Business & Finance Πέμπτη 11/02/2021, 10:33
BUSINESS & FINANCE

Coca Cola HBC: Ένα πέμπτο χαμηλότερα η κατανάλωση στην Ελλάδα

Coca Cola HBC: Ένα πέμπτο χαμηλότερα η κατανάλωση στην Ελλάδα

Μείωση 20,6% στον όγκο πωλήσεών της στην Ελλάδα ανακοίνωσε η Coca Cola HBC για το σύνολο του 2020, καθώς όπως εξηγεί η εταιρεία, πρόκειται για μία από τις χώρες που έχει πληγεί περισσότερο στον τομέα των αναπτυγμένων αγορών, δεδομένης της υψηλής έκθεσης στο κανάλι της κατανάλωσης εκτός σπιτιού και στον τουρισμό.

Η επίδοση του όγκου πωλήσεων κατά το τέταρτο τρίμηνο σημείωσε σημαντική βελτίωση παρά την ιδιαίτερα υψηλή συγκριτική βάση, σημειώνει η εταιρεία.

Συνολικά, ο όμιλος εμφάνισε μείωση στον όγκο πωλήσεων του 2020 κατά 4,6% σε συγκρίσιμη βάση, με την Coca Cola HBC να σημειώνει ότι οι επιδόσεις στο δεύτερο εξάμηνο είναι βελτιωμένες, καθώς ο όγκος πωλήσεων εμφάνισε μείωση κατά 0,7% για το τέταρτο τρίμηνο.

Τέσσερις από τις μεγαλύτερες αγορές της εταιρείας παρουσίασαν αύξηση του όγκου πωλήσεων σε αντίστοιχη βάση σύγκρισης: η Νιγηρία, η Ρωσία, η Πολωνία και η Ουκρανία. Επίσης, η Coca Cola HBC εμφάνισε αύξηση του όγκου πωλήσεων στο κανάλι της εντός σπιτιού κατανάλωσης κατά μεσαίο μονοψήφιο ποσοστό το δεύτερο εξάμηνο. Σε ό,τι αφορά το μείγμα προϊόντων, καταγράφηκε ετήσια αύξηση 0,2% στα ανθρακούχα αναψυκτικά, 3,2% στα ανθρακούχα αναψυκτικά για ενήλικες και 17,9% στα ποτά ενέργειας.

Τα έσοδα από πωλήσεις ανά κιβώτιο σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση σταθεροποιήθηκαν κατά το δεύτερο εξάμηνο και μειώθηκαν κατά 4,1% σε ετήσια βάση, σημειώνοντας βελτιωμένη επίδοση σε σχέση με την μείωση κατά 6,1% στο πρώτο εξάμηνο.

Τα έσοδα από πωλήσεις σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση μειώθηκαν κατά 8,5% σε αντίστοιχη βάση σύγκρισης, ενώ τα δημοσιευμένα έσοδα μειώθηκαν κατά 12,7%.

Η εταιρεία ανακοίνωσε επίσης ισχυρή αύξηση μεριδίων αγοράς το 2020, με αύξηση στα μερίδια αξίας κατά 40 μονάδες βάσης στην κατηγορία των έτοιμων προς κατανάλωση μη αλκοολούχων ποτών και κατά 30 μονάδες βάσης στην κατηγορία των ανθρακούχων αναψυκτικών.

Το συγκρίσιμο περιθώριο λειτουργικών κερδών έφτασε το 11%, με αύξηση 20 μονάδων βάσης σε ετήσια βάση ή το 10,6% σε αντίστοιχη βάση σύγκρισης, με μείωση 20 μονάδων βάσης σε ετήσια βάση. Τα λειτουργικά κέρδη μειώθηκαν κατά 7,6% σε 660,7 εκατ. ευρώ.

Η εταιρεία έλαβε μέτρα ελέγχου των δαπανών, με αποτέλεσμα να εξοικονομήσει 120 εκατ. ευρώ.

