BUSINESS & FINANCE

Aegean: Οι «πτήσεις» της μετοχής μετά το πακέτο βοήθειας

Τον τελευταίο μήνα οι απώλειες αγγίζουν το 17%

Φωτ. intimenews

Ο κλάδος των αερομεταφορών θεωρείται ένας από τους πλέον πληττόμενους σ’ όλη την Ευρώπη. Και φυσικά, εξαίρεση δεν μπορεί να αποτελεί ούτε η Aegean. Με την ταξιδιωτική ζήτηση να έχει καταρρεύσει, η καθίζηση της κερδοφορίας -όπως ήταν φυσικό- έχει προκαλέσει τεράστια προβλήματα ρευστότητας στον εθνικό αερομεταφορέα.

Όλη αυτή η κατάσταση αποτυπώνεται και στο ταμπλό του Χρηματιστηρίου Αθηνών, με τις απώλειες της μετοχής μέσα στο τελευταίο 12μηνο να διαμορφώνονται στο εντυπωσιακό 48%. Κι αυτό, παρά το γεγονός ότι στο τελευταίο τρίμηνο τα σωρευτικά κέρδη ξεπερνούν το 60%.

Οι ποσοστιαίες μεταβολές της Aegean

  • -16,97% στον τελευταίο μήνα
  • +60,21% στο τελευταίο 3μηνο
  • -19,42% στο τελευταίο 6μηνο
  • -48,59% στο τελευταίο 12μηνο

Μια πρώτη λύση στα προβλήματα της εισηγμένης δόθηκε στις 23 Δεκεμβρίου του 2020, όταν η Κομισιόν άναψε το «πράσινο φως» για την παροχή κρατικής βοήθειας, ύψους 120 εκατ. ευρώ, με παράλληλη άντληση ιδιωτικών κεφαλαίων, ύψους 60 εκατ. ευρώ, μέσω Αύξησης του Μετοχικού Κεφαλαίου (ΑΜΚ) την προσεχή άνοιξη.

Ωστόσο, προς ώρας, το πακέτο βοήθειας δεν φαίνεται να… βοηθάει και τη μετοχή, η οποία παραμένει στάσιμη στα επίπεδα των αρχών του Δεκεμβρίου, δηλαδή πριν την έγκριση των 120 εκατ. ευρώ.

Πιο συγκεκριμένα, την 1η Δεκεμβρίου του 2020, η τιμή της μετοχής βρισκόταν στα 4,39 ευρώ. Σήμερα, κυμαίνεται στα 4,57 ευρώ, έχοντας δηλαδή παρουσιάσει αναιμική άνοδο της τάξης του 0,18 ευρώ. Κι αυτό, παρά το γεγονός ότι στις 28 Δεκεμβρίου έφθασε έως τα 5,48 ευρώ, το υψηλότερο επίπεδο εν μέσω κορωνοϊού.

Αναλυτικά οι διακυμάνσεις της μετοχής

  • 4,39 ευρώ – 1η Δεκεμβρίου 2020
  • 5,27 ευρώ – 15 Δεκεμβρίου 2020
  • 5 ευρώ – 23 Δεκεμβρίου 2020
  • 5,48 ευρώ – 28 Δεκεμβρίου 2020
  • 5,15 ευρώ – 31 Δεκεμβρίου 2020
  • 4,8 ευρώ – 15 Ιανουαρίου 2021
  • 4,57 ευρώ – 26 Ιανουαρίου 2021

Αξίζει να σημειωθεί ότι κατά τη διάρκεια του τελευταίου 12μηνου, η μετοχή της εισηγμένης «βούλιαξε» έως και τα 2,55 ευρώ (2/11/2020), απέχοντας 6,3 ευρώ σε σχέση με το προ-Covid υψηλό των 8,85 ευρώ (27/1/2020).

Πώς εξηγείται η στασιμότητα

Γιατί όμως, η κρατική βοήθεια δεν δύναται να «αποτυπωθεί» και στη μετοχή της εισηγμένης;

Ο νούμερο «1» παράγοντας αφορά το χρονοδιάγραμμα επιστροφής στην ομαλότητα, καθώς ο αργός ρυθμός των εμβολιασμών, η διατήρηση των περιοριστικών μέτρων και οι κίνδυνοι από τις μεταλλάξεις του ιού, συμβάλλουν στη διαρκή «αναβολή» της κανονικότητας.

Μάλιστα, δεν είναι τυχαίο ότι ολοένα και περισσότεροι διεθνείς επενδυτικοί οίκοι αναθεωρούν επί τα χείρω τις εκτιμήσεις για την πορεία της οικονομικής ανάκαμψης, τοποθετώντας την έναρξη της ανάπτυξης στο β’ εξάμηνο του έτους.

Σ’ αυτό το πλαίσιο, ανησυχία έχει προκληθεί και για τον κίνδυνο απώλειας ακόμη μίας τουριστικής περιόδου, εξέλιξη η οποία θα αποτελέσει «μαχαιριά» στα ταμεία του εθνικού αερομεταφορέα -και όχι μόνο.

Αργεί η ανάκαμψη

Ο κύκλος εργασιών της Aegean στο 9μηνο του 2020 περιορίστηκε σε 342,5 εκατ. ευρώ έναντι 1,031 δισ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2019, με το καθαρό αποτέλεσμα να διαμορφώνεται σε ζημιές 187,1 εκατ. ευρώ έναντι κερδών 77,1 εκατ. ευρώ το προηγούμενο έτος.

Για τη χειμερινή περίοδο που διανύουμε, η διοίκηση της εταιρείας αναμένει μείωση της επιβατικής κίνησης κατά 20% σε σχέση με τα επίπεδα του 2019. Όμως, όπως εξελίσσεται η μέχρι στιγμής κατάσταση -και δεδομένων των ταξιδιωτικών περιορισμών- αυτό το ποσοστό αναμένεται να είναι σαφώς μεγαλύτερο.

Προς το παρόν, η επιστροφή στην προ-κορωνοϊού κανονικότητα φαίνεται ότι απέρχει αρκετά, κάτι το οποίο ήδη αντανακλάται και στη μετοχή της Aegean. Δεν είναι τυχαίο ότι τον τελευταίο μήνα, η πτώση αγγίζει το 17%, όταν ο Γενικός Δείκτης -κατά το ίδιο διάστημα- χάνει περίπου 6%.

moneyreview.gr

Money Review