Ινδία: Samsung και Xiaomi ερευνώνται για αντιμονοπωλιακές πρακτικές – Ο ρόλος των Amazon και Flipkart
Τα ευρήματα της έρευνας αποτελούν σημαντικό πλήγμα για την Amazon και τη Flipkart σε μια βασική αναπτυσσόμενη αγορά, όπου αντιμετωπίζουν εδώ και χρόνια την οργή των μικρών λιανοπωλητών για το γεγονός ότι πλήττουν τις offline επιχειρήσεις τους.
Η Samsung, η Xiaomi και άλλες εταιρείες smartphones συνεννοήθηκαν με την Amazon και την Flipkart της Walmart για την αποκλειστική διάθεση προϊόντων στους ινδικούς ιστότοπους των εταιρειών ηλεκτρονικού εμπορίου κατά παράβαση της αντιμονοπωλιακής νομοθεσίας, σύμφωνα με ρυθμιστικές εκθέσεις που είδε το Reuters.
Οι αντιμονοπωλιακές έρευνες που διεξήγαγε η Επιτροπή Ανταγωνισμού της Ινδίας (CCI) διαπίστωσαν ότι η Amazon και η Flipkart παραβίασαν τους τοπικούς νόμους περί ανταγωνισμού δίνοντας πλεονέκτημα σε επιλεγμένους πωλητές, δίνοντας προτεραιότητα σε ορισμένες καταχωρίσεις και κάνοντας μεγάλες εκπτώσεις σε προϊόντα, πλήττοντας άλλες εταιρείες, ανέφερε το Reuters αυτή την εβδομάδα.
Η έκθεση 1.027 σελίδων της CCI για την Amazon ανέφερε επίσης ότι οι ινδικές μονάδες πέντε εταιρειών – Samsung, Xiaomi, Motorola, Realme και OnePlus – «συμμετείχαν στην πρακτική της αποκλειστικής» παρουσίασης τηλεφώνων σε «συνεννόηση» με την Amazon και τις θυγατρικές της, παραβιάζοντας τη νομοθεσία περί ανταγωνισμού.
Στην περίπτωση της Flipkart, μια έκθεση 1.696 σελίδων της CCI ανέφερε ότι οι ινδικές μονάδες της Samsung, της Xiaomi, της Motorola, της Vivo, της Lenovo και της Realme εφάρμοσαν παρόμοιες πρακτικές.
Η συμπερίληψη κατασκευαστών smartphone όπως η Samsung και η Xiaomi στην υπόθεση θα μπορούσε να αυξήσει τα νομικά προβλήματα και τα ζητήματα συμμόρφωσης που αντιμετωπίζουν.
«Η αποκλειστικότητα στις επιχειρήσεις είναι κάτι που αποτελεί μέγα ζήτημα. Δεν είναι μόνο ενάντια στον ελεύθερο και θεμιτό ανταγωνισμό, αλλά και ενάντια στα συμφέροντα των καταναλωτών», έγραψε ο επικουρικός γενικός διευθυντής της CCI G.V. Siva Prasad στις εκθέσεις της Amazon και της Flipkart, σε πανομοιότυπα πορίσματα.
Οι εταιρείες smartphone κατηγορούνται για αντιανταγωνιστική συμπεριφορά στις εκθέσεις της CCI, οι οποίες έχουν ημερομηνία 9 Αυγούστου και δεν είναι δημόσιες αναφέρει το Reuters.
Η Xiaomi αρνήθηκε να σχολιάσει, ενώ οι άλλοι κατασκευαστές smartphone δεν απάντησαν σε αιτήματα για σχόλια. Η Amazon, η Flipkart και η CCI δεν απάντησαν και δεν έχουν μέχρι στιγμής σχολιάσει τα ευρήματα των εκθέσεων.
Και οι δύο εκθέσεις της CCI ανέφεραν ότι κατά τη διάρκεια των ερευνών η Amazon και η Flipkart «υποβάθμισαν σκόπιμα» τους ισχυρισμούς περί αποκλειστικών λανσαρισμάτων, αλλά οι αξιωματούχοι διαπίστωσαν ότι η πρακτική ήταν «ανεξέλεγκτη».
