Business & Finance Δευτέρα 30/09/2024, 22:45
BUSINESS & FINANCE

Η AT&T αποεπενδύει από την DirecTV και επικεντρώνεται σε 5G και οπτικές ίνες

Η AT&T αποεπενδύει από την DirecTV και επικεντρώνεται σε 5G και οπτικές ίνες

Η AT&T Inc. ανακοίνωσε την οριστική της έξοδο από μια δαπανηρή βουτιά στον τομέα της ψυχαγωγίας με την πώληση του εναπομείναντος μεριδίου της στον φορέα εκμετάλλευσης δορυφορικής τηλεόρασης DirecTV.

Σύμφωνα με τους όρους, η AT&T πωλεί το 70% του μεριδίου της στην επιχείρηση στην επενδυτική εταιρεία TPG Inc. έναντι 7,6 δισ. δολαρίων σε μετρητά που επιμερίζονται σε πέντε χρόνια. Αυτό ακολουθεί την πώληση του 30% του μεριδίου της DirecTV στην TPG έναντι 7,1 δισ. δολαρίων το 2021. Η AT&T δήλωσε επίσης τη Δευτέρα ότι έλαβε 19 δισεκατομμύρια δολάρια σε διανομές από την DirecTV από το 2021.

Η συμφωνία συμπίπτει με τη συμφωνία της DirecTV να αποκτήσει την Dish, το τμήμα δορυφορικής τηλεόρασης της EchoStar Corp. απορροφώντας 9,75 δισ. δολάρια σε σχετικό χρέος.

Η πώληση της AT&T τερματίζει μια δαπανηρή προσπάθεια στον τομέα της ψυχαγωγίας από την άλλοτε μεγαλύτερη τηλεφωνική εταιρεία των ΗΠΑ. Η AT&T συμφώνησε να πληρώσει συνολικά 67,1 δισ. δολάρια για την DirecTV το 2014, συμπεριλαμβανομένου χρέους σχεδόν 19 δισ. δολαρίων, για να γίνει ο μεγαλύτερος πάροχος συνδρομητικής τηλεόρασης. Εκείνη την εποχή, η AT&T επεδίωκε να διαφοροποιηθεί από την αγορά της ασύρματης τηλεφωνίας, η οποία είχε γίνει κορεσμένη και υποκείμενη σε πόλεμο τιμών.

Δύο χρόνια αργότερα, η AT&T συμφώνησε να αγοράσει την Time Warner, τη μητρική εταιρεία των HBO, CNN και Warner Bros. έναντι συνολικά 108,8 δισ. δολαρίων, συμπεριλαμβανομένου του χρέους, στοιχηματίζοντας ότι θα μπορούσε να ευημερήσει παρέχοντας ταινίες και τηλεοπτικές εκπομπές μέσω των δικών της τηλεφωνικών γραμμών και συνδέσεων δορυφορικής τηλεόρασης.

Αλλά αυτό το όνειρο δεν πραγματοποιήθηκε ποτέ.

Όταν ο διευθύνων σύμβουλος John Stankey ανέλαβε το τιμόνι της AT&T το 2020, η εταιρεία ήταν επιβαρυμένη με χρέος από τις δύο μεγάλες συμφωνίες και υπό την πίεση να επεκτείνει τις ασύρματες υπηρεσίες της και τις ευρυζωνικές της δυνατότητες.

Η DirecTV και η μονάδα WarnerMedia -όπως και πολλοί άλλοι παραδοσιακοί τηλεοπτικοί πάροχοι- υπέφεραν από την επιταχυνόμενη απώλεια συνδρομητών προς μια νέα γενιά υπηρεσιών streaming, όπως το Netflix και το Amazon Prime Video.

Σε μια εντυπωσιακή ανατροπή, η AT&T ανακοίνωσε τον Μάιο του 2021 τα σχέδιά της να πουλήσει την WarnerMedia στην Discovery Inc. έναντι μετρητών και μετοχών αξίας 82,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Τρεις μήνες αργότερα συμφώνησε στην πώληση του 30% του μεριδίου της DirecTV στην TPG. 

Οι απώλειες συνδρομητών της DirecTV μαρτυρούν πολλά από την ιστορία. Όταν η AT&T αγόρασε την εταιρεία το 2014, είχε περισσότερους από 18 εκατομμύρια συνδρομητές βίντεο. Μέχρι τη στιγμή της πρώτης συναλλαγής με την TPG, η DirecTV είχε πέσει στα 15,4 εκατομμύρια. Τώρα είναι περίπου 10 εκατομμύρια.

Η AT&T δήλωσε ότι η πώληση του εναπομείναντος μεριδίου της DirecTV θα επιτρέψει στη διοίκηση να επικεντρωθεί στο να είναι μια εταιρεία ασύρματης τεχνολογίας 5G και συνδεσιμότητας οπτικών ινών και να ενισχύσει τον ισολογισμό της.

Η εταιρεία αναμένει ότι η συμφωνία θα κλείσει το δεύτερο εξάμηνο του 2025.

Moneyreview.gr με πληροφορίες από Bloomberg

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News