Business & Finance Δευτέρα 1/03/2021, 10:25
BUSINESS & FINANCE

Eurobank: Το 2024 η «ολική επαναφορά» του ελληνικού τουρισμού

Eurobank: Το 2024 η «ολική επαναφορά» του ελληνικού τουρισμού

Το 2024 υπολογίζεται ότι θα καταφέρει να καλύψει το χαμένο έδαφος της πανδημίας ο ελληνικός τουρισμός, σύμφωνα με μελέτη της Eurobank, η οποία παρουσιάστηκε σε διαδικτυακή συζήτηση που διοργάνωσε η διοίκηση της τράπεζας με θέμα «Εκτιμήσεις & Παγκόσμιες Τάσεις στον Τουρισμό – Focus σε Ελλάδα και Κύπρο». Μιλώντας για τη φετινή σεζόν, ο διευθύνων σύμβουλος της Der Touristik Soren Hartmann εκτίμησε ότι «οι πελάτες θα ερωτευθούν για μια ακόμη φορά την Ελλάδα», όμως οι κρατήσεις φέτος θα είναι διαφορετικές και θα έρθουν αργότερα. 

Στη διαδικτυακή συζήτηση, που παρακολούθησαν εκπρόσωποι περισσοτέρων από 200 επιχειρήσεις με δραστηριοποίηση σε Ελλάδα και Κύπρο, καθώς και στελέχη θεσμικών φορέων από το χώρο του τουρισμού, οι ομιλητές αντήλλαξαν απόψεις για το κρίσιμο θέμα της επιστροφής της τουριστικής βιομηχανίας σε συνθήκες κανονικότητας και τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες που θα αντιμετωπίσει ο κλάδος στην μεταπανδημική περίοδο. 

Οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν παρουσίαση μελέτης του επικεφαλής Οικονομολόγου του Ομίλου Eurobank, Τάσου Αναστασάτου, με θέμα «Η παγκόσμια, ελληνική και κυπριακή οικονομία το 2021, Προοπτικές για τον Τουρισμό», με τον κ. Τ. Αναστασάτο να σημειώνει: «Η παγκόσμια οικονομία ανακάμπτει με τη βοήθεια των εμβολιασμών και της υποστηρικτικής δημοσιονομικής και νομισματικής πολιτικής. Ο τουρισμός και τα ταξίδια θα παρουσιάσουν πιο σταδιακή ανάκαμψη, με τον εσωτερικό και τον μη αεροπορικό τουρισμό πρώτους χρονικά. Στην ελληνική οικονομία, τα lockdowns μεταθέτουν τη δυναμική ανάκαμψης για το 2022. Για τον ελληνικό τουρισμό, τα σενάρια για έσοδα και αφίξεις τη φετινή χρονιά είναι συνάρτηση της εξέλιξης της πανδημίας, πάντως πλήρης ανάκτηση των επιπέδων του 2019 αναμένεται από το 2024».

Αισιοδοξία για τις προοπτικές του ελληνικού τουρισμού εξέφρασε ο κ. Soren Hartmann, Διευθύνων Σύμβουλος της Der Touristik, υπογραμμίζοντας: «Οι πελάτες θα ερωτευθούν για μια ακόμη φορά την Ελλάδα και θα θέλουν να κλείσουν ένα ταξίδι στην Ελλάδα το 2021, αλλά διαφορετικά και αργότερα σε σχέση με πριν από την πανδημία. Νέες ανταγωνιστικές συνθήκες και διαφορετικά είδη πληρωμών απαιτούν νέες συνεργασίες, μεγαλύτερη ευελιξία, καθώς και εφευρετικότητα».