Τα στοιχεία της Counterpoint Research δείχνουν ότι η νοτιοκορεατική Samsung και η κινεζική Xiaomi είναι δύο από τους μεγαλύτερους παίκτες smartphone στην Ινδία, κατέχοντας μαζί σχεδόν 36% μερίδιο αγοράς, με την κινεζική Vivo στο 19%.
Η αγορά ηλεκτρονικού λιανικού εμπορίου της Ινδίας πρόκειται να ξεπεράσει τα 160 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2028, από 57-60 δισεκατομμύρια δολάρια το 2023, εκτιμά η εταιρεία συμβούλων Bain.
Τα ευρήματα της έρευνας αποτελούν σημαντικό πλήγμα για την Amazon και τη Flipkart σε μια βασική αναπτυσσόμενη αγορά, όπου εδώ και χρόνια αντιμετωπίζουν την οργή των μικρών λιανοπωλητών επειδή πλήττουν τις offline επιχειρήσεις τους.
Η CCI δήλωσε επίσης ότι και οι δύο εταιρείες χρησιμοποίησαν τις ξένες επενδύσεις τους για να παρέχουν επιδοτούμενα ποσοστά για υπηρεσίες όπως η αποθήκευση και το μάρκετινγκ σε έναν επιλεγμένο αριθμό πωλητών.
Έκρηξη των ηλεκτρονικών πωλήσεων
Ορισμένες από τις εταιρείες smartphone – Xiaomi, Samsung, OnePlus, Realme και Motorola – έχουν διαταχθεί να υποβάλουν τις οικονομικές τους καταστάσεις για τρία οικονομικά έτη έως το 2024, πιστοποιημένες από τον ελεγκτή τους, στην CCI, σύμφωνα με ένα εσωτερικό έγγραφο της CCI με ημερομηνία 28 Αυγούστου, το οποίο είδε επίσης το Reuters.
Η έρευνα για την Amazon, τη Flipkart και τους πωλητές τους ξεκίνησε το 2020 από καταγγελία θυγατρικής της μεγαλύτερης ένωσης λιανοπωλητών της χώρας, της Συνομοσπονδίας Εμπόρων Όλης της Ινδίας, η οποία έχει 80 εκατομμύρια μέλη.
Η CCI θα εξετάσει τις επόμενες εβδομάδες τυχόν ενστάσεις στα πορίσματά της από την Amazon, τη Flipkart, την ένωση λιανοπωλητών και τις εταιρείες smartphone και θα μπορούσε ενδεχομένως να επιβάλει πρόστιμα μαζί με την εντολή στις εταιρείες να αλλάξουν τις επιχειρηματικές τους πρακτικές, δήλωσαν άνθρωποι που γνωρίζουν το θέμα.
Οι Ινδοί έμποροι λιανικής πώλησης έχουν επανειλημμένα κατηγορήσει την Amazon και τη Flipkart, καθώς και τις εταιρείες smartphone, για αποκλειστικές παρουσιάσεις τηλεφώνων στο διαδίκτυο, λέγοντας ότι τα καταστήματα έχουν υποστεί ζημιά, καθώς δεν έπαιρναν τα τελευταία μοντέλα και οι πελάτες τα έψαχναν στους διαδικτυακούς τόπους αγορών.
«Οι αποκλειστικές παρουσιάσεις δεν είχαν επηρεάσει σοβαρά μόνο τους απλούς πωλητές της πλατφόρμας αλλά και τους πωλητές σε καταστήματα λιανικής πώλησης, στους οποίους παρασχέθηκαν κινητά τηλέφωνα σε πολύ μεταγενέστερη ημερομηνία», ανέφεραν και οι δύο εκθέσεις της CCI, επικαλούμενες αναλύσεις δεδομένων από εταιρείες smartphone.
Η ινδική εταιρεία ερευνών Datum Intelligence εκτιμά ότι το 50% των πωλήσεων τηλεφώνων έγινε πέρυσι μέσω διαδικτύου, από 14,5% το 2013. Η Flipkart είχε μερίδιο 55% στις online πωλήσεις τηλεφώνων το 2023 και η Amazon 35%.
Moneyreview.gr με πληροφορίες από CNBC
Διαβάστε επίσης:
Η Samsung λανσάρει το «έξυπνο» δαχτυλίδι
Μπορεί η Ινδία να γίνει πλούσια πριν «γεράσει»;
Το «στοίχημα» τεχνολογικών γιγάντων για να μειώσουν τον κλιματικό αντίκτυπο της AI
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News