Συνεπώς, εμφάνισε συγκρίσιμα βασικά κέρδη ανά μετοχή 1,19 ευρώ, τα οποία ήταν μειωμένα κατά 17,5%, λόγω υψηλότερου μέσου φορολογικού συντελεστή και μικρής αύξησης στις δαπάνες χρηματοδότησης. Τα βασικά κέρδη ανά μετοχή μειώθηκαν κατά 14,9%.

Το Διοικητικό Συμβούλιο προτείνει μέρισμα ανά μετοχή ύψους 0,64 ευρώ, αυξημένο κατά 3,2% σε ετήσια βάση.

Οι καθαρές ταμειακές ροές διαμορφώθηκαν στα 497 εκατ. ευρώ, αυξημένες κατά 54,4 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση.

Ο Zoran Bogdanovic, Διευθύνων Σύμβουλος της Coca-Cola HBC AG, σχολίασε: «Τα νούμερα που παρουσιάσαμε σήμερα αποδεικνύουν τη μεγάλη πρόοδο του ομίλου μας στη διαμόρφωση λειτουργικής ευελιξίας αλλά και την αντοχή των περιθωρίων κέρδους σε βάθος χρόνου. Είμαι υπερήφανος για την ταχύτητα, ευελιξία και φροντίδα με την οποία ανταποκρίθηκαν οι άνθρωποί μας κατά τη διάρκεια της πανδημίας και για τα αποτελέσματα που έχουμε επιτύχει. Είμαι επίσης ευγνώμων στους πελάτες και τους προμηθευτές μας για την πολύτιμη συνεργασία τους, η οποία είναι ακόμη περισσότερο ζωτικής σημασίας σε αυτές τις δύσκολες στιγμές.

Η βελτιωμένη επίδοση κατά το δεύτερο εξάμηνο οφείλεται στην αύξηση της κατανάλωσης στο σπίτι και τη μεγαλύτερη ανθεκτικότητα της κατανάλωσης εκτός σπιτιού, παρά την επανεμφάνιση κρουσμάτων σε πολλές από τις αγορές μας προς το τέλος του έτους. Ο καθορισμός αυστηρών προτεραιοτήτων για τις επενδύσεις στην αγορά, πάντα σε στενή συνεργασία με την ομάδα της The Coca-Cola Company, σε συνδυασμό με την άμεση προσαρμογή της στρατηγικής διείσδυσης στην αγορά και την εξαιρετική εφαρμογή της εμπορικής μας στρατηγικής, είχαν ως αποτέλεσμα μεγάλη αύξηση του μεριδίου αγοράς σε αξία τόσο στα έτοιμα προς κατανάλωση μη αλκοολούχα ποτά όσο και στα ανθρακούχα αναψυκτικά στις περισσότερες αγορές μας.

Με την αβεβαιότητα στις οικονομικές προοπτικές να παραμένει, είμαστε σίγουροι για τις ευκαιρίες και κατευθύνσεις που παρουσιάζονται για τον Όμιλο και επενδύουμε για να ενισχύσουμε τις ικανότητές μας, οι οποίες θα καθορίσουν, σε συνδυασμό με την περαιτέρω πρόοδο στο κομμάτι της βιωσιμότητας, την μακροπρόθεσμη απόδοσή μας. Το 2021, θα συνεχίσουμε να προσαρμοζόμαστε γρήγορα σε μια δυναμική αγορά και θα συνεργαστούμε με τους πελάτες μας για να επιτύχουμε σημαντική ανάκαμψη στα έσοδα από πωλήσεις σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση, μαζί με μια μικρή αύξηση στο λειτουργικό περιθώριο κέρδους. Σε αναγνώριση της δύναμης του οργανισμού και των μελλοντικών ευκαιριών, το Διοικητικό Συμβούλιο έχει προτείνει μέρισμα ανά μετοχή ύψους €0,64, αυξημένο κατά 3,2% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Προχωράμε με αισιοδοξία και γνωρίζοντας ότι θα συνεχίσουμε να προσαρμοζόμαστε για να κερδίσουμε.»

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News