Business & Finance Τετάρτη 17/02/2021, 18:38
BUSINESS & FINANCE

Αγριεύει ο «πόλεμος» στα social media

Youtube Vs Tik Tok

AP Photo

Shorts θα ονομάζεται η «απάντηση» του Youtube στο Tik Tok, σε μια προσπάθεια τoυ αμερικανικού τεχνολογικού κολοσσού να ανταγωνιστεί το Πεκίνο και να εισέλθει στον ραγδαίως εξελισσόμενο τομέα των σύντομης-διάρκειας βίντεο.

Το Shorts θα καταστεί διαθέσιμο στους Αμερικανούς τον προσεχή Μάρτιο, επιτρέποντας στους χρήστες να δημιουργούν και να ανταλλάζουν βιντεάκια, διάρκειας έως 15 δευτερολέπτων. Όσο είναι δηλαδή η μέση διάρκεια των βίντεο στο Tik Tok.

Το Youtube, το οποίο ανήκει στον Όμιλο Alphabet της Google, έχει ήδη «δοκιμάσει» το νέο εργαλείο social media στην πολυπληθή αγορά της Ινδίας, με τα μέχρι στιγμής αποτελέσματα να καθιστούν αρκετά αισιόδοξα τα στελέχη της αμερικανικής εταιρείας.

Και πώς να μην συμβαίνει αυτό, όταν τα βίντεο του Shorts στην ινδική αγορά έχουν περισσότερες από 3,5 δισεκατομμύρια θεάσεις ημερησίως.

Το «μυστικό» του Tik Tok

Η δημοτικότητα του Tik Tok εκτινάχθηκε ραγδαία κατά τη διάρκεια της πανδημίας, με αρκετές εταιρείες social media να σπεύδουν να υιοθετήσουν το «μυστικό» της επιτυχίας, το οποίο έγκειται στα σύντομης-διάρκειας βίντεο.

Πρόσφατα, ενδεικτικά, το Instagram, το οποίο ανήκει στο Facebook, εισήγαγε την πλατφόρμα Reels, ενώ η Snap «λάνσαρε» το Snapchat Spotlight, κάνοντας «ντεμπούτο» σ’ αυτή την πολλά υποσχόμενη αγορά.

Παρότι το Youtube, αυτή την στιγμή, αποτελεί τη μεγαλύτερη πλατφόρμα βίντεο παγκοσμίως, η «επαγγελματική» φύση που έχει προσλάβει το τελευταίο διάστημα, «στέλνει» αρκετούς νέους ανθρώπους στο Tit Tok, το οποίο έχει έναν πιο «χαλαρό» και ερασιτεχνικό χαρακτήρα.

Οι ενστάσεις

Έτσι, μέχρι τον Οκτώβριο του 2020, η πλατφόρμα του TikTok, το οποίο ανήκει στην κινεζική εταιρεία ByteDance, είχε περισσότερα από 2 δισεκατομμύρια downloads παγκοσμίως.

Το γεγονός ωστόσο, ότι έχει καταστεί ιδιαιτέρως δημοφιλής ανάμεσα σε παιδιά και εφήβους, καθώς και ότι αναπαράγονται αμφιλεγόμενα ή επικίνδυνου περιεχομένου βίντεο, έχει «θορυβήσει» αρκετές χώρες ανά τον κόσμο.

Σήμερα δε, η ελληνική ΕΚΠΟΙΖΩ υπέβαλε καταγγελία στη γενική γραμματεία Προστασίας του Καταναλωτή, ζητώντας τη διενέργεια άμεσης έρευνας για ενδεχόμενες παραβιάσεις του Τik Tok στην πολιτική προστασίας των καταναλωτών, και ιδίως των ανηλίκων.

moneyreview.gr με πληροφορίες από Bloomberg

Money Review