Business & Finance Δευτέρα 1/02/2021, 10:08
BUSINESS & FINANCE

ΕΣΑ: Ποιες κατηγορίες καταστημάτων ζητεί να ενταχθούν στο click in shop

Φωτ. Intime

Την άμεση ένταξη στη λειτουργία με την διαδικασία του click inside, των καταστημάτων αργυροχρυσοχοΐας, υφασμάτων – κουρτινών και επίπλων, αλλά και των ανθοπωλείων, που δραστηριοποιούνται στις περιοχές «αυξημένου κινδύνου», ζητεί ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών Σταύρος Καφούνης.

Όπως επισημαίνει ο κ. Καφούνης με επιστολή του προς τον υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνι Γεωργιάδη «αποδεδειγμένα από την προηγούμενη εμπειρία λειτουργίας της αγοράς με το σύστημα του click away, οι κλάδοι της αργυροχρυσοχοΐας, των υφασμάτων – κουρτινών, των επίπλων και των ανθοπωλείων, παρέμειναν ουσιαστικά χωρίς τζίρο και κάποιοι εξ’ αυτών, λόγω της φύσης των προϊόντων, υπέστησαν σημαντικές ζημιές όπως τα ανθοπωλεία και τα υφάσματα».

Όλοι οι προαναφερόμενοι κλάδοι είναι στην πλειοψηφία τους οικογενειακές επιχειρήσεις με ελάχιστους υπαλλήλους, άρα προσέχουν περισσότερο και έχουν μικρότερο κίνδυνο έκθεσης στον ιό, σημειώνει ο πρόεδρος του ΕΣΑ.

Ειδικότερα, όπως τονίζει:

α) Τα κοσμηματοπωλεία δεν είναι δυνατόν για λόγους ασφαλείας εργαζομένων και καταναλωτών να παραδίδουν πολύτιμα αντικείμενα στο δρόμο, δεν παρατηρείται μεγάλη προσέλευση ούτε συνωστισμός, οι πελάτες δεν περιφέρονται στο κατάστημα και δεν αγγίζουν τα εμπορεύματα.

β) Τα καταστήματα που διαθέτουν πάσης φύσεως υφάσματα, αντιμετώπισαν τεράστια προβλήματα στην πρώτη περίοδο λειτουργίας με τη διαδικασία του “click away”, γιατί όπως είναι γνωστό στο πλαίσιο λειτουργίας των εξ’ αποστάσεως πωλήσεων, είναι υποχρεωμένο το κατάστημα να προβεί σε αλλαγή του προϊόντος ή να επιστρέψει την αξία του στον καταναλωτή εάν αυτός δεν μείνει ικανοποιημένος, αλλά είναι πολύ δύσκολο αν όχι αδύνατον, να έχει παραγγελία στα ίδια μέτρα για να επαναδιαθέσει το προϊόν, έτσι λοιπόν η φυσική παρουσία του καταναλωτή κρίνεται αναγκαία.

γ) Τα ανθοπωλεία διαθέτουν ευαίσθητα φυσικά προϊόντα με μικρή διάρκεια ζωής, είναι μικρές οικογενειακές επιχειρήσεις και λόγω των εποχικών πωλήσεων εντός του Φεβρουαρίου, πρέπει να φροντίσουμε να μην επαναληφθεί το φαινόμενο της πρώτης περιόδου εφαρμογής του “click away”, όπου αντιμετώπισαν μεγάλη ζημιά λόγω μη διάθεσης και καταστροφής των προϊόντων τους.

δ) Τα έπιπλα αποτελούν ένα κλάδο που δύσκολα μπορεί κάποιος εξ’ αποστάσεως να αντιληφθεί την υφή και την ποιότητα των προϊόντων. Συνήθως μέσω e-shop γίνεται η έρευνα αγοράς, αλλά οι παραγγελίες πραγματοποιούνται εντός του καταστήματος. Για τον λόγο αυτό, οι πωλήσεις μέσω “click away” ήταν πολύ χαμηλές και οι επιστροφές προϊόντων πολύ πάνω από τον μέσο όρο.

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News