Business & Finance Σάββατο 17/08/2024, 09:45
BUSINESS & FINANCE

Septona: Ο τρίτος παίκτης στην εγχώρια αγορά της βρεφικής πάνας

Septona: Ο τρίτος παίκτης στην εγχώρια αγορά της βρεφικής πάνας

Σε «παιχνίδι» για τρεις αναµένεται να εξελιχθεί η διεκδίκηση των µεριδίων αγοράς στην κατηγορία της βρεφικής πάνας, καθώς οι καθιερωµένες εδώ και χρόνια πολυεθνική Procter & Gamble (P&G) και η ελληνική ΜΕΓΑ θα βρεθούν αντιµέτωπες µε τη νεοεισερχόµενη στην κατηγορία, την ελληνική Septona. Η τελευταία, εδώ και λίγες εβδοµάδες, αξιοποιώντας την ισχυρή παρουσία που έχει στην κατηγορία των µωροµάντηλων και στην κατηγορία βρεφικών – παιδικών καλλυντικών, έχει τοποθετήσει στα ράφια των σούπερ µάρκετ βρεφικές πάνες στη σειρά «Calm n Care», στην ίδια σειρά που είναι και τα άλλα προϊόντα για βρέφη.

Υπενθυµίζεται ότι τον περασµένο ∆εκέµβριο σε συνέντευξή της στην «Καθηµερινή» της Κυριακής η Κωνσταντίνα Ευαγγελίου, επικεφαλής της Septona, ερωτηθείσα σχετικά είχε αφήσει ανοιχτό το ενδεχόµενο εισόδου στην κατηγορία της βρεφικής πάνας. Η εταιρεία, η οποία έτσι κι αλλιώς έχει έντονα εξαγωγικό χαρακτήρα, αναµένεται να προχωρήσει σε επόµενη φάση στην τοποθέτηση των νέων προϊόντων και σε ξένες αγορές.

Το στοίχηµα, πάντως, της κατάκτησης µεριδίου στην εγχώρια αγορά είναι εξαιρετικά δύσκολο για δύο βασικούς λόγους: πρώτον, λόγω της εξαιρετικά ισχυρής θέσης που έχουν οι P&G και η ΜΕΓΑ. ∆εν είναι τυχαίο ότι τα σήµατα βρεφικών πανών Pampers και Babylino χρησιµοποιούνται συχνά για να χαρακτηρίσουν όλη την κατηγορία, κατηγορία µάλιστα στην οποία η ιδιωτική ετικέτα έχει χαµηλό µερίδιο. Σηµαντική θέση έχει το σήµα Lupilu της Lidl, η οποία όµως συχνά τοποθετεί στα ράφια της και βρεφικές πάνες της P&G.

Ο δεύτερος λόγος που καθιστά δύσκολο το στοίχηµα για τη Septona είναι η υπογεννητικότητα που µαστίζει την Ελλάδα, µε τον αριθµό των γεννήσεων να βαίνει διαρκώς µειούµενος. Ακριβώς, βεβαίως, γι’ αυτόν τον λόγο η εταιρεία κοιτάζει και τις ξένες αγορές. Κρίσιµο ρόλο θα διαδραµατίσει η τιµολογιακή πολιτική που θα ακολουθήσει–ήδη είναι σε εξέλιξη έντονο πρόγραµµα προωθητικών ενεργειών και διαγωνισµοί– σε µια κατηγορία, όπου η εγχώρια αγορά δεν θεωρείται φθηνή σε σύγκριση µε την υπόλοιπη Ευρώπη και µε τις τιµές να είναι σχετικά χαµηλές µόνο στο πλαίσιο προσφορών. Ας σηµειωθεί ότι η τιµή ανά τεµάχιο, έπειτα από προσφορές τύπου έκπτωση 50%, είναι στην Ελλάδα στα ίδια επίπεδα µε αυτά της Γερµανίας, χωρίς στην τελευταία η τιµή να είναι αποτέλεσµα προσφοράς. Η Septona, η οποία ιδρύθηκε το 1975, διαθέτει πέντε εργοστάσια στα Οινόφυτα και ένα στη Βουλγαρία, ενώ το 60% της παραγωγής της πωλείται εκτός Ελλάδας. Οι πωλήσεις της το 2023 εκτιµάται ότι διαµορφώθηκαν κοντά στα 114 εκατ. ευρώ.

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News