Στις προκλήσεις της επόμενης ημέρας αναφέρθηκε η Βασιλική Μαυροκέφαλου, Director Market Mgt Lodging του Ομίλου Expedia: «Πιστεύουμε στην ανοικοδόμηση ενός βιώσιμου, ευέλικτου, ανθεκτικού και χωρίς αποκλεισμούς, παγκόσμιου ταξιδιωτικού οικοσυστήματος. Αποστολή μας είναι να τροφοδοτήσουμε τα παγκόσμια ταξίδια για όλους, παντού. Από την έμπνευση έως την ολοκλήρωση του ταξιδιού, ο Όμιλος Expedia αξιοποιεί τη δύναμη και την κλίμακα των δεδομένων για να βοηθήσει τους ταξιδιώτες σε κάθε στάδιο του ταξιδιού τους. Η πλατφόρμα μας συγκεντρώνει εκατομμύρια ακίνητα, δισεκατομμύρια θέσεις κρατήσεων αεροπορικών εταιρειών και χιλιάδες ενοικιάσεις αυτοκινήτων, κρουαζιέρες και δραστηριότητες».

Έμφαση στην ανάγκη στοχευμένης στρατηγικής για την επόμενη ημέρα του ελληνικού τουρισμού έδωσε ο Γιάννης Ρέτσος, Πρόεδρος ΣΕΤΕ, που μεταξύ άλλων σημείωσε: «Πρέπει να αξιολογήσουμε τις αλλαγές που γίνονται ως απόρροια της κρίσης σε δύο επίπεδα. Μακροπρόθεσμα, ο μετασχηματισμός του τουρισμού προς μια βιώσιμη κατεύθυνση και προς την ψηφιοποίηση, θέματα τα οποία ήδη συζητούσαμε πριν από την πανδημία, τώρα είναι πιο επικείμενα από ποτέ. Σε αυτήν την κατεύθυνση, είναι ευκαιρία να επαναπροσδιορίσουμε προϊόντα και υπηρεσίες και ταυτόχρονα να επενδύσουμε σε υποδομές και τη διαχείριση προορισμών. Βραχυπρόθεσμα, απαιτείται ένα ξεκάθαρο πλάνο για το άνοιγμα της αγοράς με σαφείς προϋποθέσεις εισόδου στη χώρα, διμερής συμφωνίες μεταξύ κρατών, στόχευση σε συγκεκριμένες αγορές και αναθεώρηση πρωτοκόλλων λειτουργίας. Η χώρα μας και το brand της Ελλάδας είναι στις πρώτες επιλογές των ταξιδιωτών, κάτι που μπορούμε να εκμεταλλευτούμε με τις κατάλληλες προϋποθέσεις».

Συνοψίζοντας τα συμπεράσματα της συζήτησης, ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της Eurobank, Κωνσταντίνος Βασιλείου, αναφέρθηκε στις πρωτοβουλίες που αναλαμβάνει η Eurobank για τη στήριξη του ελληνικού τουρισμού, υπογραμμίζοντας: «Η ιστορική κρίση που προκάλεσε η πανδημία στην παγκόσμια οικονομία αναμφίβολα επηρεάζει σοβαρά τον ελληνικό τουρισμό. Η Eurobank ανταποκρίθηκε από την πρώτη στιγμή, εξασφαλίζοντας ρευστότητα με όλα τα απαραίτητα κεφάλαια κίνησης για τους ενήμερους πελάτες της, σχεδίασε και έθεσε σε εφαρμογή πακέτο μέτρων στήριξης 750 εκατ. ευρώ, με ειδική στόχευση στον ελληνικό ξενοδοχειακό κλάδο, υλοποιώντας τη δέσμευσή της στον κλάδο, ανεξαρτήτως των αντίξοων συνθηκών. Η επόμενη, καλύτερη μέρα, έρχεται για τη βιώσιμη τουριστική επιχειρηματική κοινότητα και η Eurobank θα στηρίξει την επιταχυνόμενη ανάκαμψη στον κλάδο, δικαιώνοντας στην πράξη το ρόλο της ως η Τράπεζα του Τουρισμού & της Ανάπτυξης».

moneyreview.gr 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News