Business & Finance Παρασκευή 5/02/2021, 16:00
BUSINESS & FINANCE

Έξοδος Nike: «Σε ρίσκο έως και το 50% του τζίρου ενός καταστήματος»

Αποζημιώσεις θα διεκδικήσουν επιχειρήσεις που θα κινηθούν νομικά

Έξοδος Nike: «Σε ρίσκο έως και το 50% του τζίρου ενός καταστήματος»

«Απότομο θάνατο» θα αποτελέσει για αρκετές μικρομεσαίες επιχειρήσεις αθλητικών ειδών η απόφαση της Nike να διακόψει τη συνεργασία της με 91 εμπόρους στην Ελλάδα, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς.

Οι αντιδράσεις στον εμπορικό κόσμο, έπειτα και από την ανακοίνωση της Nike ότι στο εξής τα προϊόντα της θα πωλούνται στην Ελλάδα μέσω του σάιτ της, των καταστημάτων της αλλά και ενός μικρού αριθμού στρατηγικών συνεργατών της, συνεχίζονται.

Η απόφαση αυτή εκτιμάται ότι επηρεάζει περίπου 300 καταστήματα λιανικής, πολλά εκ των οποίων στηρίζονται στη Nike για την επιβίωσή τους και δοκιμάζονται ήδη εξαιτίας της πανδημίας. Υπολογίζεται ότι ένα κατάστημα αθλητικών ειδών οφείλει περίπου το 50% του τζίρου του στα προϊόντα της Nike, ενώ για τα καταστήματα μόδας που συνεργάζονταν με την εταιρεία, το αντίστοιχο ποσοστό κυμαίνεται γύρω στο 25%. Σύμφωνα με τους επιχειρηματίες, το κενό που δημιουργείται με τη διακοπή της συνεργασίας τους με τη Nike δεν μπορεί να αναπληρωθεί, με δεδομένο ότι πρόκειται για το Νο1 αθλητικό brand του κόσμου.

Τυπικά, η συνεργασία της Nike με τις επιχειρήσεις αυτές λήγει μετά το τέλος της καλοκαιρινής σεζόν του 2022, δηλαδή στις 31 Μαΐου 2022, κάτι που σημαίνει ότι τα καταστήματα θα δώσουν τις τελευταίες παραγγελίες τους τον Οκτώβριο του 2021. Πολλοί καταστηματάρχες, ωστόσο, είναι απρόθυμοι να στηρίξουν έστω και για αυτό το διάστημα μία συνεργασία που έχει ημερομηνία λήξης.

Οι επιχειρηματίες αυτοί, πολλοί εκ των οποίων συνεργάζονται με τη Nike τα τελευταία 20 ή 30 χρόνια, θεωρούν ότι συνέβαλλαν και οι ίδιοι στη γιγάντωση της πολυεθνικής και τώρα την κατηγορούν για χειραγώγηση της αγοράς. Όπως λένε, η εταιρεία στρέφει το πελατολόγιο που οι ίδιοι τη βοήθησαν να «χτίσει» στα δικά της καταστήματα και στις ισχυρές αλυσίδες αθλητικών ειδών. Μάλιστα, πίσω από αυτή την κίνηση «βλέπουν» και μία πρόθεση της Nike να σπρώξει τις τιμές λιανικής προς τα πάνω, αφού θεωρούν ότι σύντομα θα δημιουργηθούν μονοπωλιακές συνθήκες στην αγορά.

Και την ίδια στιγμή, φοβούνται ότι το παράδειγμα της Nike θα ακολουθήσουν και άλλες πολυεθνικές των αθλητικών ειδών. «Εάν κάνει το ίδιο και η Adidas, δεν θα μείνει κανένας όρθιος», εξηγεί μιλώντας στο moneyreview.gre ο Νίκος Σεφεριάδης, ο οποίος διατηρεί το κατάστημα «Στρατηγός» στο Μοναστηράκι.

Πλέον, οι επιχειρηματίες αυτοί σκοπεύουν να κινηθούν νομικά κατά της Nike, ποντάροντας όχι στην ανατροπή της στρατηγικής της εταιρείας (αφού γνωρίζουν ότι κάτι τέτοιο δεν πρόκειται να γίνει), αλλά διεκδικώντας αποζημιώσεις.

moneyreview.gr

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News