Business & Finance Δευτέρα 1/02/2021, 09:57
Β. ΚΟΡΚΙΔΗΣ

«Η Αττική στο ‘κόκκινο’, η αγορά στα ‘μαύρα’»

«Η Αττική στο ‘κόκκινο’, η αγορά στα ‘μαύρα’»

Στα νέα δεδομένα που δημιουργούν οι αποφάσεις για τη λειτουργία του λιανεμπορίου με τις μεθόδους του click in shop και click away καλούνται να προσαρμοστούν καταναλωτές και έμποροι στις «κόκκινες» επιδημιολογικά περιοχές.

Δύο εβδομάδες μετά την επαναλειτουργία τους και τρεις από την επίσημη έναρξη των χειμερινών εκπτώσεων, επανέρχεται η γενική λειτουργία του λιανεμπορίου με click away και εφαρμόζεται για πρώτη φορά το click inside, ειδικά για τα καταστήματα της ένδυσης, υπόδησης και βιβλιοχαρτοπωλεία.

Σε ανακοίνωση του ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς και του Περιφερειακού Επιμελητηριακού Συμβουλίου Αττικής Β. Κορκίδης κάνει λόγο για «click back» στο λιανεμπόριο, σημειώνοντας πως οι φόβοι του εμπορικού κόσμου επαληθεύτηκαν. «Οι φόβοι μας δυστυχώς επαληθεύτηκαν, αφού ο κίνδυνος της πανδημίας εξακολουθεί να είναι εδώ και συνεχίζει να μας απειλεί. Η Αττική είναι ξανά στο “κόκκινο”, επιδημιολογικά, και η αγορά στα “μαύρα”, οικονομικά. Παρά το προσεκτικό άνοιγμα του λιανεμπορίου για δύο μόλις εβδομάδες εντός των καταστημάτων, η κινητικότητα και ο συνωστισμός εκτός αυτών, μας αναγκάζει σε “click back”» σχολιάζει ο κ. Κορκίδης. 

Όπως επισημαίνει ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ και του ΠΕΣΑ για τα καταστήματα ένδυσης και υπόδησης, το ραντεβού με τον πελάτη εντός καταστήματος, δίνει τη δυνατότητα να δουλέψουν έστω με “click inside”, αφού, στις εκπτώσεις, το ενδιαφέρον των καταναλωτών επικεντρώνεται σε αυτές τις δύο δραστηριότητες. «Δίχως αμφιβολία, η περίοδος των εκπτώσεων χωρίς ανοικτά καταστήματα στο κοινό δυσχεραίνει την προσπάθεια όλων, αφού πολλά είδη, εάν δεν δοκιμαστούν, δύσκολα πωλούνται και αγοράζονται» προσθέτει.

Δηλώνει επίσης πως οι έμποροι είναι αναγκασμένοι να σεβαστούν και να τηρήσουν  κάθε αναγκαίο μέτρο εντός καταστήματος, κάτι που όμως δεν μπορούν να ελέγξουν εκτός. «Οι εικόνες συνωστισμού στους κεντρικούς εμπορικούς δρόμους απαιτεί αυτοέλεγχο και δεν πρέπει να επαναληφθούν, ώστε να μας επιτρέψουν να ανοίξουμε ξανά εγκαίρως, πριν παρέλθει η περίοδος των χειμερινών εκπτώσεων και πριν καταλήξουμε οριστικά στις παράπλευρες απώλειες της πανδημίας. Παρά την εναλλαγή των συνθηκών λειτουργίας της αγοράς, επί τα χείρω, εμείς θα συνεχίσουμε να παλεύουμε» καταλήγει ο κ. Κορκίδης.

Διεύρυνση του click in shop ζητεί ο ΕΣΑ

Από την πλευρά του ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών Σταύρος Καφούνης ζητεί την άμεση ένταξη στη λειτουργία με την διαδικασία του click inside, των καταστημάτων αργυροχρυσοχοΐας, υφασμάτων – κουρτινών και επίπλων, αλλά και των ανθοπωλείων, που δραστηριοποιούνται στις περιοχές «αυξημένου κινδύνου».

Όπως επισημαίνει ο κ. Καφούνης με επιστολή του προς τον υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνι Γεωργιάδη «αποδεδειγμένα από την προηγούμενη εμπειρία λειτουργίας της αγοράς με το σύστημα του click away, οι κλάδοι της αργυροχρυσοχοΐας, των υφασμάτων – κουρτινών, των επίπλων και των ανθοπωλείων, παρέμειναν ουσιαστικά χωρίς τζίρο και κάποιοι εξ’ αυτών, λόγω της φύσης των προϊόντων, υπέστησαν σημαντικές ζημιές όπως τα ανθοπωλεία και τα υφάσματα». Όλοι οι προαναφερόμενοι κλάδοι είναι στην πλειοψηφία τους οικογενειακές επιχειρήσεις με ελάχιστους υπαλλήλους, άρα προσέχουν περισσότερο και έχουν μικρότερο κίνδυνο έκθεσης στον ιό, σημειώνει ο πρόεδρος του ΕΣΑ.

Ειδικότερα, όπως τονίζει:

α) Τα κοσμηματοπωλεία δεν είναι δυνατόν για λόγους ασφαλείας εργαζομένων και καταναλωτών να παραδίδουν πολύτιμα αντικείμενα στο δρόμο, δεν παρατηρείται μεγάλη προσέλευση ούτε συνωστισμός, οι πελάτες δεν περιφέρονται στο κατάστημα και δεν αγγίζουν τα εμπορεύματα.

β) Τα καταστήματα που διαθέτουν πάσης φύσεως υφάσματα, αντιμετώπισαν τεράστια προβλήματα στην πρώτη περίοδο λειτουργίας με τη διαδικασία του “click away”, γιατί όπως είναι γνωστό στο πλαίσιο λειτουργίας των εξ’ αποστάσεως πωλήσεων, είναι υποχρεωμένο το κατάστημα να προβεί σε αλλαγή του προϊόντος ή να επιστρέψει την αξία του στον καταναλωτή εάν αυτός δεν μείνει ικανοποιημένος, αλλά είναι πολύ δύσκολο αν όχι αδύνατον, να έχει παραγγελία στα ίδια μέτρα για να επαναδιαθέσει το προϊόν, έτσι λοιπόν η φυσική παρουσία του καταναλωτή κρίνεται αναγκαία.

γ) Τα ανθοπωλεία διαθέτουν ευαίσθητα φυσικά προϊόντα με μικρή διάρκεια ζωής, είναι μικρές οικογενειακές επιχειρήσεις και λόγω των εποχικών πωλήσεων εντός του Φεβρουαρίου, πρέπει να φροντίσουμε να μην επαναληφθεί το φαινόμενο της πρώτης περιόδου εφαρμογής του “click away”, όπου αντιμετώπισαν μεγάλη ζημιά λόγω μη διάθεσης και καταστροφής των προϊόντων τους.

δ) Τα έπιπλα αποτελούν ένα κλάδο που δύσκολα μπορεί κάποιος εξ’ αποστάσεως να αντιληφθεί την υφή και την ποιότητα των προϊόντων. Συνήθως μέσω e-shop γίνεται η έρευνα αγοράς, αλλά οι παραγγελίες πραγματοποιούνται εντός του καταστήματος. Για τον λόγο αυτό, οι πωλήσεις μέσω “click away” ήταν πολύ χαμηλές και οι επιστροφές προϊόντων πολύ πάνω από τον μέσο όρο.

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News