Business & Finance Δευτέρα 15/02/2021, 12:15
BUSINESS & FINANCE

Ποιοι κλάδοι οδήγησαν τον πληθωρισμό στο -2%

Σε αρνητικά επίπεδα ο δείκτης τιμών

Ποιοι κλάδοι οδήγησαν τον πληθωρισμό στο -2%

Σε αρνητικά επίπεδα παρέμεινε τον Ιανουάριο του 2021 ο ετήσιος δείκτης τιμών καταναλωτή, δίνοντας συνέχεια στο φαινόμενο του αποπληθωρισμού, το οποίο επηρεάζει αρνητικά και την πορεία του ΑΕΠ.

Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ), ο δείκτης τιμών, σε ετήσια βάση, εμφάνισε πτώση -2% έναντι αύξησης 0,9% τον Ιανουάριο του 2020.

Σε μηνιαίο επίπεδο, ο πληθωρισμός ανήλθε στο -1,3% από -1,7% πέρυσι. Όσον αφορά το δωδεκάμηνο Φεβρουαρίου 2020 – Ιανουαρίου 2021, ο γενικός δείκτης παρουσίασε κάμψη -1,5% έναντι αύξησης 0,3% το αντίστοιχο δωδεκάμηνο 2019 – 2020.

Ποιοι κλάδοι οδήγησαν τον πληθωρισμό στο -2%-1

Πού οφείλεται η ετήσια «βουτιά»

Σύμφωνα με τα δεδομένα της ΕΛΣΤΑΤ, η μεγαλύτερη πτώση κατεγράφη στον τομέα των μεταφορών, ο οποίος υποχώρησε κατά 5,7%, ενώ ακολούθησε ο κλάδος της ένδυσης και της υπόδησης, ο οποίος βρέθηκε στο -3,5%.

Ποιοι κλάδοι οδήγησαν τον πληθωρισμό στο -2%-2

Πιο αναλυτικά:

  • -0,4% στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: χοιρινό, αρνί και κατσίκι, γιαούρτι, ελαιόλαδο, νωπά φρούτα, νωπά λαχανικά, πατάτες, αναψυκτικά. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών σε: ψωμί και δημητριακά, μοσχάρι, πουλερικά, νωπά ψάρια, γάλα νωπό πλήρες, τυριά, άλλα βρώσιμα έλαια, γλυκά κουταλιού-μαρμελάδες-μέλι, λοιπά τρόφιμα.
  • -0,4% στην ομάδα Αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα κρασιά.
  • -3,5% στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, λόγω μείωσης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
  • -3,4% στην ομάδα Στέγαση, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: φυσικό αέριο, πετρέλαιο θέρμανσης, ηλεκτρισμό, στερεά καύσιμα.
  • -2,2% στην ομάδα Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: υφαντουργικά προϊόντα οικιακής χρήσης, οικιακές συσκευές και επισκευές, υαλικά-επιτραπέζια σκεύη και σκεύη οικιακής χρήσης, είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού.
  • -1,2% στην ομάδα Υγεία, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα φαρμακευτικά προϊόντα. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών στις ιατρικές υπηρεσίες.
  • -5,7% στην ομάδα Μεταφορές, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: καύσιμα και λιπαντικά, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με σιδηρόδρομο, οδικές μεταφορές επιβατών, συνδυασμένες μεταφορές επιβατών. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών στα καινούργια αυτοκίνητα.
  • -2,1% στην ομάδα Επικοινωνίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στις τηλεφωνικές υπηρεσίες.
  • -0,6% στην ομάδα Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: οπτικοακουστικό εξοπλισμόυπολογιστές-επισκευές, μικρά είδη αναψυχής-άνθη-κατοικίδια ζώα. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών στα διαρκή αγαθά αναψυχής.
  • -0,6% στην ομάδα Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία-καφενεία, ξενοδοχεία-μοτέλ-πανδοχεία.
  • -2,4% στην ομάδα Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα άλλα είδη ατομικής φροντίδας.

Ποιοι κλάδοι οδήγησαν τον πληθωρισμό στο -2%-3

moneyreview.gr

 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News