Σούπερ μάρκετ: Aύξηση τζίρου κατά 2,9% – Ενισχύεται η κατανάλωση
Μεγαλύτερη αύξηση του όγκου πωλήσεων από αυτήν της αξίας πωλήσεων δείχνουν τα στοιχεία της Circana για την κατηγορία των σούπερ μάρκετ. Αν και η διαφορά είναι οριακή, είναι ενδεικτική της τάσης που διαμορφώνεται πλέον στις τιμές –σταθερότητα ή ακόμη και μείωση– οδηγώντας σε ενίσχυση της κατανάλωσης. ∆εδομένων, βεβαίως, των πολύ μεγάλων ανατιμήσεων που προηγήθηκαν ειδικά τη διετία 2022-2023, με τις όποιες μειώσεις τιμών που έχουν γίνει να μην είναι ούτε της ίδιας έκτασης ούτε της ίδιας έντασης, σημαντικό μέρος του τζίρου εξακολουθεί να είναι πληθωριστικό, αλλά δεν είναι αποκλειστικά αυτό, όπως συνέβαινε μέχρι πρόσφατα.
Σύμφωνα, λοιπόν, με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών αγοράς Circana (πρώην IRI) ο τζίρος των σούπερ μάρκετ κατά το διάστημα Ιανουαρίου – Ιουλίου 2024 αυξήθηκε σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2023 κατά 2,9% περίπου, στα 6,84 δισ. ευρώ από 6,64 δισ. ευρώ πέρυσι. Την ίδια ώρα, ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε κατά 3%, ο ρυθμός μεταβολής του δηλαδή ήταν οριακά υψηλότερος από αυτόν της αξίας πωλήσεων. Αξίζει να σημειωθεί ότι συνολικά το 2023 η αξία πωλήσεων των σούπερ μάρκετ αυξήθηκε κατά 9,3% και όγκος πωλήσεων μόλις κατά 2,5%, ενώ ανάλογη ήταν η εικόνα και το 2022, όταν η αξία πωλήσεων είχε αυξηθεί κατά 7,50% και ο όγκος πωλήσεων μόλις κατά 0,50%.
Η αξία και ο όγκος πωλήσεων στις 11 βασικές κατηγορίες ειδών σούπερ μάρκετ εξελίχθηκε ως εξής στο επτάμηνο Ιανουαρίου – Ιουλίου 2024 σε σύγκριση με το αντίστοιχο περyσινό διάστημα:
– Μη αλκοολούχα ποτά: αύξηση αξίας πωλήσεων κατά 7,5% και όγκου πωλήσεων κατά 5,8%. Η αύξηση του τζίρου είναι σε μεγάλο βαθμό απόρροια των ανατιμήσεων στην εν λόγω κατηγορία, καθώς περιλαμβάνει τους φυσικούς χυμούς και τον καφέ.
– Αλκοολούχα ποτά: αύξηση αξίας πωλήσεων κατά 6,9% και όγκου πωλήσεων κατά 8,2%.
– Κατεψυγμένα τρόφιμα: αύξηση αξίας πωλήσεων κατά 4,8% και όγκου πωλήσεων κατά 3,8%.
– Υλικά μαγειρικής: αύξηση αξίας πωλήσεων κατά 4,4% και όγκου πωλήσεων κατά 0,5%.
– Είδη ατομικής φροντίδας και ομορφιάς: αύξηση αξίας πωλήσεων κατά 4,3% και όγκου πωλήσεων κατά 4,7%. Πρόκειται για μία από τις κατηγορίες στις οποίες εφαρμόστηκε το μέτρο της μείωσης των παροχών από τους προμηθευτές προς τους λιανεμπόρους και της μεταφοράς του οφέλους στις αρχικές τιμές.
– Γαλακτοκομικά: αύξηση αξίας πωλήσεων κατά 3,5% και όγκου κατά 7,1%. Πρόκειται για την κατηγορία όπου η μείωση των τιμών προκάλεσε σημαντική αύξηση της κατανάλωσης.
– Σνακς: αύξηση αξίας πωλήσεων κατά 2,7% και μείωση όγκου πωλήσεων κατά 0,6%, με τις ανατιμήσεις να προκαλούν μείωση των λεγόμενων «αυθόρμητων αγορών».
– Καθαριστικά σπιτιού – απορρυπαντικά: αύξηση αξίας πωλήσεων κατά 1,4% και όγκου πωλήσεων κατά 3,7%. Κaι εδώ εφαρμόστηκε το μέτρο της μείωσης των παροχών.
– Συσκευασμένα τρόφιμα: αύξηση αξίας πωλήσεων κατά 0,9% και όγκου κατά 1,1%.
– Είδη ατομικής υγιεινής: μείωση αξίας πωλήσεων κατά 4,8%και αύξηση όγκου κατά 1,6%.
– Aλλα είδη νοικοκυριού: μείωση αξίας πωλήσεων κατά 1,7% και αύξηση του όγκου κατά 0,9%.
Διαβάστε επίσης:
Άνοδος τζίρου στα σούπερ μάρκετ λόγω αύξησης της κατανάλωσης
Σούπερ μάρκετ: Τρίτος μήνας πτώσης των τιμών – Πού έγιναν οι μεγαλύτερες μειώσεις
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News