BUSINESS & FINANCE

Στην αγορά της Κύπρου εισέρχεται η «Κωτσόβολος»

Μέσα στο φετινό καλοκαίρι αναμένεται να λειτουργήσουν τα δύο πρώτα καταστήματα της «Κωτσόβολος» στην Κύπρο, βήμα με το οποίο η εταιρεία, θυγατρική του βρετανικού ομίλου Dixons Carphone, αποκτά την πρώτη της παρουσία εκτός Ελλάδας. Τα δύο καταστήματα, ένα στη Λευκωσία και ένα στη Λεμεσό, πρόκειται να ξεκινήσουν να λειτουργούν ταυτόχρονα, ενώ η επένδυση της «Κωτσόβολος» στην Κύπρο περιλαμβάνει ακόμη logistics center και ανάπτυξη ηλεκτρονικού καταστήματος.

Ο αρχικός σχεδιασμός της εταιρείας προέβλεπε την έναρξη λειτουργίας των καταστημάτων τον Μάιο, όμως η πανδημία και οι περιορισμοί που θέτει στις μετακινήσεις μετέθεσε τα εγκαίνια για αργότερα. Στόχος, πάντως, είναι να ξεκινήσει η λειτουργία των καταστημάτων στην Κύπρο το πρώτο τρίμηνο της νέας οικονομικής χρήσης της «Κωτσόβολος», δηλαδή στο διάστημα Μαΐου – Ιουλίου (σ.σ. η οικονομική χρήση της εταιρείας ξεκινά την 1η Μαΐου κάθε χρόνο και ολοκληρώνεται στις 30 Απριλίου της επόμενης χρονιάς).

Αυτή τη στιγμή στην κυπριακή αγορά ηλεκτρικών συσκευών και προϊόντων τεχνολογίας ο μόνος μη τοπικός «παίκτης» που δραστηριοποιείται είναι η Public (του Olympia Group, συμφερόντων Π. Γερμανού), η οποία επίσης αναμένεται να αποκτήσει πιο ενεργό παρουσία στην Κύπρο στην κατηγορία των ηλεκτρικών συσκευών με καταστήματα υπό το σήμα της MediaMarkt. Κυριότερες εταιρείες του κλάδου στην κυπριακή αγορά είναι η Scandia, η Megaelectric, η Electroline, ενώ δραστηριότητα στην εν λόγω κατηγορία ανέπτυξαν και άλλοι όμιλοι από παράπλευρους τομείς του εμπορίου, όπως το Super Home Center που πρόκειται για κατάστημα DIY (Do It Yourself) κ.ά.

Η χρήση 2019/2020 έκλεισε για την «Κωτσόβολος» με κύκλο εργασιών 546,84 εκατ. ευρώ έναντι 531,45 εκατ. ευρώ στη χρήση 2018/2019 με τα κέρδη προ φόρων να διαμορφώνονται στα 18,29 εκατ. ευρώ (έναντι 16,67 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση) και τα κέρδη μετά από φόρους στα 11,45 εκατ. ευρώ έναντι 9,88 εκατ. ευρώ στη χρήση 2018/2019. Σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία της Dixons Carphone το διάστημα των δέκα εβδομάδων που ολοκληρώθηκε στις 9 Ιανουαρίου 2021, διάστημα το οποίο περιλαμβάνει το δεύτερο lockdown, οι πωλήσεις της «Κωτσόβολος» υποχώρησαν κατά 13% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019/2020. Το ίδιο διάστημα, βεβαίως, οι διαδικτυακές πωλήσεις αυξήθηκαν στο 48% του συνολικού τζίρου της εταιρείας από 8% το αντίστοιχο διάστημα 2019/2020. 

 

Money Review