Business & Finance Πέμπτη 15/08/2024, 14:17
BUSINESS & FINANCE

Alibaba: Η αδυναμία επαναφοράς και η «μάχη των 3» στην Κίνα

Alibaba: Η αδυναμία επαναφοράς και η «μάχη των 3» στην Κίνα

Η Alibaba Group Holding Ltd. ανακοίνωσε απογοητευτική αύξηση των εσόδων της κατά 4%, καθώς οι επιθετικές προωθητικές ενέργειες και τα νέα προϊόντα απέτυχαν να αυξήσουν τις πωλήσεις εν μέσω ενός ασταθούς καταναλωτικού περιβάλλοντος στην Κίνα.

Ο ηγέτης του ηλεκτρονικού εμπορίου στη χώρα ανακοίνωσε έσοδα 243,2 δισ. γουάν (34 δισ. δολάρια) το τρίμηνο του Ιουνίου, έναντι της μέσης πρόβλεψης για περίπου 249,9 δισ. γουάν. Τα καθαρά κέρδη μειώθηκαν κατά 27% περίπου στα 24,3 δισ. γουάν ως αποτέλεσμα της αδυναμίας προσέλκυσης και διατήρησης αγοραστών.

Τα απογοητευτικά αποτελέσματα πιθανόν να ανησυχήσουν τους επενδυτές που ελπίζουν σε ανάκαμψη. Ο διευθύνων σύμβουλος Eddie Wu θέλει να αναμορφώσει την εταιρεία, η οποία μετά τη μεγάλη κάμψη του 2020 δυσκολεύεται να επιτύχει σταθερη ανάπτυξη. Ο Wu, ο οποίος αντικατέστησε τον Daniel Zhang στο τιμόνι πριν από περίπου ένα χρόνο, επικεντρώνεται στην ενίσχυση των δίδυμων επιχειρηματικών δραστηριοτήτων της, του εμπορίου και του cloud, ενώ παράλληλα ποντάρει στην τεχνολογία AI για πιο μακροπρόθεσμη προοπτική.

Οι επενδυτές ανησυχούν ότι η προσπάθεια της Alibaba να ανακτήσει μερίδιο αγοράς από την PDD Holdings Inc. και την JD.com Inc. στην Κίνα θα συμπιέσει τα περιθώρια κέρδους. Κατά τα τρία τελευταία χρόνια, η εταιρεία εμφάνισε ζημίες ή μείωση του καθαρού εισοδήματος για την πλειονότητα των τριμηνιαίων αποτελεσμάτων της. Την περασμένη εβδομάδα, ο ιδρυτής της PDD Colin Huang έγινε ο πλουσιότερος άνθρωπος της Κίνας, μια ακόμα ένδειξη της ανόδου της εταιρείας του εις βάρος της Alibaba. 

Η μάχη των 3 στην Κίνα

Η μάχη των τριών δείχνει να κορυφώνεται. Η Alibaba και οι αντίπαλοί της έκαναν τα πάντα κατά τη διάρκεια του ετήσιου φεστιβάλ αγορών «618» με μεγάλες εκπτώσεις και ενεργοποίηση διασημοτήτων πρώτης κατηγορίας για να προσπαθήσουν να προωθήσουν προϊόντα από καλλυντικά μέχρι κέικ.  Η Alibaba υποσχέθηκε δισεκατομμύρια σε χρηματικές ανταμοιβές και πειραματίστηκε με νέους τρόπους προσέγγισης, όπως ένα τμήμα ροής αποκλειστικά για τους διευθύνοντες συμβούλους των εταιρειών.

Τα προβλήματά της επιδεινώνονται από την αβεβαιότητα που περιβάλλει τη νούμερο 2 οικονομία του κόσμου. Τα στοιχεία που δημοσιεύθηκαν την Πέμπτη έδειξαν ότι η οικονομία της Κίνας δεν κατάφερε να ανακάμψει μετά τη χειρότερη περίοδο των τελευταίων πέντε τριμήνων, καταγράφοντας μια άνιση ανάκαμψη τον Ιούλιο με βαρίδι τις καταναλωτικές δαπάνες που εξακολουθούν να υστερούν σε σχέση με τη βιομηχανική δραστηριότητα και τις επενδύσεις.

Την Τετάρτη, ο μεγαλύτερος αντίπαλός της, Tencent Holdings Ltd. ανακοίνωσε καλύτερα από τα αναμενόμενα κέρδη, αλλά προειδοποίησε ότι η υποτονική κατανάλωση πλήττει το γιγαντιαίο τμήμα fintech και cloud που στεγάζει τις επιχειρήσεις πληρωμών και δανεισμού.

moneyreview.gr με πληροφορίες από Bloomberg

Διαβάστε επίσης:

Η άνοδος, η πτώση και η ανατροπή – Πώς ο Μr. Temu έγινε ο πλουσιότερος άνθρωπος της Κίνας

Ο μυστηριώδης Κινέζος που ίδρυσε τον κολοσσό Shein

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News