Hoper: Η εταιρεία που φέρνει στην Ελλάδα προγραμματισμένες πτήσεις με ελικόπτερο
Τήνος-Μύκονος 8 λεπτά, Ίος-Σαντορίνη 16 λεπτά, Αθήνα-Τζια 18 λεπτά… Η μπάρα με τους χρόνους ταξιδιού ανάμεσα σε 11 προορισμούς που διατρέχει τον ιστότοπο της hoper, της πρώτης ελληνικής εταιρείας προγραμματισμένων πτήσεων με ελικόπτερο, δεν δείχνει τίποτα πάνω από 48 λεπτά και κάνει τον επισκέπτη να αναλογιστεί πόσο χρόνο θα χρειαζόταν για να μετακινηθεί με διαφορετικό μέσο.
Το νέο εγχείρημα του Δημήτρη Μέμου μετά το success story της Marine Traffic «απογειώθηκε» και επίσημα αυτή την εβδομάδα, με τις προεργασίες να έχουν ξεκινήσει ήδη από τα Χριστούγεννα του 2023. Όπως εξήγησε ο ίδιος στο MR η hoper «γεννήθηκε» ύστερα από συζητήσεις που έγιναν με φιλικό πρόσωπο πριν χρόνια σε επίπεδο χαλαρό, «Γιατί να μην έχουμε στην Ελλάδα κάτι τέτοιο;». Επίσης, η hoper είναι αποτέλεσμα της έμπνευσης που πήρε από τη δική του εμπειρία ως νέου πιλότου «ελικοπτερικού», που ξεκίνησε προ διετίας.
Ο ενθουσιασμός για το νέο πρότζεκτ, περιγράφει ο ίδιος, εξαπλώθηκε γρήγορα: μέσα σε ένα εξάμηνο από την εξαγορά της εταιρείας αεροταξί Air Power ΙΚΕ – που έγινε ιδίως για διευκόλυνση της αδειοδότησης- μπήκαν νέοι εταίροι και ηχηρά ονόματα της ελληνικής επιχειρηματικής σκηνής. Ο Δημήτρης Μέμος μέσω της Positech, ο Κώστας Γεράρδος, ο Γιώργος Παπαϊωαννίδης, ο Επαμεινώνδας Ιωαννίδης και ο Κωνσταντίνος Μαύρος μαζί με εξωκεφαλαιακές εισφορές από την Borrn Ventures και την Helidream, έφεραν τη συνολική επένδυση άνω των 3 εκατ. ευρώ, ενώ υπάρχει πλάνο για περαιτέρω στήριξη φέτος.
Στο ελικοδρόμιο ένα τέταρτο πριν την πτήση
Η hoper έχει μέχρι στιγμής τρεις βάσεις, στο Κορωπί, τη Σαντορίνη και τη Μύκονο, ενώ εξυπηρετεί αθροιστικά 11 προορισμούς, Τζια, Τήνος, Ιος, Φολέγανδρος, Σπέτσες, Πάτμος, Σίφνος, Αντίπαρος, μέσω συνεργασιών με τις τοπικές αρχές. Απασχολεί 16 μόνιμους υπαλλήλους και έχει συνάψει συνεργασίες σε κάθε ελικοδρόμιο και νησί για επιπλέον προσωπικό εδάφους.
Η διαδικασία έκδοσης εισιτηρίου μοιάζει λίγο-πολύ με τα αεροπλάνα, με τις εξής διαφορές: ο ενδιαφερόμενος δεν μπορεί να επιλέξει τη θέση του και πρέπει να φέρει μικρότερες αποσκευές. Στον πλήρη ναύλο περιλαμβάνονται μία τσάντα χειρός και μία χειραποσκευή μαλακή, ενώ στο light επιτρέπεται μόνο η τσάντα χειρός.
Τα ναύλα έχουν μεγάλο εύρος, με τη μέση τιμή να διαμορφώνεται περίπου στα 350 ευρώ χωρίς επιστροφή (one way) κατ’ άτομο. Ενδεικτικά, αυτή τη στιγμή η φθηνότερη πτήση είναι το δρομολόγιο Τήνος – Μύκονος που ξεκινά από 141 ευρώ.
