακά το διαδίκτυο για την εύρεση επαγγελματία προ πανδημίας, να επιλέγουν πλέον την πλατφόρμα μας» εξηγεί ο κ. Γραμμάτης.

Παράλληλα, καθώς το σπίτι μετεξελίχθηκε ταυτόχρονα σε χώρο εργασίας, χαλάρωσης και συνάντησης λόγω των lockdown ο κόσμος τον τελευταίο χρόνο είχε και έχει πλέον περισσότερο χρόνο να παρατηρήσει τα κακώς κείμενα της εστίας του και να προβεί σε αλλαγές και βελτιώσεις. «Βλέπουμε μία έντονη ανάγκη των ανθρώπων να βελτιώσουν τα σπίτια τους λόγω της μεγάλης του παραμονής εκεί. Το σπίτι βρέθηκε στο επίκεντρο της προσοχής όλων μας, λαμβάνοντας μεγαλύτερη βαρύτητα. Όλα τα παραπάνω συνέβαλαν ώστε ο κόσμος να στραφεί στην πλατφόρμα μας για να βρει αξιολογημένο επαγγελματία για κάθε εργασία στο σπίτι του» παρατηρεί ο CEO του Douleuteras.

Διαπιστώνει επίσης μία «στροφή» του κοινού προς τεχνικές εργασίες βελτιωτικής φύσεως (ενδεικτικά γυψοσανίδες, ξυλουργικές εργασίες), αλλά και ανακαινίσεις συγκεκριμένων δωματίων στο σπίτι (μπάνιο, κουζίνα) από το δεύτερο lockdown του περασμένου Νοεμβρίου κι έπειτα.

Είσοδος σε νέες αγορές

Περαιτέρω ώθηση στην ανάπτυξη της πλατφόρμας έρχεται να δώσει η είσοδος του ομίλου Olympia ως βασικού επενδυτή στον γύρο χρηματοδότησης 2,3 εκατ. ευρώ του Douleutaras. Όπως σημειώνει ο κ. Γραμμάτης, ο όμιλος Olympia θα στηρίξει την καινοτομία και την ανάπτυξη των τεχνολογικών υποδομών της πλατφόρμας, αλλά και την είσοδό της σε νέες αγορές.

Η επένδυση θα κατευθυνθεί ειδικότερα σε δύο άξονες: «Ο πρώτος αφορά στην τεχνολογία, όπου συνεχίζουμε αυτό που ξεκινήσαμε πριν πέντε χρόνια, δηλαδή να εξελίξουμε τον παραδοσιακό κλάδο του σπιτιού. Στόχος είναι με την ίδια ευκολία που παραγγέλνουμε το φαγητό μας ή ένα προϊόν να μπορούμε να υλοποιούμε και μια εργασία για το σπίτι. Ακόμη, με τη νέα επένδυση θέλουμε να εισάγουμε νέες τεχνολογικές λειτουργίες που θα εξελίξουν σημαντικά την εμπειρία που προσφέρουμε τόσο στον καταναλωτή όσο και στον επαγγελματία. Ο δεύτερος άξονας σχετίζεται με την επέκτασή μας στο εξωτερικό. Το 2020 μάς δόθηκε η ευκαιρία να πάμε στην Κύπρο, όπου υπήρξε μια πολύ θερμή υποδοχή. Με βάση αυτό και σε συνδυασμό με το γεγονός ότι οι δείκτες ικανοποίησης των χρηστών στην Ελλάδα βελτιώνονται συνεχώς θεωρήσαμε σωστό να επεκταθούμε και σε άλλες χώρες της Δυτικής Ευρώπης». Για τις νέες αγορές, αυτή τη στιγμή εξετάζονται – σύμφωνα με τον ίδιο – η Αγγλία, η Γερμανία και η Πολωνία.

Ανάπτυξη της κοινότητας των συνεργαζόμενων επαγγελματιών

Στρατηγική προτεραιότητα για τον Douleutara παραμένει επιπλέον το να ενδυναμώσει ακόμη περισσότερο την κοινότητα συνεργατών του, παρέχοντας πρωτοποριακά εργαλεία για τη δική τους ανάπτυξη. «Στόχος μας είναι η ανάπτυξη των υφιστάμενων επαγγελματιών που δραστηριοποιούνται στις υπάρχουσες κατηγορίες της πλατφόρμας μας. Όραμά μας είναι η δημιουργία ενός οικοσυστήματος από επαγγελματίες που παρέχουν υψηλής ποιότητας υπηρεσίες σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις, με σύμμαχο την τεχνολογία» δηλώνει ο κ. Γραμμάτης.

Money Review
TAGS