Ανταγωνιστικές οι τιμές στα 5άστερα ξενοδοχεία, ακριβά τα 4άστερα
Πόσο ανταγωνιστικός παραμένει ο ελληνικός τουρισμός σε σχέση με άλλους μεσογειακούς κύριους προορισμούς, ιδίως σε σύγκριση με τις προσφερόμενες τιμές;
Πέρα από μεμονωμένες περιπτώσεις σε συγκεκριμένους προορισμούς όπου οι τιμές μπορεί να βρίσκονται πάρα πολύ ψηλά ή πάρα πολύ χαμηλά, τα στοιχεία για τη μέση τιμή δωματίου κατά τη θερινή περίοδο στην Ελλάδα δείχνουν ότι οι μέσες ημερήσιες τιμές είναι πολύ ανταγωνιστικές σε σχέση με άλλους προορισμούς της Μεσογείου.
Αυτό προκύπτει από τη συγκριτική ανάλυση που έκαναν οι Mabrian Technologies και Mindhaus στην έρευνα «Greece’s emerging summer destinations 2024». Μια πιο προσεκτική ματιά, δηλαδή η ανάλυση ανά κατηγορία ξενοδοχείου, βοηθά επίσης στην κατανόηση της αγοράς των ξενοδοχείων στην Ελλάδα, όπου την περίοδο αιχμής σημειώνεται απότομη αύξηση των τιμών οι οποίες εμφανίζονται περίπου 30% φθηνότερες πριν ή στα τέλη της σεζόν (Μάιος, Ιούνιος και Σεπτέμβριος).
Στην περίπτωση των ξενοδοχείων 3 αστέρων, οι μέσες τιμές δωματίου χαρακτηρίζονται ευθυγραμμισμένες με τις αντίστοιχες στην Ισπανία και ελαφρώς χαμηλότερες από την Ιταλία και την Κροατία. Για τα ξενοδοχεία 4 αστέρων όμως, το σενάριο είναι πολύ διαφορετικό, καθώς οι τιμές στην Ελλάδα είναι οι υψηλότερες μεταξύ όλων των χωρών που μελετήθηκαν και αντικατοπτρίζουν την αύξηση των τιμών της περιόδου αιχμής, σε μια κατηγορία καταλυμάτων με υψηλή ζήτηση.
Οσον αφορά την κορυφαία κατηγορία, δηλαδή των ξενοδοχείων πέντε αστέρων, τα ελληνικά συγκροτήματα παραμένουν πολύ ανταγωνιστικά σε σύγκριση με την Ισπανία και την Ιταλία, δύο ισχυρούς ανταγωνιστές τους κατά τη θερινή περίοδο στη Μεσόγειο.
Οι αναλυτές της Mabrian και της Mindhaus επισημαίνουν πως «η μέση τιμή δωματίου στην Ελλάδα εξακολουθεί να είναι πολύ ελκυστική για τις ευρωπαϊκές βασικές αγορές από όπου έλκει ταξιδιώτες η χώρα, όπως και για τους Αμερικανούς ταξιδιώτες, καθώς η βιομηχανία φιλοξενίας καταφέρνει να παραμείνει ανταγωνιστική στην καλοκαιρινή αγορά».
Ωστόσο, τα ποσοστά πληρότητας έχουν περιθώριο βελτίωσης, που φαίνεται ότι δεν μπορεί να υλοποιηθεί παρά την ανταγωνιστική τιμολόγηση των ξενοδοχειακών καταλυμάτων. Κάτι για το οποίο ενδεχομένως να ενοχοποιούνται και τα καταλύματα βραχυχρόνιων μισθώσεων, εξηγούν άλλες πηγές.
Γιατί όμως επιλέγουν την Ελλάδα πέρα από την ανταγωνιστική της τιμολόγηση οι επισκέπτες της; «Τα κίνητρα των ταξιδιωτών μετατοπίζονται σταδιακά για να ενσωματώσουν πιο ενεργές εμπειρίες και εμπειρίες ευεξίας στον προορισμό», εκτιμούν οι συντάκτες της μελέτης.
Ενας παραδοσιακός προορισμός με ήλιο, παραλίες και πολιτιστικό ενδιαφέρον, η Ελλάδα ενισχύει επί του παρόντος τη θέση της ως ενεργού τουριστικού προορισμού: στην πραγματικότητα, τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία δείχνουν πως το 21,1% των κινήτρων των επισκεπτών να ταξιδέψουν στην Ελλάδα σχετιζόταν με εμπειρίες ενεργού τρόπου ζωής, +12,1 ποσοστιαίες μονάδες από το 2019, μετατρέποντας αυτή την παράμετρο σε βασικό κριτήριο επιλογής της Ελλάδας, ακολουθούμενο από την ηλιοθεραπεία και τον πολιτιστικό τουρισμό (19% και 20%, αντίστοιχα).
«Οι ταξιδιώτες βρίσκουν άλλους τρόπους για να απολαύσουν την Ελλάδα, συνδυάζοντας παραδοσιακές δραστηριότητες όπως παραλία, πολιτισμός, γαστρονομία ή ευεξία, με τον τοπικό τρόπο ζωής, και αυτό αποτελεί μια μεγάλη ευκαιρία γι’ αυτόν τον προορισμό», εξηγεί η Mabrian. Κάτι που εφόσον αξιοποιηθεί μπορεί να συμβάλει σε μεγαλύτερη διάρκεια παραμονής, μικρότερη εποχικότητα, αλλά και αύξηση των τουριστικών δαπανών.
Διαβάστε επίσης:
Πόσο συνέβαλαν τα τουριστικά έσοδα στην ανάπτυξη
Υψηλή η βαθμολογία των ξένων τουριστών για την Ελλάδα
Έσοδα 7 δισ. από τον τουρισμό: Ήρθαν 15,5% περισσότεροι αλλά ξόδεψαν 3,1% λιγότερα ο καθένας
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News