Ο επιβάτης, εξηγεί ο κ. Μέμος, εμφανίζεται στον χώρο της απογείωσης περίπου ένα τέταρτο πριν την πτήση για την επαλήθευση των στοιχείων του και για μια σύντομη ενημέρωση σχετικά με τους κανονισμούς ασφαλείας. Στην πτήση βρίσκονται έως δύο ακόμη άτομα -ανάλογα με το ελικόπτερο- και φυσικά ο πιλότος.
Η hoper προβάλλει ως τα μεγαλύτερα προνόμια της υπηρεσίας την άνεση και την ταχύτητα έναντι των πλοίων, σε συνδυασμό με τη διασύνδεση με προορισμούς που δεν εξυπηρετούνται συχνά, ή και καθόλου τους χειμερινούς μήνες, από τα δρομολόγια της γραμμής. Εκτός αυτού, δίνει έμφαση στην ταξιδιωτική εμπειρία: «Όσο εσύ χαζεύεις γύρω γύρω και βγάζεις και τρεις φωτογραφίες για να θυμάσαι την πτήση, έχει περάσει η ώρα», λέει ο κ. Μέμος, τονίζοντας ότι τα ελικόπτερα πετούν περίπου στα 400 μέτρα, προσφέροντας μοναδική θέα.
Όχι μόνο για ξένους
Σύμφωνα με την εταιρεία, οι υπηρεσίες της hoper απευθύνονται τόσο σε τουρίστες όσο και σε Έλληνες. Όπως εξήγησε στο MR ο Γενικός Εμπορικός Διευθυντής της hoper, Δημήτρης Κόσσυφας, η hoper ναι μεν «ξεκλειδώνει» νέους προορισμούς, ενδεχομένως λιγότερο εμπορικούς, για τους επισκέπτες από το εξωτερικό, αλλά προσφέρει και στους Έλληνες τη δυνατότητα γρήγορης μετάβασης καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους σε μέρη που απαιτούν πολύωρες μετακινήσεις.
Εξ ού και τα στελέχη της εταιρείας τονίζουν πως οι τοπικές κοινωνίες ανταποκρίνονται θετικά στο εγχείρημα. Πέρα από το τουριστικό κομμάτι, η hoper αποτελεί δίχτυ ασφαλείας στις μετακινήσεις «αποκομμένων» κατά τα άλλα προορισμών, επισημαίνει ο κ. Μέμος.
Επόμενα βήματα
Στόχος της hoper είναι να γίνουν ευρέως διαθέσιμες οι πτήσεις μέσω ελικοπτέρων, της δραστηριότητας που είναι άλλωστε ο βασικός κορμός της εταιρείας, και σε επόμενη φάση να διευρυνθεί το δίκτυό της. Σημειώνεται πως δραστηριοποιείται παράλληλα και στο κομμάτι των charter πτήσεων, μέσω των οποίων ο επιβάτης μπορεί να πάει οπουδήποτε.
Σύμφωνα με τον κ. Μέμο, προς το παρόν η hoper χτίζει την παρουσία της στους προσφερόμενους προορισμούς με νέες συνεργασίες στο τοπικό τουριστικό δίκτυο και την τοπική αυτοδιοίκηση. Σε αυτή τη φάση, οι συνεργασίες τη βοηθούν να σκιαγραφήσει το πλαίσιο λειτουργίας της υπηρεσίας και τη μεταξύ τους διάδραση.
«Εγώ προσωπικά είμαι full-on hoper και προς το παρόν προβλέπεται να μείνει έτσι για αρκετό καιρό ακόμα. Έχουμε πολλή δουλειά να κάνουμε», δήλωσε χαρακτηριστικά ο ίδιος.
Διαβάστε επίσης:
Επιχείρηση απογείωσης της Ellinair – Το σχέδιο επιστροφής
Αεροδρόμια: Κανόνας οι καθυστερήσεις των πτήσεων
Χρεοκοπία FTI: 7.500 ταξιδιώτες στην Ελλάδα – Οι προορισμοί – Τι θα γίνει με τα ξενοδοχεία
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News