Business & Finance Τετάρτη 3/03/2021, 20:00
BUSINESS & FINANCE

Google: Τι αλλάζει στις διαφημίσεις με βάση τα cookies

φωτ. ΑΡ

Τη διακοπή πώλησης διαφημίσεων, οι οποίες βασίζονται στην πλοήγηση χρηστών σ’ άλλους ιστότοπους (cookies), εξετάζει η Google, σε μια κίνηση η οποία αναμένεται να επιφέρει τεκτονικές ανακατατάξεις στη βιομηχανία ψηφιακής διαφήμισης.

Όπως ανακοίνωσε σήμερα η Alphabet, μητρική της Google, από το 2022 σχεδιάζεται η διακοπή της χρήσης τεχνολογιών ανίχνευσης, οι οποίες αναγνωρίζουν τις επισκέψεις των χρηστών στις διάφορες ιστοσελίδες.

Η απόφαση αυτή, σύμφωνα με τους αναλυτές, μπορεί να «απομακρύνει» τη διαδικτυακή βιομηχανία από τη χρήση των εξατομικευμένων τεχνικών ανίχνευσης, η οποία κατά καιρούς έχει τεθεί στο στόχαστρο κριτικής για ζητήματα ιδιωτικότητας.

H κίνηση της Google είναι πιθανό να προκαλέσει αλυσιδωτές επιπτώσεις και στις ανταγωνίστριες εταιρείες, καθώς αρκετές εξ αυτών βασίζονται στην ανίχνευση της πλοήγησης των χρηστών, προκειμένου να δημιουργήσουν στοχευόμενες διαφημίσεις.

Μάλιστα, η εταιρεία διαβεβαίωσε ότι δεν θα προχωρήσει στην υιοθέτηση εναλλακτικών τεχνολογιών και ότι δεν θα χρησιμοποιήσει άλλες εφαρμογές, τρίτων εταιρειών, προς αντικατάσταση των δικών της εργαλείων.

Αντιθέτως, ξεκαθάρισε ότι θα «λανσάρει» καινοτόμες τεχνολογίες, οι οποίες θα αποτελούν «μαξιλάρι ιδιωτικότητας, ώστε να στοχεύει σε διαφημίσεις χωρίς να συλλέγει ατομικές πληροφορίες.

Μία από αυτές τις τεχνολογίες, θα αναλύει τις συνήθειες πλοήγησης των χρηστών στις δικές τους συσκευές, και θα επιτρέπει στους διαφημιστές να στοχεύουν σε ομαδοποιημένα group χρηστών με παρόμοια ενδιαφέροντα, και όχι σε εξατομικευμένους χρήστες.

Αξίζει να σημειωθεί ότι σήμερα περίπου το 40% των χρημάτων που κατευθύνονται από τους διαφημιστές στους εκδότες του ανοικτού διαδικτύου -δηλαδή στο τμήμα της διαφήμισης πέρα από τα κλειστά συστήματα, όπως το Google Search, το YouTube ή το Facebook- διέρχεται μέσω των εργαλείων διαφημιστικής αγοράς της Google.

moneyreview.gr με πληροφορίες από WSJ

Money Review