ΤΕΧΝΙΚΗ ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ

Οι μπίζνες της οικογένειας Στέγγου στη ναυτιλία

Οι μπίζνες της οικογένειας Στέγγου στη ναυτιλία

Στην λίστα των κατασκευαστικών εταιρειών που, εσχάτως, επιδιώκουν να πατήσουν «restart» συγκαταλέγεται η Τεχνική Ολυμπιακή, η οποία, μετά την πώληση του Πόρτο Καρράς, εστιάζει στην ναυτιλία ως νέα επιχειρηματική δραστηριότητα. Σύμφωνα με το πληροφοριακό σημείωμα που δημοσίευσε η εισηγμένη ενόψει της έκτακτης γενικής συνέλευσης της 26ης Φεβρουαρίου, η δραστηριότητα περιλαμβάνει, καταρχήν, πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Για το σκοπό αυτό έχει ήδη συσταθεί η εγγονή (σημ.: τρίτη εταιρεία ελέγχεται από θυγατρική του ομίλου) εταιρεία T.O. Shipping LTD., με έδρα στην Κύπρο, η οποία ελέγχεται σε ποσοστό 100% από την εταιρεία T.O. International Holding LTD., θυγατρική εταιρεία σε ποσοστό 100% της Τεχνικής Ολυμπιακής.

Όπως σημειώνεται στο ενημερωτικό, η T.O. Shipping LTD έχει ήδη υλοποιήσει μικρής έκτασης δραστηριότητες στον τομέα της ναυτιλίας και κατέχει κατ’ αποτέλεσμα, ως ανωτέρω, ποσοστό 15% σε έξι νεοσύστατες πλοιοκτήτριες εταιρείες. Συμμετέχει ακόμη με 85% σε έτερη νεοσύστατη πλοιοκτήτρια εταιρεία (αφορά σε πλειοψηφική συμμετοχή), η οποία έχει ήδη καταβάλει προκαταβολή για την απόκτηση πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

Οι μπίζνες της οικογένειας Στέγγου στη ναυτιλία-1

 

6+1 πλοία

Κατά το διάστημα Σεπτεμβρίου 2020-Ιανουαρίου 2021, η T.O. Shipping LTD απέκτησε έμμεσες συμμετοχές στις έξι πλοιοκτήτριες εταιρείες Akiteta Marine, Kalmar Maritime, Kithira Maritime, Kimi Maritime, Klaireda Maritime και Stamatis B Maritime. Οι εταιρείες αυτές (βλ. παρακάτω πίνακα), διαθέτουν έξι πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με έτη ναυπήγησης από το 1998 έως και το 2004. Αυτά διαθέτουν κόστος αγοράς 73,7 εκατ.δολαρίων, εκ των οποίων περίπου ποσό 21,7 εκατ. δολ. καλύφθηκε από τραπεζικό δανεισμό που ανέλαβαν οι νεοσύστατες πλοιοκτήτριες εταιρείες. Η Τεχνική Ολυμπιακή για τη συμμετοχή της στις εν λόγω επενδύσεις έχει πληρώσει συνολικά 7,8 εκατ. δολάρια (βάσει του ποσοστού που ελέγχει στην κάθε πλοιοκτήτρια εταιρεία).

Την εμπορική διαχείριση (commercial management) των εν λόγω έξι πλοίων έχει αναλάβει η εταιρεία Conchart Commercial INC., ενώ η τεχνική διαχείρισή τους έχει αναταθεί στην Technomar Shipping στην οποία συμμετέχει ο Ανδρέας Στέγγος-ένας εκ των γιών του Κ. Στέγγου- με ποσοστό 49%.

Η T.O. Shipping Ltd, μέσω της Roma Holdings (συμμετέχει με 85% σε αυτήν) έχει -βάσει μνημονίου συνεργασίας- προκαταβάλει 2,7 εκατ. δολάρια για την απόκτηση πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, σημαίας Λιβερίας, 9.800 TEU και έτους ναυπήγησης 2006, το οποίο θα φέρει την ονομασία MSC ROMA.  Όσον αφορά το υπολειπόμενο 15% της Roma Holdings ελέγχεται από την εταιρεία Agorgiani ΙΙ Shipping Inc., ενώ η συναλλαγή θα πρέπει να εγκριθεί από την  επικείμενη έκτακτη γενική συνέλευση. Για το συγκεκριμένο πλοίο, το κόστος αγοράς (τελική αξία) τοποθετείται σε 33,5 εκατ. δολάρια, εκ των οποίων περίπου 19,5 εκατ. δολ. σχεδιάζεται να καλυφθούν με τραπεζικό δανεισμό. Βάσει της συμμετοχής της στην εταιρεία, η Τεχνική Ολυμπιακή θα Οι μπίζνες της οικογένειας Στέγγου στη ναυτιλία-2καταβάλλει συνολικά περίπου ποσό 11,9 εκατ. δολ. (συμπεριλαμβανομένης προκαταβολής).

Οι μπίζνες της οικογένειας Στέγγου στη ναυτιλία-3

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News